SUV nebo další sportovní kupé? To je otázka, kterou se nyní začíná zaobírat vedení Britské aristokratické automobilky Bentley.
Vývoj nových modelů stojí čím dál více peněz. A dokonce i výrobci luxusních aut, musí stát před těžkými rozhodnutími, kterému modelu dát „zelenou“ a kterému „stopku“. Bentley teď volí mezi malým SUV a nádherným sporťákem.
O co konkrétně jde? Vedení přišlo na to, že nejsou peníze na vývoj a výrobu dvou nových modelů. Stále se prý jedná o malou značku s omezenými zdroji peněz a tak se musí rozhodnout. Rozstřel bude mezi SUV, které by stálo za novým Bentaygem a sporťáku, který by vycházel z konceptu EXP 10 Speed 6.
Kterému modelu by jste dali zelenou vy? Sporťáku nebo menšímu SUV?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.