PSA otevírá nové designérské středisko

Michal Bartoň, 13. října 2004, 11:06 Google+

Dvacet sedm měsíců po položení základního kamene společnost PSA Peugeot Citroën slavnostně otevírá své nové středisko..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot

Peugeot | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

..designu pojmenované Automotive Design Network (ADN). Bude to právě zde, kde se napříště budou rodit „geny“ značek Peugeot a Citroën.

Cílem zakladatelů střediska ADN je dát oběma značkám k dispozici moderní a technologicky vyspělé prostředky, které umožní vyvíjet esteticky a technicky zdařilé automobily, z nichž každý bude mít svou vlastní a jedinečnou identitu.

Středisko se nachází v areálu společnosti PSA Peugeot Citroën ve Vélizy, ve východní části Paříže, a může tak těžit ze silného ekonomického i kulturního zázemí evropského velkoměsta. Soustřeďuje návrhářská a designerská studia i vývojová oddělení:

• Styl značek Peugeot a Citroën se nyní nachází pod jednou střechou, každá využívá svůj oddělený prostor, nicméně vzájemná blízkost by měla podněcovat zdravou a konstruktivní soutěživost.
• Vývojové a konstrukční oddělení se nachází bok po boku stylistům a designérům.

Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na vývoji a realizaci kreativních studií, které předchází a doprovází zrod automobilu, se podílí odborníci více než 20 národností, všech profesí a odborností.

Na celkové ploše 70 000 m2 se do výšky zvedají tři patra střediska Automotive Design Network. Nová estetická centrála je vybavena zařízeními na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), kreativními prostředky (studia stylu a designu) a veškerým technickým i technologickým zázemím pro výrobu prototypů (frézy, lakovny, montážní dílny, …).

V komplexu se nacházejí pracoviště s označením „přísně tajné“, ale také sály a meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras s přirozeným osvětlením určených k expozici vozů a 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm. Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování.

Středisko Automotive Design Network je rovněž vybaveno Centrem virtuální reality o velikosti 500 m2, kde najdeme mimo jiné také nejvyspělejší numerické simulační zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench, měřítko obrazovky 1).

Toto zařízení světové úrovně si vyžádalo investice ve výši 130 miliónů € a díky společným prostředkům a lepšímu řízení nákladů umožní společnosti PSA Peugeot Citroën zlepšit a zefektivnit práci designérů a návrhářů.

Na architektonické řešení a výstavbu střediska ADN bylo vypsáno výběrové řízení a v dubnu 2000 byl vybrán vítězný projekt pocházející z ateliéru Ripault-Duhart. O konečném verdiktu výběrové komise v čele s Robertem Peugeotem, ředitelem oddělení Inovace a kvalita, rozhodly mimo jiné způsob využití světla, funkční kvality a celková koncepce odpovídající potřebám automobilového návrhářství.

Budova střediska Automotive Design Network, jejíž exteriér je dílem výtvarníka Jamese Turrella, představuje nejen místo tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového automobilu, ale i sama o sobě je skutečným uměleckým dílem.

Foto a tisková zpráva Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: PSA otevírá nové designérské středisko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RX-8

Dvě Mazdy RX-8 odjely 24 hodin na plný plyn

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud