Vedení trati Nürburgring se rozhodlo vydat zákaz do konce letošního roku zajíždět rychlostní rekordy. To znamená, že všechny automobilky zde nebudou moci měřit to, jak rychlé jsou jejich modely.
Důvodem pro tento zákaz je fatální nehoda během závodu z mistrovství VLN Endurance, ve kterém po nehodě Nissanu GT-R zemřel jeden divák. Hned několik dní po havárii bylo v místě zvané Flugplatz ustanoveno rychlostní omezení. Od té doby se v hlavách vedení slavného okruhu zrodil další plán, který se dotkne všech výrobců.
Na rovince Döttinger Höhe mohou závodní stroje jezdit maximálně 250 km/h a v zatáčce Antoniusbüche pro změnu nejvýše 200 km/h. Aby bylo vše dodržováno, je vše monitorováno přes systém GPS. Vedení dráhy vše komentuje tím, že zákaz bude přezkoumán na konci roku, ale minimálně do konce letoška zde nebude možné měřit čas na jedno kolo.
Asi největší smůlu má výrobce Koenigsegg, který se zde chystal pokořit nový rekord s modelem One:1. Díky zákazu se mu to však minimálně do ledna roku 2016 nepodaří.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.