Taky vás čas od času zaujmou duely, kde spolu soupeří rychlý automobil a hodně silný superbike? Pak tu pro vás máme jedno akční video ze slavné trati Nürburgring.
Na něm je k vidění zřejmě hodně zkušený jezdec na výkonném motocyklu BMW S1000RR, který soupeří s řidičem Renaultu Megane RS. Zatímco motorka disponuje litrovým řadovým čtyřválcem, výkonem 199 koní a suchou hmotností 183 kilogramů, Renault Megane RS váží 1462 kilo a má pod kapotou dvoulitrový turbomotor s výkonem 265 koní při 5500 ot./min a točivým momentem 360 Nm.
Někdo může namítnout, že automobil nemá vůbec žádnou šanci na motorku, která dovede zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy, jenže tady vidíme souboj na Nürburgringu a jak je z videa patrné, motocykl má i přes lepší poměr váha / výkon často jen velmi málo navrh, dokud tedy nepřijde záverečná rovinka, kde se dokáže bleskurychle vzdálit z dohledu.
Z videa je patrné, že BMW S1000RR je v zatáčkách o něco pomalejší než Megane RS. Dalším důvodem je i naladěný vozu samotného, ostatně, ještě nedávno byl tento Renault králem Nordschleife, než jej z trůnu sesadil univerzálnější Seat Leon Cupra 280 a ten následně nová Honda Civic Type R. Ostatně, podívejte se na video sami a všimněte si odvahy obou řidičů, to asi nebyly úplní amatéři.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?