Osmnáct let staré auto lze prodat skoro 13 krát dráž, teda pokud jste Mr. Bean…
Rowan Aktinson alias Mr. Bean si před osmnácti lety pořídil McLaren F1. Tenkrát ho auto co jede až 388 km/h stálo v přepočtu 23 milionů korun. Dnes s 66 tisíci na tachometru a po jedné velmi vážné nehodě ho prodal za téměř 300 milionů korun. Dobré že?
Kdo by nechtěl dvanáctiválec bez turba, ještě „po staru“ atmosféricky plněný, který rozjede třímístný stroj až na rychlost 388 km/h. Zvláště pak, když je auto po slavném a nesmrtelném Mr. Beanovi, který na filmovém plátně prohání zelené Mini.
Kdo si auto Mr. Beana koupil nevíme. Kupec chce zůstat anonymní, každopádně je to dobrá ukázka toho, jak lze zbohatnout na takové autě. Nehledě na to, že po jedné vážné dopravní nehodě platila pojišťovna za opravu 32 milionů korun (tedy o 9 více, než kolik stál McLaren F1 jako nový).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?