Jistě už někdo z vás viděl ve filmu situaci, kdy se po stropě tunelu prohnalo setrvačností nějaké to super dokonalé auto. Kdo si myslel, že je to v reálu nemožné, tento případ vás vyvede z omylu.
Vše se stalo 24leté německé majitelce vozuToyoty, která na dálnici A62 vjela do tunelu dosti netradičním způsobem. Nevíme co stálo za jejím rozhodnutím, ale svým autem vjela na boční stranu tunelu a pokračovala v nastávajícím manévru.
Ten se jí do jisté míry povedl, protože se dostala až ke stropu tunelu. O tom svědčí stopy pneumatik a následný vrak jejího vozu, která z něj udělala zemská gravitace. Toyota totiž neměla dostatečný přítlak a rychlost, takže proto se v půli manévru odporoučela k zemi.
Z totálně zdemolovaného auta naštěstí žena vyvázla "jen" s těžšími zraněnímy, ale důležité je, že celý incident přežila..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.