Volvo S40 a V50 s novými motory

ar1, 17. listopadu 2004, 03:16 Google+

Společnost Volvo Cars Corporation rozšířila nabídku motorů pro nové kompaktní modely S40 a V50 (představené v roce 2003) o motory se zdvihovým objemem 1,6 litru, a to jak v benzinovém, tak v dieselovém provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S40

S40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

S průměrnou spotřebou 4,9 litru na 100 km (Volvo S40 s manuální převodovkou) je nový dieselový motor nejúspornějším motorem, který kdy společnost Volvo Cars nabízela.

Dvoulitrový motor, který byl na počátku tohoto roku představen v novém Volvu S40 a V50, byl nyní doplněn motorem se zdvihovým objemem 1,6 litru. Nový motor je velmi úsporný a šetrný k životnímu prostředí, ale přitom nabízí prvotřídní jízdní vlastnosti.

1,6 litrový diesel je moderní čtyřválcový motor s dvěma vačkovými hřídeli a s nejmodernější čtyřventilovou technologií. Blok motoru i hlava válců jsou vyrobeny z hliníku, aby se minimalizovala hmotnost a snížila se spotřeba paliva.

Dieselový motor je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Systém vstřikování paliva využívá moderní technologie common rail pracující s vysokým tlakem (max. 1600 barů), čímž je zajištěno efektivní spalování paliva.

Nový dieselový motor poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm, takže vůz vybavený s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 12 sekund.

Živý a lehký benzinový motor
Novým benzinovým motorem je atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru – moderní, lehká hliníková jednotka disponující čtyřventilovou technologií a moderním systémem vstřikování paliva. Tento motor je vybaven stejně účinnou technologií spalování a čištění výfukových plynů, jako ostatní motory Volvo, čímž je zajištěna maximální ekonomika provozu a minimální emise.

Výkon motoru je 74 kW (100 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 150 Nm, díky čemuž je tento motor živý, poskytuje vynikající akceleraci a vůz s tímto motorem se pohodlně a
snadno řídí.

Pětistupňové manuální převodovky
Pětistupňová převodovka pro motor 1,6 D se vyznačuje mimořádně hladkým chodem, umožňuje rychlou změnu převodových stupňů a pohodlnou jízdu. K hladkému řazení přispívá dvouhmotový setrvačník.

Benzinový motor je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, která byla přizpůsobena pro ekonomický motor s objemem 1,6 litru a jejíž krátce odstupňované převodové stupně umožňují dosažení prvotřídní akcelerace – z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy.

Motory o objemu 1,6 litru představují pro Volvo vítaný přírůstek. „Nové základní modely nám vytvářejí širokou a mimořádně atraktivní modelovou nabídku,“ uvedl Peter Ewerstrand, manažer projektu Volvo S40 a V50. „Možná širší, než kdykoliv předtím“.

Nabídka motorů
Současná nabídka pro Volvo S40 a Volvo V50 zahrnuje sedm motorů.

Motor Uspořádání Výkon, kW/k Točivý moment, Nm
Benzinové
T5 řadový, 5 válců 162/220 320
2.4i řadový, 5 válců 125/170 230
2.4 řadový, 5 válců 103/140 220
1.8 řadový, 4 válce 92/125 165
1.6 řadový, 4 válce 74/100 150

Dieselové
2.0 D řadový, 4 válce 100/136 320
(turbodiesel)
1.6 D řadový, 4 válce 81/110 240
(turbodiesel)

Zdroj a foto: Volvo
Vytisknout

Diskuze: Volvo S40 a V50 s novými motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Toledo

Nový SEAT Toledo už zná cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud