Po úspěšném sedanu uvádí Peugeot na český trh verzi 407SW

ar1, 24. října 2004, 02:53 Google+

Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádí pět měsíců po příchodu verze sedan na český trh nový model Peugeot 407 SW.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407SW

407SW | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Datum oficiálního uvedení bylo 21. října 2004, což byl zahajovací den Autoshow Praha 2004.

Peugeot 407 ve verzi sedan, uvedený na evropský trh v dubnu letošního roku, si na své konto připsal již více než 95 000 objednávek. Model 407 SW, uvedený v prvních evropských zemích v průběhu měsíce září, má v roce 2005 tvořit až 40% prodejů z plánových 300 000 vozů 407. V případě předchůdce Peugeotu 406 se verze Break podílela na prodejích 20%.

V České republice by měl prodejní podíl verze SW dosahovat v letošním roce přibližně 25%, v příštím roce se počítá s vyrovnáním prodejů obou verzí.

Cena Peugeotu 407 SW ve výbavě Confort s motorem 1.8 16 V byla pro uvedení na trh stanovena na 699 000 Kč, což představuje oproti verzi sedan finanční navýšení o 60 000 Kč. Nabídka úrovní výbavy i motorů je u obou karosářských variant identická. Předpokládá se, že stejně tak jako u varianty sedan bude nejprodávanější verzí modelu 407 SW 2.0 HDI Pack Dynamic, která u sedanu tvoří třetinu všech objednávek.

Hlavním cílem modelu 407 SW je nabídnout maximální požitek z jízdy při zachování nejvyšší bezpečnosti a komfortu celé posádky. Ve své třídě se řadí po boku spíše sportovněji orientovaných vozů typu kombi, stejně dobře však plní i roli rodinného vozu.

Peugeot 407 SW je postaven na shodné platformě s verzí sedan, přední převis i rozvor kol zůstává identický, zadní převis byl prodloužen o 87 mm ve prospěch zavazadlového prostoru. Celková výška vozu je 1,486 m, dodatečných 41 mm oproti verzi sedan připadlo na nový tvar střechy a podélné střešní nosiče v chromovaném provedení. Konstrukčně je verze SW řešena identickým způsobem jako sedan. Přední část struktury vozu byla pečlivě propracována za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Umožňuje lépe rozdělit energii nárazu a nabídnout nezbytnou tuhost pro ochranu cestujících při čelním nárazu a zároveň dostatek potřebné pružnosti pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly. Vůz nabízí v základní výbavě elektronický stabilizační systém ESP nové generace s ABS, ASR, elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brždění v kritických situacích. V sériové výbavě je rovněž zahrnuto 7 airbagů včetně kolenního, na přání je možno vybavit vůz až 9 airbagy (na přání zůstávají boční airbagy vzadu).

Peugeot 407 SW je charakteristický hned několika prvky, které jej ve své kombinaci odlišují od konkurence v segmentu vozů střední třídy. Především jde o rozměrnou panoramatickou střechu, jejíž plocha dosahuje 1,6 m2. Součástí panoramatické střechy je vnitřní elektrická clona nastavitelná v devíti polohách. Celková prosklená plocha u verze SW činí 4,82 m2.

Druhým prvkem, který je především praktický, je samostatně otevíratelné okno pátých dveří, které ideálně poslouží k uložení menších předmětů do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé dveře anebo v případě parkování v těsném prostoru. Zavazadlový prostor modelu 407 SW má v základní konfiguraci 489 l, k dispozici jsou rovněž dvě oddělené uzavíratelné schránky o objemu 10 a 15 l. Stejně jako sedan má i zavazadlový prostor verze SW dobře využitelný pravidelný tvar s rovnými stěnami.

Dalším prvkem odlišujícím verzi SW od sedanu je variabilní sedadlo spolujezdce. Opěradlo může být sklopeno do horizontální polohy a tím umožněna přeprava nadměrně dlouhých předmětů s délkou až 2,7 m.

Podvozek vozu nabízí stejně jako sedan výborné jízdní vlastnosti. Přední náprava hojně využívá lehké materiály a dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Zadní víceramenná náprava je opatřena skloněnými celky pružin a tlumiči.

V závislosti na rozměru pneumatik a úrovni výbavy byly pro model vyvinuty tři různé systémy posilování řízení.
V nabídce motorů figuruje dieselový agregát 1.6 HDI s filtrem pevných částic (FAP) s výkonem 110 k, 2.0 HDI rovněž s FAP má výkon zvýšený na 136 k (tento dieselový motor patří ve své třídě k nejúspornějším). Rovněž modernizované v nabídce benzinových motorů jsou agregáty 2.2 16V (nově s šestistupňovou manuální převodovkou) a 3.0 V6 spojený výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Komfort při jízdě je zajištěn výborným odhlučněním interiéru a bohatou výbavou již od první verze modelu: automatická klimatizace (od druhé verze výbavy dvouzónová), audio soustava RD4 s přehrávačem CD, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu, variabilní posilovač řízení nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním či tónová skla a zatmavené sklo 5. dveří.

Stejně jako u sedanu je interiér modelu 407 SW nabízen ve třech provedeních Confort/Executive/Dynamic, které se odlišují svým pojetím. Verze Dynamic a Executive nabízí po vzoru většiny modelů Peugeot i vyšší verzi výbavy, tzv. Pack Dynamic/Pack Executive.

