Mercedes ukazuje, že nafťák nerovná se nuda. Prolomili rekord v závodech do vrchu na Pikes Peak.
Valit to na závodech do vrchu nebezpečnými zatáčkami v naftovém mercedesu s výkonem 150 kW zní trochu jako nemístný vtip. Ještě k tomu je ve čtyřkolce a v automatu. Kdo by předpovídal, že na Pikes Peak International Hill Climb zvládne klasickou závodní trať zajet za 11 minut a 22 sekund?
Přesně tak, jedenáct minut a 22 sekund trvalo Mercedesu C250 4MATIC d zdolání téměř 20 kilometrové trasy na vrchol Pikes Peaku. Ač to nejsou oslnivá čísla, tak to stačilo na prolomení rekordu.
Mercedes C 250 4MATIC d je tak nejrychlejší sériově vyráběné auto s dieselovým motorem. A stačil k tomu 2,1 litrový čtyřválec s výkonem 150 kW a 500 Nm točivého momentu. Přitom zvládá sprint na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálně uhání až 240 km/h.
A co celé to haló kolem toho rekordu a rekord sám, mají říci potencionálním zákazníkům? Přece, že diesel není jen pro šetřílky a že má skutečně svou neochvějnou pozici na trhu. A právě v Americe, kde se to celé odehrávalo chce Mercedes prodávat více naftových agregátů pod kapotami svých modelů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?