Noble by rád navýšil svou produkci minimálně na dvojnásobek. Řeší ale nečekaný problém. Jaký to je?
Noble Automotive je nízkoprodukční britská automobilka, kterou založil roku 1999 Lee Nobel. V roce 2009 přišel Nobel se supersportovním modelem M600. Ten ve svých útrobách ukrývá dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru s výkonem 650 koní.
Tento supersport se společně se značkou Noble proslavil díky známému televiznímu pořadu Top Gear, kde si pro svou cestu přes Itálii vybral Noble M600 moderátor Richard Hammond. A i přes to se Noble stále potýká s nízkými prodeji.
Ročně společnost vyprodukuje kolem dvanácti vozů. To Noblu ale nestačí, a rád by pro příští roky toto číslo alespoň zdvojnásobil. Problémem není nedostatek financí, ale kvalifikovaných zaměstnanců. Stavba superaut je totiž dosti komplikovaným procesem, který nemůže dělat jen tak obyčejný dělník.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?