Vršeckému v tréninku selhala technika

EP Tahačů - Francie (LeMans)
EP Tahačů - Francie (LeMans), foto: Buggyra IRS
ar1 24. října 2004 01:13
Sdílej:

Úspěchy i nezdary provázely českou stáj Buggyra v sobotním programu posledního podniku sezóny na legendárním okruhu ve francouzském Le Mans.

V prestižní divizi Super Race Trucks se v měřeném tréninku příliš nedařilo Davidu Vršeckému, kterého zradila technika jeho Buggyry. S potížemi se potýkal roudnický rodák už od samotného rána. Nejprve mu vypovědělo službu turbo, a v posledním měřeném tréninku se přihlásily i další potíže - po dvou odjetých kolech byl nucen zamířit do depa. "Mysleli jsme, že půjde pouze o turbo, ale ukázalo se, že potíže byly rozsáhlejší. Budeme se snažit dnes večer a v noci dát všechno do pořádku, abych nedělní závod mohl odjet lépe," vysvětloval smutným hlasem Vršecký. Dobře pro Buggyry neskončil ani souboj o absolutně nejlepší čas tréninku. Ludovic Faure se sice ve vyměřených 40-ti minutách postupně zlepšoval, ale nakonec prohrál souboj s vedoucím mužem průběžného pořadí Němcem Oestreichem o pouhých osm setin vteřiny. Další rána pro roudnickou stáj přišla zhruba hodinu po tréninku. FIA se totiž rozhodla potrestat oba piloty Buggyry - Faureho za překročení povoleného rychlostního limitu a Vršeckého za to, že neabsolvoval povinnou technickou prohlídku v parkovišti závodních strojů .Do zítřejší kvalifikace tak oba odstartují z předposledního a posledního místa startovního pole. Dramatické závody tradičně přinesla nižší divize Race Truck, kde startovalo 31 závodníků včetně českých zástupců Lacka a Vojtíška, s velkým zájmem byl očekáván již třetí exhibiční start dalšího pilota Buggyry Němce Gerda Körbera s novým roudnickým prototypem Freightliner. V měřeném tréninku Körber naprosto dominoval a vyšel mu i kvalifikační závod. Po dramatickém boji obsadil za vítězným Němcem Hahnem vynikající druhé místo. Největší vzrušení v hledišti ale vyvolal souboj celkově čtvrtého Allgäuera s Garrettem, který skončil ve třetím kole na boční straně svého rivala a po dvou kolech zakleslý projel nejen celou zatáčku, ale i kus cílové rovinky. Allgäuera to stálo cenné body v souboj s Lackem, který si tak i upevnil své postavení na třetím místě celkového pořadí. Skvěle si vedl dvojnásobný mistr Evropy Koerber i v hlavním pohárovém závodě. Hned po startu se ujal vedení a poli dominoval celá čtyři ze třinácti vymezených kol. Pak sice musel ze závodu pro technické problémy svého speciálu odstoupit, nicméně své sobotní vystoupení hodnotil velice pozitivně: "Bylo to skvělé, v pohodě jsem se dostal do vedení, které jsem s přehledem držel, ale pak se mi začal přehřívat motor. Po konzultaci s vedením týmu jsme se proto raději rozhodli ze závodu odstoupit, abychom šetřili vůz na zítřek. Bylo to jistější a vzhledem k tomu, že jde stále jen o vyzkoušení prototypu, test svůj účel to splnil.“ Výsledky: Race Trucks: Kvalifikace (9 kol): 1. Hahn (Něm./Mercedes) 19:49,952 min., 2. Körber (Něm./Freightliner) - 3,177 vt., 3. Lacko (ČR/MAN) - 7,809, 4. Garrett (Brit./Foden), 5. Rodriguez (Port./MAN) - 27,199, ...7. Vojtíšek (ČR/Renault) -32,385. Pohárový závod (13 kol): 1. Hahn 28:38,355, 2. Lacko -3,343, 3. Rodriguez -3,869, ... 7. Vojtíšek -23,662. Průběžné pořadí: 1. Oliver 396, 2. Bernau 383, 3. Lacko 344, 4. Allgäuer 323, 5. Hahn 246, ...8. Vojtíšek 164. Super Race Truck: Měřený trénink – 1. Oestreich (Něm./VW) 2:03,107 vt., 2. Druckenmiller (Něm./VW) 2:04,103, 3. Albacete (Šp./Buggyra) 2:04,138, ...........7. Vršecký (ČR./ Buggyra), 8.Faure (FR./ Buggyra) Zdroj a foto: Buggyra IRS
Témata:
Stalo se