Samostatný designér X-Tomi Design se rozhodl přeměnit nedávno představený Peugeot 308 GTi do podoby žhavého rychlého kombíku.
My vám tak přinášíme pikantně vypadající 308 GTi SW. Tato verze se ale do výroby opravdu nedostane, i když, nikdy neříkej nikdy. Francouzský lev by si v případě výroby dopřál pod kapotou přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Ten i u krátké verze poskytuje výkon 250 a 270 koní, které posílá na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.
Peugeot 308 GTi se nabízí v nejsilnější verzi s diferenciálem s omezenou svorností a s 19-palcovými disky. Méně výkonná verze naopak diferenciál nemá a jezdí na 18-palcových ráfcích. Otázka je, zda se časem dočkáme konkurenta Golfu R Variant, my bychom jej brali.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?