Zní to trochu jako nepovedený vtip nebo zábavný úkol ze starých dob TopGearu. Smart upravil nejmenší model na provoz po kolejích.
Šest měsíců vývoje, spousta hodin konzultací s drážními experty, hodiny a hodiny modelování v počítači a spousta simulací. Na konci tohoto úmorného vývoje tu je jeden prototyp.
Prototyp Smart Forfour s masivními dvaadvaceti palcovými ocelovými koly, které dohromady váží 320 kg (jedno váží 80 kg). Kola stále pohání jen litrový motor.
Kola navíc musela být uzamčena v jedné poloze, inženýři tak mohli vymontovat všechny asistenční, bezpečností systémy a celé řízení.
První jízda proběhla pod přísným dohledem na krátkém 16-ti kilometrovém úseku železnice ve Velké Británii. Celou trasu projel v pořádku bez potíží. Ještě aby ne, když to v TopGearu zvládli i bez tak monstrózního vývoje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?