Nabídka barev karoserie je široká s celkovým počtem 12 odstínů, z nichž pouze jeden je nemetalický.

Umění znásobit potěšení
Inovativní svým prosvětleným a pohodlným interiérem, vynalézavý svou funkčností a prostorem, rafinovaný ve způsobu provedení, dynamický a spolehlivý. Peugeot 407 SW představuje nový prostředek mobility, unikátní a neodolatelný.

Verze SW je určena aktivním zákazníkům, milujícím svobodu a pohodlí ve všech životních situacích. Pro volný čas s rodinou nebo přáteli, profesní nebo individuální využití, ve všech těchto případech poskytuje potěšení z jízdy a dopřává oprávněný pocit hrdosti.

Elegance a temperament
Temperamentem podbarvená elegance zůstává společným jmenovatelem verzí 407 sedan a SW. Podobně jako verze sedan, vyniká silueta SW mezi svými konkurenty jednoznačnou výjimečností a oslovuje své obdivovatele novým způsobem pojetí tvarů a estetickou čistotou, jenž je značce Peugeot vlastní.

Dojem splývavosti karoserie jako celku je tvořen výraznou křivkou, která probíhá od sloupků čelního skla, přechází přes prosklenou panoramatickou střechu s nosiči v barvě chromu k zadní části vozu, kde je ukončena v úrovni podběhů zadního kola.

Linie lomu světla probíhá na bocích vozu v úrovni dveřních klik, protíná obě zadní světla a pokračuje v horizontální rovině víkem zavazadlového prostoru, přičemž ze zadního pohledu zvýrazňuje chromovaný znak lva.

Fazety zadních světel mají podobu opracovaných rubínů a jsou ohraničeny výraznou vertikální linií.

Pod znakem lva je umístěn široký pás z leštěného kovu, který nese jméno značky. Úchyt k otevírání víka zavazadlového prostoru slouží zároveň k zabudování osvětlení registrační značky vozu. Úchyt je umístěn mezi zadními mlhovými světly, která jsou dalším estetickým prvkem, jenž obohacuje zadní část vozu.

Rozměry na přání...
V rámci své třídy nabízí model 407 SW velkorysé a vyvážené proporce vozu reprezentativního typu, který si zároveň zachovává i výrazné dynamické rysy.

Délka modelu je 4,763 m, o 87 mm více než u varianty sedan.

Až k zadní nápravě mají 407 sedan a 407 SW stejné délkové rozměry:
- přední převis o délce 1 029 mm přispívá k ochraně cestujících na předních sedadlech při nárazu a chodců při srážce s vozem,
- rozvor je 2 725 mm.

Individuální rozměry verze SW:
- zadní převis (u sedanu v délce 922 mm) představuje u varianty SW 1 009 mm ve prospěch objemu a přístupu do zavazadlového prostoru - ten si vyžádal důležité konstrukční úpravy: významné snížení prahu, velké vykrojení horní části pátých dveří, originální tvar zadních okenních sloupků.

Celková výška vozu je 1,486 m, dodatečných 41 mm (oproti verzi sedan) připadá na nový tvar střechy a podélné střešní nosiče.


Výborné konstrukční předpoklady...
Varianty 407 sedan i SW vychází ze stejné platformy a mohou se pochlubit pevnou strukturou s torzním koeficientem 0,84 mrd, která je zárukou výborných jízdních vlastností a vysoké míry aktivní a pasivní bezpečnosti.

Z pohledu bezpečnosti cestujících tvoří inovovaná struktura vozu skutečnou ochrannou skořepinu, zejména přední část je velice účinně chráněna druhou dodatečnou absorbční zónou, která rozkládá energii nárazu a je u verze 407 nově položena níže než je u ostatních vozů obvyklé.

Snížení následků srážky chodce s vozidlem je docíleno pružností materiálů použitých na výrobu předních dílů karoserie a zejména aplikací pěnových absorbérů nárazu, jež jsou upevněny pod a nad nosníkem předního nárazníku.

Zadní část podvozku je až na úroveň podélníků identická s verzí sedan. Prodloužení zadního převisu umožnil dodatečný příčný nosník, upevněný k podélníkům, který vytvořil zadní panel skeletu. Od tohoto panelu se odvíjí nízko položený práh zavazadlového prostoru a ochrana zadních výklopných dveří snadno opravitelným nosníkem. Zapuštěné zadní dveře jsou tak účinně chráněny proti drobným nárazům způsobeným v rychlosti do 16 km/hod.

Konstrukční řešení zadní části znamenalo skutečnou technickou výzvu, neboť muselo respektovat striktní funkční (torzní pevnost, snadný přístup do zavazadlového prostoru, ...) i designové požadavky.

Řez protáhlého víka zavazadlového prostoru a pevná okna si vyžádaly netradiční koncepční zpracování. Po stranách zadních výklopných dveří vertikálně spojují dva mohutné sloupky ve tvaru obráceného písmene Y střešní a podlahovou příčku. Na oba sloupky navazují pevná okna.

Světlo a výhled – „pozornosti“ nabízené modelem 407 SW

"Nevídaná světlost“
Jedním z prvků, který činí z verze SW výjimečný vůz, je rozměrná panoramatická střecha ze zatmaveného skla dosahující až do zadní části vozu. Její plocha 1,6 m2 bez rušivého přechodu plynule navazuje na čelní sklo stejných rozměrů. Celková velikost prosklených ploch u verze 407 SW je 4,82 m2.

