Ve čtvrtek 28. června se na plné obrátky rozeběhl každoroční Festival rychlosti v Goodwoodu a při jeho zahájení byla jako každoročně památeční socha. Ta letos vznikla pod záštitou japonské Mazdy.
Jedná se o 40 metrovou „věž“ připomínající šroubovici DNA. Je tvořena 418 ocelovými nosníky a celá konstrukce váží neuvěřitelných 120 tun. Na vrcholku této skulptury se týčí dvojice vozů Mazda.
Jedná se o závodní Mazdu 787B. Ta pochází z roku 1991 a do dnes je to stále jediný vůz, který kdy zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans. Druhým vozem je Mazda LM55 Vision Gran Turismo. Ten byl navržen jako speciální koncept pro hru Gran Turismo 6 a na skulptuře se snaží symbolicky předjet svého o mnoho let staršího předchůdce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?