Pravděpodobně nejslavnější automobilový návrhář své doby - Giugiarpo odchází do penze, aby se mohl věnovat svému osobnímu životu. Kam povedou kroky společnosti Italdesign, kterou založil takřka před padesáti lety?
Giorgetto Giugiaro je pro svět automobilového designu stejně důležitý, jako Karel Gott pro českého slavíka. Tento slavný Ital za svou kariéru navrhl takové skvosty, jako například: Alfa Romeo Giulia Sprint GTV, DeLorean DMC-12, Lotus Esprit, původní VW Golf a Scirocco, BMW M1, Maserati Bora, Fiat Panda, Alfa Rome Brera a mnoho dalších vozů, které často svým designem naprosto překonaly svou dobu.
Tento 76letý umělec nyní odchází na odpočinek. Dle vlastích slov se chce více věnovat svému osobnímu životu. Jeho rezignace nabyla účinnosti 29. června letošního roku. Opustil tak i společnost Italdesign Giugiaro, kterou sám založil v roce 1968. Posledních 5 let vlastnil pouhých 9,99% této společnosti. Před pěti lety totiž odprodal většinový podíl německému Audi. Letos 28. června Audi převzala od Giugiara i zbytek tohoto slavného designerského studia. Tato změna Italdesign ale nijak neohrozí. Společnost plánuje další růst, včetně náboru 250 nových zaměstnanců.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?