Rozměrná prosklená střecha dodává interiéru modelu 407 SW nové světelné a prostorové dimenze, navozuje vzdušnou atmosféru otevřenou okolnímu světu, ale i pocit útulnosti a intimity prostředí.

Panoramatická střecha je zhotovena z vrstveného skla o tloušťce 6 mm a umožňuje světelnou průchodnost řádově 20%, průchodnost tepelného záření se pohybuje na hladině 12%.
Střecha může být kompletně nebo částečně (devět možných poloh) zakryta vnitřní elektrickou clonou Velum. Clona se skládá ze čtyř částí, které se vzájemně překrývají a zasouvají do zadní části střechy. Otočný ovládací prvek clony je umístěn ve stropní konzole nad čelním sklem a systém je vybaven bezpečnostní funkcí proti přiskřípnutí.

Osvětlení: základ bezpečnosti a pohodlného řízení...
Vnější osvětlení modelu 407 je zajištěno světlomety s dvojitou optikou a halogenovými žárovkami a doplněno předními mlhovými světlomety, umístěnými ve spodním nárazníku. Na přání jsou k dispozici potkávací světla s velmi výkonnými xenonovými výbojkami, automatickým korektorem výšky jejich světelného kuželu, s funkcí „dálničního nastavení“ a ostřikovači světlometů.

Kromě první verze výbavy je model vybaven samočinnou aktivací světlometů.

Funkce doprovodného osvětlení „Follow me home“ zhasíná po vypnutí kontaktu motoru potkávací světla s danou časovou prodlevou a poskytuje tak řidiči a cestujícím možnost za tmy bezpečně a pohodlně vystoupit z vozu. Funkce se podle verze aktivuje automaticky nebo manuálně prostřednictvím ovladače světel.

Inovativní technologie stírání...
Model 407 SW je vybaven protiběžnými stěrači s takzvanou « motýlí kinematikou », výkonná jednolištová ramena mají svůj vlastní motorek. Stěrače jsou maximálně ploché, jejich délka je 700 mm, výborně přiléhají ke specificky zakřivenému čelnímu sklu. Díky zvláštnímu provedení zůstávají zcela diskrétní.

Model je ve všech verzích výbavy kromě základní rovněž standardně vybaven automatickými stěrači s detektorem deště, které jsou spojeny s funkcí samočinné aktivace předních světlometů.

Model 407 SW je vybaven zadním stěračem, který řidič v případě potřeby aktivuje manuálně ovladačem nebo automaticky při zařazení zpětného chodu a současně zapnutých předních stěračích.

Výhled z vozu a parkovací asistent – spojení komfortu a bezpečnosti...

U vyšších verzí výbavy modelu je k dispozici vnitřní zpětné elektrochromatické zrcátko druhé generace s automatickým zacloněním, které zamezuje oslnění řidiče zezadu přijíždějícím vozem a zároveň poskytuje řidiči výborný přehled o dění v zadní části vozu.

Vnější zpětná zrcátka se zatmaveným sklem jsou u všech verzí elektricky ovládaná, mohou být i sklopná a to prostřednictvím vnitřního ovladače nebo dálkového ovládání. Pro usnadnění a zpříjemnění parkovacích manévrů mohou být u některých verzí při zařazení zpětného chodu automaticky nastavitelná tak, aby měl řidič spolehlivý přehled o překážkách vedle a za vozidlem. Jejich polohu si může řidič na přání u vybraných verzí modelu naprogramovat a spolu s ostatními parametry nastavení místa při řízení (sedadlo, volant) uložit do paměti počítače.

Jako sériová výbava či výbava na přání je k dispozici parkovací asistent, který za pomoci čtyř ultrazvukových snímačů detekuje překážku za zádí vozu. Systém se automaticky aktivuje při zařazení zpětného chodu a vydává výstražné zvukové signály, jejichž frekvence se mění v závislosti na vzdálenosti předmětu od vozu. Funkci je možno v případě potřeby deaktivovat.


Život na palubě vozu 407 SW
Světelná přitažlivost...
Nastoupit do vozu 407 SW znamená ocitnout se v příjemném, světlem prostoupeném prostředí, kde každý z cestujících ocení komfort a péči věnovanou všem detailům i příslib dynamiky a temperamentu, který vůz vyzařuje.
Podobně jako u verze sedan, je dominantou přední části kabiny středový panel. Do stran z něj vybíhají dvě plošiny palubní desky, která klade důraz na ergonomii a funkčnost.
Křivka celku palubní desky se v horizontální rovině rozvírá ke sloupkům čelního skla, pokračuje konzolou v předních dveřích, do nichž jsou zabudovány originální, ergonomické loketní opěrky a je zakončena až na úrovni zadních sedadel.

Příjemná a pohodlná sedadla, variabilní až do přední části...

Přední sedadla s ergonomickým tvarem, dlouhými sedáky, velkým rozpětím posunu a řadou variant nastavení umožňují cestujícím zaujmout správnou a pohodlnou polohu.
Rozpětí nastavitelnosti sedadla řidiče je skutečně velkorysé: 240 mm do délky a 50 mm do výšky (- 30 mm a + 20 mm vzhledem k základnímu bodu nastavení). U většiny verzí výbavy (kromě základní) je zároveň se sedadlem řidiče vybaveno výškovou regulací i sedadlo spolujezdce. Obě sedadla lze samostatnými páčkami navíc nastavit v bederní oblasti.

Obě přední sedadla mohou být dále podle zvolené verze i elektricky ovládaná a vyhřívaná s oddělenou regulací teploty.

Pro zajištění maximálního komfortu je u některých verzí v nabídce funkce uložení nastavení polohy sedadla řidiče do paměti počítače s možností jejího vyvolání prostřednictvím dálkového ovládání (tzv. Komfortní Pack). Nastavení se týká polohy sedadla řidiče, vnějších zpětných zrcátek a celku sloupku řízení. Sloupek řízení zaujme při aktivaci funkce nejvyšší možnou polohu nastavení a usnadní tak vystupování i nastupování do vozu a zaujmutí pozice za volantem.

U všech verzí modelu je přední sedadlo spolujezdce « variabilní » - opěradlo může být sklopeno do horizontální polohy. Tento prvek výbavy umožňuje efektivně využít pro příležitostnou přepravu nadměrně dlouhých předmětů užitečnou délku (2 700 mm) vnitřního prostoru, který vznikne mezi odkládací schránkou a zadními výklopnými dveřmi složením sedadla spolujezdce. Při této konfiguraci mohou současně ve voze cestovat dva pasažeři.

Zadní sedadla bez středového tunelu jsou pohodlná a jejich tvar poskytuje cestujícím pevné držení těla. Opěradla a sedáky jsou dělené v poměru 1/3 - 2/3 a opěradla jsou sklopná, aby bylo možno upravit prostor v zadní části vozu dle aktuálních potřeb. Rovněž sedáky zadních sedadel jsou snadno sklopné, což ještě dále zvyšuje užitnou kvalitu tohoto prostoru.

Otvor na lyže je k dispozici v závislosti na zvolené verzi výbavy, dovoluje při čtyřmístném obsazení vozu přepravovat dlouhé předměty bez nutnosti sklopení zadních opěradel. Je přístupný z kabiny vozu, což výrazně usnadňuje manipulaci s přepravovanými předměty.

Praktické odkládací prostory
Každému prvku, který může přispět k pohodlí a praktickému využití, byla u modelu 407 SW věnována zvýšená pozornost. Důmyslné odkládací prostory, rozmístěné v kabině vozidla, poslouží všem cestujícím na palubě: v palubní desce najdeme klimatizovanou a uzamykatelnou odkládací schránku s osvětlením. Je možno do ní uložit láhev o objemu 1,5 l. Kryt schránky je pro zvýšení komfortu nově opatřen pneumatickým otvíráním a je do něj zakomponován úchyt na brýle, psací potřeby, dálkový ovladač, apod.

Na straně řidiče najdeme na palubní desce uzavřenou odkládací schránku na drobné předměty, jako například mobilní telefon. Další prostor pro drobné předměty se nachází na středovém panelu pod multifunkční monochromatickou obrazovkou.

V horizontální části středové konzole u ruční brzdy je připraven k použití sklopný držák nápojů, na opačném konci se v odkládací prostor může změnit popelník. U většiny verzí skrývá středová loketní opěrka schránku na CD, opěrka může být dle verze výbavy pevná či výškově nastavitelná. Kapsy ve výplních všech dveří pojmou i dvoulitrovou lahev.

Cestující vzadu mohou využít odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel. K dispozici je rovněž široká centrální loketní opěrka vzadu, nabízená sériově s výjimkou základní verze, která ukrývá úložnou schránku a držáky na nápoje. Zasunutá do opěradla sedadla tvoří kryt otvoru pro přepravu dlouhých předmětů.

Zavazadlový prostor
Prostor určený k přepravě zavazadel je součástí kabiny vozu a tvoří celek, který se vyznačuje precizním provedením, praktičností a užitnými kvalitami.
Víko zavazadlového prostoru a zadní okno se otvírají nezávisle na sobě podle okamžité potřeby využití: zadním oknem můžeme uložit do zavazadelníku drobné předměty nebo ho použít v případě parkování v těsném prostoru. Spodní hrana okna se nachází ve výšce 615 mm nad zemí.
Samostatné otevření okna se provádí prostřednictvím tlačítka « zavazadelník » na dálkovém ovladači, tímto povelem okno odemkneme a pootevřeme. Dalším z možných způsobů je elektrické ovládání pod páčkou zadního stěrače.

Více než jeho objem v základní konfiguraci 489 l s dalšími dvěma oddělenými, uzavřenými úložnými schránkami o objemu 10 a 15 l se na užitné kvalitě zavazadlového prostoru podílí jeho pravidelný tvar s rovnými stěnami. Takto řešený prostor je mimořádně praktický a umožňuje snadnou manipulaci a přepravu i rozměrných a obtížně skladných předmětů.

Prah zavazadlového prostoru je v šířce 1 071 mm chráněn pásem z nerez oceli, podlaha zavazadelníku je pokryta silným kobercem s vyvýšenými okraji a čtyřmi lištami, které umožňují snadný posun předmětů a zavazadel v celé šířce podlahy, která je minimálně 1 100 mm. Délka zavazadlového prostoru je 1 020 mm a snadno do něj za sebe umístíme naležato dva velké kufry.

