Vedení trati Nürburgring se rozhodlo vydat zákaz do konce letošního roku zajíždět rychlostní rekordy. To znamená, že všechny automobilky zde nebudou moci měřit to, jak rychlé jsou jejich modely.
Důvodem pro tento zákaz je fatální nehoda během závodu z mistrovství VLN Endurance, ve kterém po nehodě Nissanu GT-R zemřel jeden divák. Hned několik dní po havárii bylo v místě zvané Flugplatz ustanoveno rychlostní omezení. Od té doby se v hlavách vedení slavného okruhu zrodil další plán, který se dotkne všech výrobců.
Na rovince Döttinger Höhe mohou závodní stroje jezdit maximálně 250 km/h a v zatáčce Antoniusbüche pro změnu nejvýše 200 km/h. Aby bylo vše dodržováno, je vše monitorováno přes systém GPS. Vedení dráhy vše komentuje tím, že zákaz bude přezkoumán na konci roku, ale minimálně do konce letoška zde nebude možné měřit čas na jedno kolo.
Asi největší smůlu má výrobce Koenigsegg, který se zde chystal pokořit nový rekord s modelem One:1. Díky zákazu se mu to však minimálně do ledna roku 2016 nepodaří.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?