Taky vás čas od času zaujmou duely, kde spolu soupeří rychlý automobil a hodně silný superbike? Pak tu pro vás máme jedno akční video ze slavné trati Nürburgring.
Na něm je k vidění zřejmě hodně zkušený jezdec na výkonném motocyklu BMW S1000RR, který soupeří s řidičem Renaultu Megane RS. Zatímco motorka disponuje litrovým řadovým čtyřválcem, výkonem 199 koní a suchou hmotností 183 kilogramů, Renault Megane RS váží 1462 kilo a má pod kapotou dvoulitrový turbomotor s výkonem 265 koní při 5500 ot./min a točivým momentem 360 Nm.
Někdo může namítnout, že automobil nemá vůbec žádnou šanci na motorku, která dovede zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy, jenže tady vidíme souboj na Nürburgringu a jak je z videa patrné, motocykl má i přes lepší poměr váha / výkon často jen velmi málo navrh, dokud tedy nepřijde záverečná rovinka, kde se dokáže bleskurychle vzdálit z dohledu.
Z videa je patrné, že BMW S1000RR je v zatáčkách o něco pomalejší než Megane RS. Dalším důvodem je i naladěný vozu samotného, ostatně, ještě nedávno byl tento Renault králem Nordschleife, než jej z trůnu sesadil univerzálnější Seat Leon Cupra 280 a ten následně nová Honda Civic Type R. Ostatně, podívejte se na video sami a všimněte si odvahy obou řidičů, to asi nebyly úplní amatéři.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.