Zní to trochu jako nepovedený vtip nebo zábavný úkol ze starých dob TopGearu. Smart upravil nejmenší model na provoz po kolejích.
Šest měsíců vývoje, spousta hodin konzultací s drážními experty, hodiny a hodiny modelování v počítači a spousta simulací. Na konci tohoto úmorného vývoje tu je jeden prototyp.
Prototyp Smart Forfour s masivními dvaadvaceti palcovými ocelovými koly, které dohromady váží 320 kg (jedno váží 80 kg). Kola stále pohání jen litrový motor.
Kola navíc musela být uzamčena v jedné poloze, inženýři tak mohli vymontovat všechny asistenční, bezpečností systémy a celé řízení.
První jízda proběhla pod přísným dohledem na krátkém 16-ti kilometrovém úseku železnice ve Velké Británii. Celou trasu projel v pořádku bez potíží. Ještě aby ne, když to v TopGearu zvládli i bez tak monstrózního vývoje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.