Britská automobilka Land Rover letos slaví 45. výročí své luxusnější značky Range Rover.
Na světě je aktuálně již čtvrtá generace luxusního SUV, ale její první generace přišla už v roce 1970. Měla dvoudvéřovou karoserii a pod kapotou ukrývala motor V8. Už tehdy byl vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami spolehlivým systémem pohonu všech kol.
V roce 1981 britská společnost uvedla model se čtyřmi dveřmi, zatímco první dieselová verze byla představena až v roce 1986. O tři roky později se Range Rover stal prvním SUV, které nabízelo systém ABS a v roce 1992 přišel Range Rover s elektronickou kontrolou trakce a automatickým vzduchovým odpružením.
Druhý Range Rover se objevily v roce 1994 s naftovým motorem o objemu 2,5 litru, v nabídce se ale objevil i benzínový motor V8 o objemu 3.9 a 4,6 litru. V roce 1999 pak Land Rover odhalil speciální edici vozu Linley s černým lakem a černým koženým čalouněním.
Větší a prostornější třetí generace Range Roveru přišla v roce 2001 a získala řadu nových motorů, včetně přeplňovaného benzínového motoru 4.2 V8. Do nabídky se v roce 2006 dostal i naftový agregát TDV8 a 5,0-litrový osmiválec přišel o tři roky později.
Současná čtvrtá generace Range Roveru se představila v roce 2012 a v březnu letošního roku společnost odhalila ultra luxusní verzi Range Rover SV Autobiography. Ta je doposud tím nejluxusnínějším Range Roverem za celou historii značky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?