v divizi Super Race Truck k obhajobě loňského bronzu v celkovém pořadí ME tahačů, které skončilo posledním desátým podnikem na legendárním okruhu v Le Mans.
Devětadvacetiletý Vršecký odjížděl do Francie v těžké pozici, protože před svým největším konkurentem Španělem Albacetem jezdícím rovněž na voze stejné značky neměl velký bodový náskok. Rozhodnutí musel tedy s definitivní platností přinést až poslední závod sezóny. V něm sice Albacete vyhrál, ale Vršecký skončil po taktické jízdě čtvrtý, což mu s tříbodovým náskokem zajistilo celkovou třetí příčku. Zopakoval tak své loňské maximum. Jeho radost trochu kalila jen skutečnost, že po dvou tučných letech přišla Buggyra o prvenství v hodnocení jednotlivců.
Tam se z vítězství radoval podle očekávání německý pilot Markus Östreich na Volkswagenu, který odjížděl do Francie s 13-ti bodovým náskokem. Vršeckého kolega Ludovic Faure totiž ani domácího prostředí nedokázal využít k útoku na titul evropského šampióna a skončil na stříbrné pozici. V kvalifikaci sice dojel třetí, ale dvojnásobně bodovaný pohárový závod kvůli poruše turbodmychadla nedokončil..
"Poslední tři závody jsem už myslel především na to, abych třetí místo obhájil. Nemám se za co stydět, přede mnou skončili vynikající jezdci," vysekl poklonu zkušeným soupeřům Vršecký, který na letošní rok špatně vzpomínat stejně nebude. Už počátkem roku totiž vytvořil v Dubaji světový rychlostní rekord v jízdě na trucku.
Buggyra ale přesto v Le Mans slavila - vedle druhého a třetího místa v celkovém pořadí jezdců i kvůli tomu, že si připsala na své konto i vítězství v Poháru konstruktérů, kde dokázala porazit i takové prestižní značky jako VW, Mercedes, nebo DAF. Úspěch roudnické značky navíc podtrhl i svým prvním místem v hlavním pohárovém závodě Španěl Albacete, který si Buggyru od týmu pronajímá.
Ve Francii se dařilo navíc i dalšímu zástupci stáje Gerdu Korberovi, který v rámci přípravy na novou sezónu testoval letos potřetí prototyp nového vozu Freightliner. Po skvělé sobotě šokoval 40 tisíc diváků na okruhu skvělou jízdou v pohárovém závodě, kdy se na vodě a za stálého deště prodral z deváté startovní pozice až na druhou příčku za vedoucího krajana Hahna. O stupně vítězů ho nakonec připravila pouhá dvě kola před cílem až prasklá spojovací tyč řízení. Korber tak jen prokázal pověst nejlepšího pilota trucků současnosti.
„Bylo to super, auto jelo skvěle a já se cítil doslova jako ryba ve vodě. Už jsem si dlouho takhle nezazávodil. Na konci jsem kvůli poruše řízení dostal pořádnou ránu od bariéry z pneumatik, ale to vůbec nevadí. Už se těším na příští sezónu, kdy snad v kokpitu tohoto vozu usednu natrvalo.“ Prohlásil nadšený Korber bezprostředně po závodě.
Výsledky:
Super Race Trucks:
Kvalifikace (9 kol): 1. Östreich (Něm./VW) 18:43,585 min., 2. Albacete (Šp./Buggyra) -3,967 vt., 3. Faure (Fr./Buggyra) - 4,493, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -9,193, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -15,173.
Pohárový závod (14 kol): 1. Albacete 29:20,434, 2. Drücknemüller -0,554, 3. Östreich -1,386, 4. Vršecký -5,199.
Celkové pořadí sezony 2004: 1. Östreich 237, 2. Faure 210, 3. Vršecký 201, 4. Albacete 198, 5. Drücknemüller.
Zdroj a foto: Buggyra IRS