Ve čtvrtek 28. června se na plné obrátky rozeběhl každoroční Festival rychlosti v Goodwoodu a při jeho zahájení byla jako každoročně památeční socha. Ta letos vznikla pod záštitou japonské Mazdy.
Jedná se o 40 metrovou „věž“ připomínající šroubovici DNA. Je tvořena 418 ocelovými nosníky a celá konstrukce váží neuvěřitelných 120 tun. Na vrcholku této skulptury se týčí dvojice vozů Mazda.
Jedná se o závodní Mazdu 787B. Ta pochází z roku 1991 a do dnes je to stále jediný vůz, který kdy zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans. Druhým vozem je Mazda LM55 Vision Gran Turismo. Ten byl navržen jako speciální koncept pro hru Gran Turismo 6 a na skulptuře se snaží symbolicky předjet svého o mnoho let staršího předchůdce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.