Vy všichni kdo obdivujete odvahu Jeepu, který vytvořil extravagantní dílo u nového Cherokeeho, můžete začít jásat. Máme pro vás totiž dobrou zprávu.
Jeep s novou generací modelu Cherokee rozvířil vody motoristického rybníčku, popudil spoustu svých fanoušků, ale také získal mnoho nových zákazníků. Zřejmě se mu krok vyplatil, protože nehodlá měnit výstřední vzhled svého SUV.
Už příští rok dorazí facelift, ten však neuzme neotřelý, pro někoho odpudivý, pro jiného nápaditý vzhled. Dorazí tedy údajně jen s menšími retušemi, takže tvar i charakteristické rysy zůstanou, tak jak je známe.
Ač se představenstvo Jeepu bouřilo a křičelo, že je to ošklivé auto, stal se nový Cherokee prodejní hit. Ve svém skvěle rozjetém prodejním úspěchu chce i nadále pokračovat ve stejném „obleku“. Například v USA byl Cherokee nejprodávanější SUV a letos mu tam rostly prodeje o 31%.
Jeep našel recept na úspěch a tak by byla škoda ho měnit, a na tom nic nemění fakt, že se někomu nemusí vzhled Cherokeeho líbit. Ostatně mezi tyto lidi se řadím i já. A co vy?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?