Nejvíce prodaných nových aut v historii České Republiky není jediná zajímavost.
Červen jakožto nejsilnější měsíc co do prodejů nových aut u nás přináší opět zajímavé informace. Z rekordních 21 315 nových vozů prodaných za červen u nás, připadá na domácí Škodovku 6 751. To je meziroční zlepšení o 25,6 procent.
Druhý je Volkswagen s 1 943 registracemi a meziročním nárůstem 10,7 procent. První trojici uzavírá Ford, ano po dlouhé době dosáhl na stupeň vítězů a s 1 722 prodanými vozy okupuje bronzovou příčku. Čtvrtý Hyundai má „jen“ 1 495 prodaných vozů, což stačilo na čtvrté umístění.
Ještě ale k mladoboleslavské Škodovce. Ta v červenci opět nejlépe prodávala Octavii. Výsledných 2 136 prodaných českých snů je skvělý výsledek. Jenže jí velmi těsně dohání Fabia s 2 101 prodanými vozy. Kdo ví, třeba v následujících měsících se opět po mnoha letech vrátí na pozici nejprodávanějšího auta na českém trhu…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.