Úspěšný rok Historického sdružení Alfy Romeo

Michal Bartoň, 26. října 2004, 12:45 Google+

Existuje jen málo automobilových značek, které se mohou pyšnit tak fascinující historií, jakou má Alfa Romeo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo

Alfa Romeo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Skvělá minulost, která vytvářela (a stále vytváří) vzácné historické a kulturní dědictví, které je fanouškům a široké veřejnosti neustále přístupné díky Historickému sdružení Alfy Romeo. Vzniklo jako podpora a obrana značky na podporu marketingu, ale stalo se z něj opravdové živé kulturní centrum, které nejenže vystavuje vozy a archivuje vzácné dokumenty, ale také se aktivně účastní mezinárodních událostí. Díky těmto událostem může veřejnost zblízka a obdivně shlédnout vzácné, jedinečné a autentické modely, které psaly historii závodění, a které jsou stále plně funkční. Sdružení má podporu tisíců sběratelů, kteří patří do přibližně 300 klubů na celém světě: zahrnují 92 klubů v USA, 150 v Evropě, 7 v Africe a 3 v Oceánii.

V roce 2004 se Historické sdružení Alfy Romeo zúčastnilo dvanácti mezinárodních závodů, včetně revivalu Mille Miglia, Nuvolari Grand Prix (vyhrála oficiální Alfa Romeo 1750 SS s Viaro-Mairem, zatímco Ladies‘ Cup vyhrál tým Oberti/Grimaldi v 750 Competizione) a revivalu Mille Miglia, který proběhl před pár dny v Japonsku, a který vyhrálo Alfa Romeo Disco Volante Coupé s oficiálním týmem Viaro-Mair. Početný tým veteránů Alfy Romeo bojoval v Milano-San Remo Cup, ve Winter Marathon, ve 2000 km Durch Deutschland, Suisse-Paris Raid a Vienna-Trieste. Měli bychom zmínit úspěch Phila Hilla v Le Mans Classic za volantem Alfy Romeo 6C 3000 CM coupé a mnohé úspěchy Alfy Romeo Giulietty TI v European Historical Touring Car Championship, díky které se Marco Cajani ze stáje Portello stal celkovým vítězem.

Giulietta oslavila tento rok své 50. narozeniny a byla čestným hostem na mnoha událostech, což shromáždilo stovky aut z celého světa: od Japonska po Jižní Afriku, Velkou Británii, Německo, Holandsko, Belgii a Finsko. Tyto události zahrnovaly okázalé sjezdy u Historického muzea Alfy Romeo, na závodišti v Baloccu (další historické umístění Alfy), na Piazza del Duomo v Miláně, a také zahájení exhibice v Palazzo della Ragione s orchestrem La Scala, která uzavírala slavnosti na náměstí před Royal Palace. Giulietta byla oslavována také v srpnu v USA a při současných oslavách Columbus Day pořádaných v New Yorku s pomocí amerických Alfa fanoušků.

Nemůžeme přehlédnout charitativní práci Historického sdružení Alfy Romeo, hlavně Angelo dei Bimbi (Dětský anděl), akce zorganizovaná americkým závodníkem Sylviem Obertim, který svým závoděním shromáždil peníze pro nemocnice a navíc daroval videohry a DVD přehrávače malým pacientům. Akce připomíná podobnou iniciativu Alfy Romeo před mnoha lety, po druhé světové válce se známým letadlem „Angel de los Ninos“.

A nakonec, slavná tradice Alfy Romeo žije díky Historickému muzeu Alfy Romeo v Arese, které navštívilo za prvních 6 měsíců roku 2004 více nez 5000 návštěvníku. Je otevřeno (rezervace nutná) od 9 do 17 hod., od pondělí do pátku. Muzeum vystavuje okolo 100 aut na ploše 5000 metrů čtverečních a více než polovina z nich perfektně funguje. Historický archív poskytuje vzácný zdroj informací novinářům a fanouškům z celého světa: stačí říci, že vydal 1500 fotografií, 140 technických publikací, filmy, kresby a téměř 2000 psaných odpovědí na technické a historické otázky. Historický archív rovněž spolupracoval na publikaci několika knih, od příběhu Nuvolari po historii Giulietty, historii Matty a dokonce historii trolejbusů.

Text a foto: Alfa Romeo ČR
Vytisknout

Diskuze: Úspěšný rok Historického sdružení Alfy Romeo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C5

Citroen C5 prošel faceliftem a vstupuje na trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud