Vedení trati Nürburgring se rozhodlo vydat zákaz do konce letošního roku zajíždět rychlostní rekordy. To znamená, že všechny automobilky zde nebudou moci měřit to, jak rychlé jsou jejich modely.
Důvodem pro tento zákaz je fatální nehoda během závodu z mistrovství VLN Endurance, ve kterém po nehodě Nissanu GT-R zemřel jeden divák. Hned několik dní po havárii bylo v místě zvané Flugplatz ustanoveno rychlostní omezení. Od té doby se v hlavách vedení slavného okruhu zrodil další plán, který se dotkne všech výrobců.
Na rovince Döttinger Höhe mohou závodní stroje jezdit maximálně 250 km/h a v zatáčce Antoniusbüche pro změnu nejvýše 200 km/h. Aby bylo vše dodržováno, je vše monitorováno přes systém GPS. Vedení dráhy vše komentuje tím, že zákaz bude přezkoumán na konci roku, ale minimálně do konce letoška zde nebude možné měřit čas na jedno kolo.
Asi největší smůlu má výrobce Koenigsegg, který se zde chystal pokořit nový rekord s modelem One:1. Díky zákazu se mu to však minimálně do ledna roku 2016 nepodaří.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?