Koberec je podložen silnou vrstvou zvukové izolace a je vyjímatelný. Je možné ho za pomoci popruhu s háčkem nadzvednout a v této poloze upevnit – přístup k plnohodnotnému rezervnímu kolu stejné velikosti jako ostatní namontovaná kola, uloženému v prohlubni pod podlahou zavazadlového prostoru, je pak snadný a pohodlný. Stěny zavazadelníku jsou potaženy vyztuženým kobercem a ukrývají dvě samostatné uzavíratelné boční schránky. Schránka na pravé straně může být využita k instalaci měniče na 6 CD a basového reproduktoru hi-fi systému JBL.

K podlaze zavazadelníku je možné za pomoci čtyř ok uchytit síť k upevnění zavazadel a většina verzí je i v tomto prostoru vybavena 12 V zásuvkou.

Obsah zavazadlového prostoru je před zraky kolemjdoucích chráněn důmyslně řešeným pevným skládacím krytem pokrytým kobercem. Takto koncipovaný kryt dovoluje snadný přístup k zavazadlům ať přes otevřené zadní okno nebo při otevření celých zadních výklopných dveří.

Uspořádat a přepravovat jinak než jsme zvyklí...

Sedadla nabízejí funkce, které umožňují měnit uspořádání vnitřního prostoru vozu:
- kromě základní verze je sériově v opěradle zadního sedadla k dispozici tzv. otvor na lyže, díky němuž je možné bez sklopení opěradla zadního sedadla přepravovat ve voze dlouhé předměty a zároveň 4 osoby. Otvor je pro lepší manipulaci s předměty přístupný z kabiny vozu.
- U všech verzí najdeme sedáky a opěradla zadních sedadel dělená v poměru 1/3 - 2/3. Bez potřeby vyjmout opěrky hlavy jsou sklopná do vodorovné polohy tak, že vzniklý prostor je téměř v rovině. Užitečná délka úložné plochy je v této podobě uspořádání sedadel 1 700 mm a objem upraveného zavazadlového prostoru do výšky opěradel je 749l.
- U všech verzí je přední sedadlo spolujezdce « variabilní ». Opěradlo je horizontálně sklopné, prostor vzniklý mezi odkládací schránkou a zadními výklopnými dveřmi má užitečnou délku 2 700 mm a může sloužit pro příležitostnou přepravu nadměrně dlouhých předmětů a současně mohou ve voze cestovat dva pasažeři.
- Síť k uchycení vysokého nákladu je k dispozici jako doplněk na přání a zaručuje bezpečnou přepravu objemných předmětů. Síť může být uchycena za předními nebo zadními sedadly. Dostatečně silné úchyty jsou připevněny přímo ke konstrukci kabiny a jsou diskrétně ukryty v polstrování.

Tepelný komfort, který tvoří rozdíl...
Pro větší bezpečí řidiče a pohodlí pro ostatní cestující se klimatizace ve vozidle stala v dnešní době nezbytností. Uživatelé však někdy upozorňují na nepříjemné aspekty provozu tohoto prvku výbavy, např. zvýšenou spotřebu paliva nebo pocit proudění velmi studeného vzduchu. Klimatizace s automatickou regulací, která je součástí základní výbavy všech vozidel řady 407, disponuje inovacemi, jejichž cílem bylo splnit v ještě větší míře požadavky a očekávání zákazníků z pohledu tepelného komfortu:
- funkce « mírného rozptylu vzduchu » distribuuje vzduch nikoli přímo a agresivně, ale rovnoměrně ho rozděluje mezi mřížku, umístěnou v horní části po stranách středového panelu a přední vzduchové výstupy,
- detektor vlhkosti vzduchu předává informace klimatizační jednotce, která přizpůsobí proudění míře vlhkosti vzduchu a zabraňuje tak zamlžení skel v kabině,
- kompresor « s externím řízením » porovnává vnější teplotní hodnoty s požadovanou teplotou a na základě vyhodnocení těchto informací vytváří přímo potřebné ochlazení vzduchu v systému. Oproti předchozím systémům, které nejdříve vzduch prudce ochladily a následně ho ohřívaly na požadovanou teplotu, přináší tato nová technika chlazení významné snížení průměrné spotřeby paliva.
- pylový filtr, kombinovaný s vrstvou aktivního uhlí, dále zvyšuje ochranu kabiny vozidla před průnikem pylů, prachu, pachů z pohonných hmot a molekul některých škodlivých plynů.

Automatická klimatizace v modelu 407 je nabízena ve dvou verzích: jednozónové, která je vyhrazena první verzí modelové řady, a dvouzónové (nastavení teploty a rozdělení proudu vzduchu oddělené pro levou a pravou stranu kabiny), která je navíc spojena s detektorem slunečního záření, díky kterému systém bez intervence řidiče uzpůsobuje svou účinnost intenzitě slunečního záření (na prudkém slunci nebo naopak v tunelu).

Bez ohledu na typ klimatizace jsou v zadní části středového konzole umístěny výstupy vzduchu, které zajišťují tepelný komfort pro cestující na zadních sedadlech.

Všechny informace týkající se klimatizace jsou zobrazovány na multifunkční obrazovce, umístěné v horní části palubní desky.

