Taky vás čas od času zaujmou duely, kde spolu soupeří rychlý automobil a hodně silný superbike? Pak tu pro vás máme jedno akční video ze slavné trati Nürburgring.
Na něm je k vidění zřejmě hodně zkušený jezdec na výkonném motocyklu BMW S1000RR, který soupeří s řidičem Renaultu Megane RS. Zatímco motorka disponuje litrovým řadovým čtyřválcem, výkonem 199 koní a suchou hmotností 183 kilogramů, Renault Megane RS váží 1462 kilo a má pod kapotou dvoulitrový turbomotor s výkonem 265 koní při 5500 ot./min a točivým momentem 360 Nm.
Někdo může namítnout, že automobil nemá vůbec žádnou šanci na motorku, která dovede zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy, jenže tady vidíme souboj na Nürburgringu a jak je z videa patrné, motocykl má i přes lepší poměr váha / výkon často jen velmi málo navrh, dokud tedy nepřijde záverečná rovinka, kde se dokáže bleskurychle vzdálit z dohledu.
Z videa je patrné, že BMW S1000RR je v zatáčkách o něco pomalejší než Megane RS. Dalším důvodem je i naladěný vozu samotného, ostatně, ještě nedávno byl tento Renault králem Nordschleife, než jej z trůnu sesadil univerzálnější Seat Leon Cupra 280 a ten následně nová Honda Civic Type R. Ostatně, podívejte se na video sami a všimněte si odvahy obou řidičů, to asi nebyly úplní amatéři.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?