Nejnovější zprávy od automobilky Toyota říkají, že její sportovní model GT86 dostane v další generaci podvozkovkou platformu současné Mazdy MX-5.
Tato práva je ještě o to víc zajímavější, protože ještě nedávno se schylovalo k zániku právě GT86. Toyota však oznámila, že druhá generace nakonec přijde a podle zahraničního magazínu Motoring jí své základy propůjčí současná Mazda MX-5.
Ta bude sloužit jako základ i pro nový Fiat 124 Spider .Toyota dle nepotvrzených zpráv již testuje podvozek MX-5ky, ale zároveň dotváří drobné úpravy na šasi. Vůz nabídne opět pohon zadních kol a není vyloučeno, že podvozková plaftorma bude využita i pro nový menší model od Toyoty.
Nová Toyota GT86 dostane lehčí karoserii, nížší váhu a přeplňovaný motor. Toyota představí fináln verzi GT86 v dubnu roku 2016 a dostane zřejmě o 11 koní vyšší výkon. V nabídce se objeví sportovní tlumiče Sachs, zesílené zadní zavěšení a další vylepšení podvozku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.