Nový Volkswagen Phaeton se místo ukončení výroby dočká další generaci, která dostane i plug-in hybridní verzi.
Zdroje blízké Volkswagenu prozradili, že nový Phaeton obdrží plug-in hybridní ústrojí. Tytéž zdroje říkají, že vlajková loď od Volkswagenu přijde mezi lety 2016 / 2017 na trh do Spojených států a Číny. Až potom přijdou na řadu i další hlavní trhy.
Příští Phaeton bude k dispozici s nedávno zavedeným twin-turbo motorem W12 o objemu 6,0-litru. Ten poskytne výkon 608 koní a 900 Nm točivého momentu, který spotřebuje v průměru jen 11 litru na 100 km. Asi nikoho nepřekvapí, že Volkswagen chce s novým Phaetonem opět soutěžit o popularitu s modely Mercedes-Benz S-Class nebo s novým BMW řady 7.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?