Švédská auta byla vždy synonymem pro rozum. To ale platilo jen do dob, než se ukázala automobilka Koenigsegg. Ta je svým šílenstvím a zběsilostí proslulá. Na Festival rychlosti přivezli hned trojici svých vozů. Ty byly po celé 4 dny trvání festivalu prakticky neustále obsypány davy lidí s fotoaparáty a kamerami. Každý si chtěl vyfotit Bestii s výkonem 1500 koní – Regeru nebo One:1, která nedávno získala světový rekord ve zrychlení na 300 km/h a zpět na nulu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?