Ve čtvrtek 28. června se na plné obrátky rozeběhl každoroční Festival rychlosti v Goodwoodu a při jeho zahájení byla jako každoročně památeční socha. Ta letos vznikla pod záštitou japonské Mazdy.
Jedná se o 40 metrovou „věž“ připomínající šroubovici DNA. Je tvořena 418 ocelovými nosníky a celá konstrukce váží neuvěřitelných 120 tun. Na vrcholku této skulptury se týčí dvojice vozů Mazda.
Jedná se o závodní Mazdu 787B. Ta pochází z roku 1991 a do dnes je to stále jediný vůz, který kdy zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans. Druhým vozem je Mazda LM55 Vision Gran Turismo. Ten byl navržen jako speciální koncept pro hru Gran Turismo 6 a na skulptuře se snaží symbolicky předjet svého o mnoho let staršího předchůdce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?