Vedle systému klimatizace si zabezpečení klimatického komfortu v kabině vzhledem ke specifikům struktury modelu 407 SW vyžádalo i další opatření. Tepelná propustnost prosklené střechy byla snížena na minimum, střecha je zevnitř vybavena sluneční clonou, zadní okno a boční okénka jsou zatmavená.

Navíc může být model 407 SW vybaven v rámci prvku výbavy na přání « Bezpečnostní Pack » například slunečními clonami na zadních oknech, které účinně chrání cestující před pronikajícím slunečním zářením.


Akustický komfort
Kvalitní izolace hluku je důležitým aspektem vnímání míry vnitřního komfortu modelu 407 SW. Cestující na předních i zadních sedadlech spolu mohou komunikovat, aniž by měli problém si rozumět.

Pro pocit ještě větší intimity jsou v nabídce doplňkové výbavy vrstvená boční skla, která interiér dokonale izolují a cestujícím poskytují výjimečný klid a pohodlí.


407 SW – komunikativní vůz
Komunikační prostředky: rádio, hi-fi soustava, palubní telematický systém

Model 407 SW je ve všech verzích sériově vybaven autorádiem RD4 s přehrávačem CD 4x15 W a šesti reproduktory. Audiosystém má dvojitý tuner a dvoufunkční anténu se systémem diversity a nachází se v prostoru 1,5 ISO zlepšujícím ergonomii a viditelnost. U verze SW je jedna anténa zakomponována do sítotisku zadního okna, druhá je umístěna v zadní části střechy.

Na přání je nabízen telematický systém RT3. Seskupuje funkce audiosystému, telefonu GSM a navigace GPS. Je kompatibilní s funkcí TMC, signalizující aktuální dopravní situaci na naprogramované trase (v ČR prozatím nefunkční).
Telematické služby tísňového volání a asistenčních služeb jsou předmětem smlouvy. V případě aktivace airbagu mohou být složky záchranného systému automaticky přivolány dispečinkem asistenční služby, jejíž pracovníci identifikují místo nehody pomocí GPS. Systém je vybaven dvěma tlačítky: tlačítko se symbolem lva umožňuje navázat spojení se zákaznickým centrem Peugeot, červené tlačítko s bílým křížkem slouží k přivolání záchranné služby (112), a to nezávisle na uzavření výše uvedené smlouvy.

Jako doplněk k uvedené výbavě na přání je k dispozici nový měnič CD, kompatibilní s CDR a CDRW. Je umístěn v odkládací schránce na pravé straně zavazadlového prostoru.

Parametry systému hi-fi JBL uspokojí i nejnáročnější posluchače a zajistí zvukovou reprodukci nejvyšších kvalit.

Systém zahrnuje deset reproduktorů na osmi místech ve vozidle spojených se subwooferem:
- dva středové reproduktory 55 mm na palubní desce, z nichž každý obsahuje titanový tweeter reproduktor 10 mm,
- dva středové reproduktory 165 mm ve spodní části výplní předních dveří,
- dva výškové reproduktory 25 mm v zadních dveřích,
- dva středové reproduktory 165 mm ve spodní části zadních dveří,
- subwoofer umístěný v odkládací schránce na pravém straně zavazadlového prostoru,
- elektronický zesilovač o výkonu 240 W zabudovaný pod palubní deskou.

Tento hi-fi systém JBL nabízí každému cestujícímu ve voze privilegovaný zvukový prostor a poskytuje široké možnosti využití při poslechu všech hudebních žánrů – v hloubkách je přenos velice dynamický, s věrnou reprodukcí i drobných nuancí, ve vyšších frekvencích systém zprostředkovává hudební reprodukci bez jakýchkoli deformací.

Subwoofer vytváří v kabině vozu jedinečné zvukové prostředí a zajišťuje věrný přenos hudební produkce: nízké tóny jsou v celém prostoru reprodukovány s hloubkou a důrazem.

Parametry akustického nastavení integrované elektronické jednotky jsou definovány speciálně pro vnitřní prostor modelu 407 SW.

Hi-fi systém JBL nabízí akustické charakteristiky šité vozu 407 SW skutečně „na míru“.

Všechny informace týkající se těchto komunikačních systémů jsou zobrazovány na monochromatické obrazovce (indikace GPS jsou předávány prostřednictvím piktogramů) nebo na barevné obrazovce 16/9 s úhlopříčkou 7“ a kartografickým způsobem zobrazení.


Systémy podpory řízení a výstražné systémy
Bdělost a nepřetržitá kontrola...

Řidič má na multifunkčním displeji neustále k dispozici řadu informací týkajících se rádia, klimatizace, navigačního systému, dále datum, hodiny, vnější teplotu a údaje palubního počítače. Zobrazují se zde výstražné signály v písemné podobě, ty se současně objeví ve formě piktogramů i na displeji na sdruženém přístroji a v případě potřeby je pozornost řidiče upoutána ještě zvukovým signálem.

Jedním z výstražných systémů je detektor tlaku v pneumatikách, který signalizuje podhuštění nebo poškození pneumatiky spolu s určením defektního kola a výstrahou na multifunkčním displeji.

Systémy napomáhající dodržování rychlosti...
V závislosti na zvolené verzi je k dispozici v rámci sériové výbavy nebo na přání variabilní omezovač rychlosti (tempomat), který pomáhá řidiči dodržovat zvolenou rychlost. Při překročení této rychlosti omezovač deaktivuje akcelerační pedál. Samozřejmě v případě nutnosti je ovládání rychlosti vozu akceleračním pedálem opětovně aktivováno tzv. „kick down“ sešlápnutím. Toto zařízení je spojeno s variabilním regulátorem rychlosti, který bez ohledu na profil vozovky a bez nutnosti použití akceleračního pedálu stabilně udržuje řidičem zadanou rychlost. Působení systému se automaticky deaktivuje sešlápnutím brzdového pedálu.

Zjednodušení ovládání ve prospěch bezpečnosti
Automatické stěrače s detektorem deště, samočinná aktivace světlometů nebo výstražných světel v případě prudkého brzdění jsou funkce, které nevyžadují zásah řidiče a umožňují mu plně se soustředit na řízení vozu.

Pro usnadnění parkovacích manévrů se mohou vnější zpětná zrcátka při zařazení zpětného chodu automaticky sklopit a tak zlepšit výhled do stran a za záď vozu. Funkce parkovací asistent se čtyřmi ultrazvukovými snímači navíc detekuje předmět za vozem a upozorní řidiče výstražným zvukovým signálem, jehož frekvence se mění v závislosti na vzdálenosti překážky.

Devět typů pohonu
Modelová řada 407 SW může být vybavena devíti různými typy pohonu, uváděnými současně i u verze 407 sedan. Základ možných kombinací tvoří čtyři benzinové motory o zdvihovém objemu od 1.8 l do 3.0 l a dva dieselové agregáty HDI o objemu 1.6 l a 2.0 l, oba vybaveny filtrem pevných částic FAP.

Podle typu zvoleného motoru je možno volit mezi manuálně ovládanou pětistupňovou či šestistupňovou převodovkou nebo dvěma typy automatických převodovek - autoadaptivní elektronickou čtyřstupňovou převodovkou v kombinaci s benzinovým šestiválcem je k dispozici nejposlednější novinka, šestistupňová automatická převodovka, vyvinutá a vyrobená firmou Aisin A.W.


Zaručený požitek z jízdy...
Konstrukční řešení podvozkových částí verze 407 SW je plodem dlouholeté práce a profesních zkušeností značky Peugeot v této oblasti. Podobně jako u varianty sedan představuje souhrn použitých špičkových technologií pro řidiče v konečném efektu neodolatelný požitek z jízdy ve voze, na který se může stoprocentně spolehnout.

Přední náprava se dvěma trojúhelníkovými rameny zaručuje jisté vedení stopy a přesnost řízení.
Zadní náprava s vlečenými rameny zprostředkovává pevné vedení na vozovkách s různou kvalitou povrchu a za všech jízdních okolností. Poloha tlumičů zadní nápravy umožnila optimalizovat šířku zavazadlového prostoru a docílit rekordního rozměru 1 100 mm.

Na výrobu přední i zadní nápravy modelu 407 SW byla z důvodu provozních vlastností i redukce hmotnosti použita ve vysokém poměru slitina hliníku.

Variabilní pérování s devíti možnými charakteristikami odpružení doplňuje prvotřídní vlastnosti šestiválcového motoru V6. Namísto variabilního posilovače jako u ostatních verzí je řízení u vozu s tímto pohonem posilováno pomocí řízeného hydraulického ventilu.

Podobně jako u sedanu je model 407 SW vybaven v závislosti na zvolené verzi výbavy a motorizaci buď 16" koly s pneumatikami 205/60 R 16 nebo koly o rozměru 17" a pneumatikami 215/55 R 17.

Brzdy jsou přizpůsobeny temperamentnímu charakteru vozu a mohou mít u verze 407 SW rozměr 330 mm v průměru. Všechny vozy jsou sériově vybaveny řídícím systémem stability ESP nové generace, který má velice jemné ovládání a je schopen s výjimečnou přesností korigovat přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu.


Pečlivě propracovaná pasivní bezpečnost: až devět airbagů

Následky čelního nárazu jsou zmírněny inovovaným přídavným hliníkovým rámem, který absorbuje jeho energii a umožňuje rozložit působící síly dvěma směry – horním a dolním. Případný pohyb motoru je jištěn absorbérem nárazu a tzv. aktivní sloupek řízení se zasune o 80 mm.

Při nárazu z boku jsou skelet karoserie a vrchní struktura schopny absorbovat velkou část energie nárazu, dalším ochranným prvkem jsou dveře vybavené dvojitými výztuhami ve tvaru písmene Omega.

Také uvnitř této ochranné skořepiny, která u verze sedan obdržela v bezpečnostních testech EuroNcap nejvyšší ohodnocení (pět hvězdiček), jsou pro všechny cestující připraveny velmi účinné bezpečnostní prvky:

Přední místa
Řidič je chráněn předním dvouobjemovým airbagem se dvěma generátory, razance a objem nafouknutí vaku závisí na síle a morfologii nárazu. Objem rozvinutého vaku se může pohybovat od 42 do 83 litrů.

Řidič může rovněž počítat s airbagem ve sloupku řízení o objemu 20 litrů. Airbag zamezuje při nárazu kontaktu dolních končetin s některými pevnými díly a významně tak zvyšuje ochranu kolen a holení řidiče.

