Pravděpodobně nejslavnější automobilový návrhář své doby - Giugiarpo odchází do penze, aby se mohl věnovat svému osobnímu životu. Kam povedou kroky společnosti Italdesign, kterou založil takřka před padesáti lety?
Giorgetto Giugiaro je pro svět automobilového designu stejně důležitý, jako Karel Gott pro českého slavíka. Tento slavný Ital za svou kariéru navrhl takové skvosty, jako například: Alfa Romeo Giulia Sprint GTV, DeLorean DMC-12, Lotus Esprit, původní VW Golf a Scirocco, BMW M1, Maserati Bora, Fiat Panda, Alfa Rome Brera a mnoho dalších vozů, které často svým designem naprosto překonaly svou dobu.
Tento 76letý umělec nyní odchází na odpočinek. Dle vlastích slov se chce více věnovat svému osobnímu životu. Jeho rezignace nabyla účinnosti 29. června letošního roku. Opustil tak i společnost Italdesign Giugiaro, kterou sám založil v roce 1968. Posledních 5 let vlastnil pouhých 9,99% této společnosti. Před pěti lety totiž odprodal většinový podíl německému Audi. Letos 28. června Audi převzala od Giugiara i zbytek tohoto slavného designerského studia. Tato změna Italdesign ale nijak neohrozí. Společnost plánuje další růst, včetně náboru 250 nových zaměstnanců.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?