Úspěchy i nezdary provázely českou stáj Buggyra v sobotním programu posledního podniku sezóny na legendárním okruhu ve francouzském Le Mans.
V prestižní divizi Super Race Trucks se v měřeném tréninku příliš nedařilo Davidu Vršeckému, kterého zradila technika jeho Buggyry. S potížemi se potýkal roudnický rodák už od samotného rána. Nejprve mu vypovědělo službu turbo, a v posledním měřeném tréninku se přihlásily i další potíže - po dvou odjetých kolech byl nucen zamířit do depa. "Mysleli jsme, že půjde pouze o turbo, ale ukázalo se, že potíže byly rozsáhlejší. Budeme se snažit dnes večer a v noci dát všechno do pořádku, abych nedělní závod mohl odjet lépe," vysvětloval smutným hlasem Vršecký.
Dobře pro Buggyry neskončil ani souboj o absolutně nejlepší čas tréninku. Ludovic Faure se sice ve vyměřených 40-ti minutách postupně zlepšoval, ale nakonec prohrál souboj s vedoucím mužem průběžného pořadí Němcem Oestreichem o pouhých osm setin vteřiny. Další rána pro roudnickou stáj přišla zhruba hodinu po tréninku. FIA se totiž rozhodla potrestat oba piloty Buggyry - Faureho za překročení povoleného rychlostního limitu a Vršeckého za to, že neabsolvoval povinnou technickou prohlídku v parkovišti závodních strojů .Do zítřejší kvalifikace tak oba odstartují z předposledního a posledního místa startovního pole. Dramatické závody tradičně přinesla nižší divize Race Truck, kde startovalo 31 závodníků včetně českých zástupců Lacka a Vojtíška, s velkým zájmem byl očekáván již třetí exhibiční start dalšího pilota Buggyry Němce Gerda Körbera s novým roudnickým prototypem Freightliner.
V měřeném tréninku Körber naprosto dominoval a vyšel mu i kvalifikační závod. Po dramatickém boji obsadil za vítězným Němcem Hahnem vynikající druhé místo. Největší vzrušení v hledišti ale vyvolal souboj celkově čtvrtého Allgäuera s Garrettem, který skončil ve třetím kole na boční straně svého rivala a po dvou kolech zakleslý projel nejen celou zatáčku, ale i kus cílové rovinky.
Allgäuera to stálo cenné body v souboj s Lackem, který si tak i upevnil své postavení na třetím místě celkového pořadí.
Skvěle si vedl dvojnásobný mistr Evropy Koerber i v hlavním pohárovém závodě. Hned po startu se ujal vedení a poli dominoval celá čtyři ze třinácti vymezených kol. Pak sice musel ze závodu pro technické problémy svého speciálu odstoupit, nicméně své sobotní vystoupení hodnotil velice pozitivně: "Bylo to skvělé, v pohodě jsem se dostal do vedení, které jsem s přehledem držel, ale pak se mi začal přehřívat motor. Po konzultaci s vedením týmu jsme se proto raději rozhodli ze závodu odstoupit, abychom šetřili vůz na zítřek. Bylo to jistější a vzhledem k tomu, že jde stále jen o vyzkoušení prototypu, test svůj účel to splnil.“
Výsledky:
Race Trucks:
Kvalifikace (9 kol): 1. Hahn (Něm./Mercedes) 19:49,952 min., 2. Körber (Něm./Freightliner) - 3,177 vt., 3. Lacko (ČR/MAN) - 7,809, 4. Garrett (Brit./Foden), 5. Rodriguez (Port./MAN) - 27,199, ...7. Vojtíšek (ČR/Renault) -32,385.
Pohárový závod (13 kol): 1. Hahn 28:38,355, 2. Lacko -3,343, 3. Rodriguez -3,869, ... 7. Vojtíšek -23,662.
Průběžné pořadí: 1. Oliver 396, 2. Bernau 383, 3. Lacko 344, 4. Allgäuer 323, 5. Hahn 246, ...8. Vojtíšek 164.
Super Race Truck:
Měřený trénink – 1. Oestreich (Něm./VW) 2:03,107 vt., 2. Druckenmiller (Něm./VW) 2:04,103, 3. Albacete (Šp./Buggyra) 2:04,138, ...........7. Vršecký (ČR./ Buggyra), 8.Faure (FR./ Buggyra)
Zdroj a foto: Buggyra IRS
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?