V bočnicích opěradla předního sedadla najdeme boční airbag o objemu 10 litrů chránící při bočním nárazu hrudník a břicho řidiče, společný hlavový airbag pro cestující předním i zadním sedadle o objemu 23 litrů zajišťuje ochranu hlavy.

Rovněž spolujezdec je při čelní srážce chráněn předním adaptivním jednoobjemovým airbagem se dvěma generátory o objemu 120 litrů, jehož míra nafouknutí se přizpůsobí síle a typu nárazu. Jeho funkčnost je možné klíčem zapalování deaktivovat speciálním zámkem a umístit na přední sedadlo dětskou sedačku. Řidič je o stavu funkčnosti airbagu informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
Podobně jako řidič, je při nárazu z boku i cestující na místě spolujezdce chráněn bočním airbagem o objemu 10 litrů a hlavovým airbagem o objemu 23 litrů, zajišťujícím současně spolujezdci i cestujícímu na zadním sedadle ochranu hlavy.

Obě přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku nastavenými na 450 daN, které pro zajištění optimální bezpečnosti pracují v součinnosti s předními airbagy.
Indikace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech má dvě úrovně - nejprve je řidič upozorněn kontrolkou na sdruženém přístroji a při překročení rychlosti 15 km/hod i zvykovým signálem. Systém je samozřejmě schopen rozpoznat obsazení místa spolujezdce.

Při nárazu zezadu jsou účinným prvkem ochrany krční páteře aktivní opěrky hlavy, které kopírují pohyb hlavy a udržují opěrku v její těsné blízkosti a zabraňují tak nadměrnému napnutí krčních svalů.

Zadní místa
Cestující na bočních zadních sedadlech jsou chráněni hlavovými airbagy, které se v případě bočního nárazu rozvinou v celé délce po stranách kabiny vozu a tříbodovými bezpečnostními pásy s omezovačem přítlaku nastaveným na 600 daN. Dále je možné zvýšit bezpečnost pasažérů na těchto místech doplňkovou výbavou bočních airbagů o objemu 9 litrů, které jsou zabudovány do výplní zadních dveří, spojených s pyrotechnickými předpínači bezpečnostních pásů.

Po vzoru bočních pásů je bezpečnostní pás na místě uprostřed rovněž tříbodový a je vybaven mechanismem zablokování pásu.


Nejmenší pasažéři
V souladu s rodinným charakterem vozu 407 SW je přední variabilní sedadlo spolujezdce, podobně jako zadní boční místa, vybaveno speciálními úchyty Isofix, které slouží k upevnění kompatibilních dětských sedaček. Klasický typ sedačky může být umístěn na všech sedadlech pro spolujezdce, včetně zadního sedadla uprostřed.

U většiny verzí najdeme funkci dětské pojistky. Stisknutí ovládacího tlačítka na palubní desce znemožní otevření zadních dveří zevnitř kabiny. Tato funkce přináší více bezpečnosti dětem a klidu dospělým.

Ovladačem vpředu je možné rovněž deaktivovat elektrické ovládání zadních oken.

Aby všichni v kabině mohli cestovat v klidu a bez obav, zamknou se dveře a zavazadlový prostor automaticky, jakmile dosáhne vozidlo rychlosti 10 km/h. Tuto funkci může uživatel sám konfigurovat.

Barvy karoserie a provedení interiérů
Barvy karoserie
Peugeot 407 SW je k dispozici ve dvanácti barevných odstínech:

-Bílá Banquise
-Bronzová Dolomites
-Béžová Or
-Modrá Alcyon
-Šedá Fer
-Švestková Montecristo
-Modrá Chine
-Šedá Iceland
-Červená Profond
-Šedá Aluminium
-Černá Obsidien
-Zelená Intensive

Provedení a typy interiérů
Interiér modelu 407 je zpracován ve třech základních provedeních. Každý z nich má svou specifickou úpravu palubní desky, dekorační prvky a čalounění zvolené v závislosti na předpokládaných preferencích budoucích zákazníků a způsobu využití vozu. Všechny typy provedení vytváří v interiéru vozu útulné a pohostinné prostředí a propracování zasahuje až do zavazadlového prostoru.

- Confort: interiér prvních verzí modelové řady 407 má módní, světlé provedení, dekorační prvky jsou v barvě „šedá Lion“.
- Executive: útulný interiér s důrazem na eleganci a komfort. Použité dekorace jsou podle zvolené verze z imitace červeného dřeva „Walnut Burl“ nebo v barvě „šedá Lion“.
- Dynamic: provedení vyjadřující dynamiku a výkonnost je synonymem pro automobilové potěšení, prvky interiéru jsou typu "chromované trojúhelníky".

Tato provedení interiéru lze kombinovat s různými úrovněmi výbavy a je možné je doplnit některými dalšími stylově charakteristickými prvky – například k dynamickému provedení interiéru patří 17“ hliníková kola, sdružený přístroj se světlým pozadím a sportovní volant, elektrická sedadla budou spíše spojena s provedením zaměřeným na komfort.

Zdroj a foto: Peugeot
Vytisknout

Diskuze: Po úspěšném sedanu uvádí Peugeot na český trh verzi 407SW

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

EP Tahačů - Francie (LeMans)

Vršeckému v tréninku selhala technika

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud