Zní to trochu jako nepovedený vtip nebo zábavný úkol ze starých dob TopGearu. Smart upravil nejmenší model na provoz po kolejích.
Šest měsíců vývoje, spousta hodin konzultací s drážními experty, hodiny a hodiny modelování v počítači a spousta simulací. Na konci tohoto úmorného vývoje tu je jeden prototyp.
Prototyp Smart Forfour s masivními dvaadvaceti palcovými ocelovými koly, které dohromady váží 320 kg (jedno váží 80 kg). Kola stále pohání jen litrový motor.
Kola navíc musela být uzamčena v jedné poloze, inženýři tak mohli vymontovat všechny asistenční, bezpečností systémy a celé řízení.
První jízda proběhla pod přísným dohledem na krátkém 16-ti kilometrovém úseku železnice ve Velké Británii. Celou trasu projel v pořádku bez potíží. Ještě aby ne, když to v TopGearu zvládli i bez tak monstrózního vývoje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.