Vršeckému v tréninku selhala technika

ar1, 24. října 2004, 01:13 Google+

Úspěchy i nezdary provázely českou stáj Buggyra v sobotním programu posledního podniku sezóny na legendárním okruhu ve francouzském Le Mans.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Francie (LeMans)

EP Tahačů - Francie (LeMans) | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

V prestižní divizi Super Race Trucks se v měřeném tréninku příliš nedařilo Davidu Vršeckému, kterého zradila technika jeho Buggyry. S potížemi se potýkal roudnický rodák už od samotného rána. Nejprve mu vypovědělo službu turbo, a v posledním měřeném tréninku se přihlásily i další potíže - po dvou odjetých kolech byl nucen zamířit do depa. "Mysleli jsme, že půjde pouze o turbo, ale ukázalo se, že potíže byly rozsáhlejší. Budeme se snažit dnes večer a v noci dát všechno do pořádku, abych nedělní závod mohl odjet lépe," vysvětloval smutným hlasem Vršecký.

Dobře pro Buggyry neskončil ani souboj o absolutně nejlepší čas tréninku. Ludovic Faure se sice ve vyměřených 40-ti minutách postupně zlepšoval, ale nakonec prohrál souboj s vedoucím mužem průběžného pořadí Němcem Oestreichem o pouhých osm setin vteřiny. Další rána pro roudnickou stáj přišla zhruba hodinu po tréninku. FIA se totiž rozhodla potrestat oba piloty Buggyry - Faureho za překročení povoleného rychlostního limitu a Vršeckého za to, že neabsolvoval povinnou technickou prohlídku v parkovišti závodních strojů .Do zítřejší kvalifikace tak oba odstartují z předposledního a posledního místa startovního pole. Dramatické závody tradičně přinesla nižší divize Race Truck, kde startovalo 31 závodníků včetně českých zástupců Lacka a Vojtíška, s velkým zájmem byl očekáván již třetí exhibiční start dalšího pilota Buggyry Němce Gerda Körbera s novým roudnickým prototypem Freightliner.

V měřeném tréninku Körber naprosto dominoval a vyšel mu i kvalifikační závod. Po dramatickém boji obsadil za vítězným Němcem Hahnem vynikající druhé místo. Největší vzrušení v hledišti ale vyvolal souboj celkově čtvrtého Allgäuera s Garrettem, který skončil ve třetím kole na boční straně svého rivala a po dvou kolech zakleslý projel nejen celou zatáčku, ale i kus cílové rovinky.

Allgäuera to stálo cenné body v souboj s Lackem, který si tak i upevnil své postavení na třetím místě celkového pořadí.

Skvěle si vedl dvojnásobný mistr Evropy Koerber i v hlavním pohárovém závodě. Hned po startu se ujal vedení a poli dominoval celá čtyři ze třinácti vymezených kol. Pak sice musel ze závodu pro technické problémy svého speciálu odstoupit, nicméně své sobotní vystoupení hodnotil velice pozitivně: "Bylo to skvělé, v pohodě jsem se dostal do vedení, které jsem s přehledem držel, ale pak se mi začal přehřívat motor. Po konzultaci s vedením týmu jsme se proto raději rozhodli ze závodu odstoupit, abychom šetřili vůz na zítřek. Bylo to jistější a vzhledem k tomu, že jde stále jen o vyzkoušení prototypu, test svůj účel to splnil.“

Výsledky:
Race Trucks:
Kvalifikace (9 kol): 1. Hahn (Něm./Mercedes) 19:49,952 min., 2. Körber (Něm./Freightliner) - 3,177 vt., 3. Lacko (ČR/MAN) - 7,809, 4. Garrett (Brit./Foden), 5. Rodriguez (Port./MAN) - 27,199, ...7. Vojtíšek (ČR/Renault) -32,385.

Pohárový závod (13 kol): 1. Hahn 28:38,355, 2. Lacko -3,343, 3. Rodriguez -3,869, ... 7. Vojtíšek -23,662.

Průběžné pořadí: 1. Oliver 396, 2. Bernau 383, 3. Lacko 344, 4. Allgäuer 323, 5. Hahn 246, ...8. Vojtíšek 164.

Super Race Truck:
Měřený trénink – 1. Oestreich (Něm./VW) 2:03,107 vt., 2. Druckenmiller (Něm./VW) 2:04,103, 3. Albacete (Šp./Buggyra) 2:04,138, ...........7. Vršecký (ČR./ Buggyra), 8.Faure (FR./ Buggyra)

Zdroj a foto: Buggyra IRS
Vytisknout

Diskuze: Vršeckému v tréninku selhala technika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Coupe

Maserati Spyder a Coupe s novým faceliftem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud