Britská automobilka Land Rover letos slaví 45. výročí své luxusnější značky Range Rover.
Na světě je aktuálně již čtvrtá generace luxusního SUV, ale její první generace přišla už v roce 1970. Měla dvoudvéřovou karoserii a pod kapotou ukrývala motor V8. Už tehdy byl vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami spolehlivým systémem pohonu všech kol.
V roce 1981 britská společnost uvedla model se čtyřmi dveřmi, zatímco první dieselová verze byla představena až v roce 1986. O tři roky později se Range Rover stal prvním SUV, které nabízelo systém ABS a v roce 1992 přišel Range Rover s elektronickou kontrolou trakce a automatickým vzduchovým odpružením.
Druhý Range Rover se objevily v roce 1994 s naftovým motorem o objemu 2,5 litru, v nabídce se ale objevil i benzínový motor V8 o objemu 3.9 a 4,6 litru. V roce 1999 pak Land Rover odhalil speciální edici vozu Linley s černým lakem a černým koženým čalouněním.
Větší a prostornější třetí generace Range Roveru přišla v roce 2001 a získala řadu nových motorů, včetně přeplňovaného benzínového motoru 4.2 V8. Do nabídky se v roce 2006 dostal i naftový agregát TDV8 a 5,0-litrový osmiválec přišel o tři roky později.
Současná čtvrtá generace Range Roveru se představila v roce 2012 a v březnu letošního roku společnost odhalila ultra luxusní verzi Range Rover SV Autobiography. Ta je doposud tím nejluxusnínějším Range Roverem za celou historii značky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.