Těžko by jste po výhře supersportu za 5 milionů byli nespokojení, jenže Rafael Nadal není jen tak někdo a výhra v podobě Mercedesu AMG GT mu radost neudělala.
Hlavní cena v sérii ATP Tour může být všelijaká. Jakmile se ale hraje ve Stuttgartu, tedy městu zaslíbenému třícípé hvězdě není nic vhodnějšího než automobil. Tak proč zrovna nenabídnout vítězi to nejlepší ze současné produkce. Tedy ultimátní AMG GT.
Místo toho, aby Španělský tenista Rafael Nadal byl rád, je spíše naštvaný. Výhra ho moc nepotěšila. Jistě, Rafael má dost peněz na to, aby si koupil takových aut spoustu, ale i tak je to velký dar, tedy spíše výhra.
To co mu nejvíce vadí, není obrovský dvojitě přeplňovaný osmiválec, ani hromotný zvuk, který vyluzuje dvojice výfuků, ale barva. Je žlutá, automobilka jí prodává jako oranžovou (přesně Metalíza - oranžová AMG solarbeam) a v technických průkazech je vedená jako zelená. Sám řekl, že „neví zda by šlo změnit barvu, protože ta je na něj moc“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.