Valit to na závodech do vrchu nebezpečnými zatáčkami v naftovém mercedesu s výkonem 150 kW zní trochu jako nemístný vtip. Ještě k tomu je ve čtyřkolce a v automatu. Kdo by předpovídal, že na Pikes Peak International Hill Climb zvládne klasickou závodní trať zajet za 11 minut a 22 sekund?
Přesně tak, jedenáct minut a 22 sekund trvalo Mercedesu C250 4MATIC d zdolání téměř 20 kilometrové trasy na vrchol Pikes Peaku. Ač to nejsou oslnivá čísla, tak to stačilo na prolomení rekordu.
Mercedes C 250 4MATIC d je tak nejrychlejší sériově vyráběné auto s dieselovým motorem. A stačil k tomu 2,1 litrový čtyřválec s výkonem 150 kW a 500 Nm točivého momentu. Přitom zvládá sprint na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálně uhání až 240 km/h.
A co celé to haló kolem toho rekordu a rekord sám, mají říci potencionálním zákazníkům? Přece, že diesel není jen pro šetřílky a že má skutečně svou neochvějnou pozici na trhu. A právě v Americe, kde se to celé odehrávalo chce Mercedes prodávat více naftových agregátů pod kapotami svých modelů.