GTC – nejvzrušivější model řady Astra!

ar1, 29. září 2004, 00:51 Google+

Na autosalonu v Paříži (25. září až 10. října 2004) si odbyl světovou výstavní premiéru nový Opel Astra GTC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra GTC

Astra GTC | foto: Car and Driver

Sdílejte článek

Tento model svým vzrušujícím designem naznačuje, že Astra GTC (Gran Turismo Compact) nezůstane jen planým příslibem skvělých řidičských zážitků. Nová Astra GTC, po pětidveřovém hatchbacku a kombi Astra Caravan už třetí verze modelové řady Astra, je nejlepším příkladem dynamického designerského jazyka automobilky Opel. Třešničkou na dortu expresivního stylingu nové Astry GTC je unikátní panoramatické střešní okno, které je další světovou premiérou. Prosklená střecha, sahající až k úrovni B-sloupků karoserie, přináší zcela nový intenzivní pocit vzdušného prostoru a kontaktu s okolím.

Po uvedení na trh budou zákazníci moci volit z pěti zážehových a třech vznětových motorů CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail". Výkonová škála připravených pohonných jednotek, které všechny splňují přísné emisní limity normy Euro 4, sahá od 90 k až po 200 k. Nejlepší řidičské zážitky slibují dva dvoulitrové zážehové čtyřválce s přeplňováním, a lahůdkou jsou i moderní turbodiesely 1.9 CDTI o výkonech 120 k a 150 k. Pro modely poháněné oběma přeplňovanými motory 1.9 CDTI bude k dispozici také bezúdržbový částicový filtr DPF (Diesel Particulate Filter).

Astra GTC se samozřejmě pochlubí všemi technologickými vymoženostmi, se kterými se už představily její dvě předchůdkyně. Jde především o interaktivní adaptivní podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je systém průběžné změny charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Chybět samozřejmě nebudou ani adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které jsou spřažené se řízením a mnohem lépe tedy osvětlují vozovku především v prudkých zatáčkách.

Maximální míru pasivní i aktivní bezpečnosti zaručuje ochranný systém SAFETEC, který sehrál klíčovou roli v nedávných bariérových testech programu Euro-NCAP, ve kterých pětidveřová Astra vybojovala maximální možný počet pěti hvězdiček. Třídveřová Astra GTC byla navržena jako zcela osobitý model stavící na technologiích a výbavách ostatních verzí řady Astra.

"Našim stylistům se podařilo vtisknout Astře GTC osobitý výraz aniž by tím jakkoli utrpěla praktická stránka - model Astra GTC tedy dokáže bez nejmenších problémů sloužit v každodenním provozu," říká Hans Demant, šéf automobilky Adam Opel AG a zároveň vicepresident GM Europe zodpovědný za techniku. "Třídveřový model chce oslovit především ty zákazníky, kteří oceňují výrazný design a hledají vůz, jehož řízení je skutečným zážitkem."

"Návrháři se snažili, aby Astra GTC byla nejemotivnějším modelem celé řady Astra," dodává Friedhelm Engler, šéfdesigner modelové řady Astra, který je současně v rámci GM Europe zodpovědný za integritu designu. "Čistě řešené linie Astry GTC představují poslední vývojovou etapu moderního designerského jazyka automobilky Opel. Šlo o velmi komplexní a systematickou práci, samozřejmě nestačilo jen prostě ubrat jednu dvojici dveří ze stávajícího modelu."

Astra GTC je dlouhá 4288 mm, široká 2033 mm a vysoká 1438 mm. Její zřetelný sportovní image umocňují výrazné designerské prvky, jako jsou např. krátké převisy karoserie, osobitě řešená koncová světla a zejména při porovnávání s pětidveřovým modelem ještě dramatičtěji ztvárněné čelní i zadní partie vozu. Boční pohled nové Astry GTC charakterizují výrazně skloněné čelní sklo, zajímavě řešená křivka střechy a ostře řezaná zadní boční okna. O dynamičnosti nového modelu hodně vypovídají i výrazně vyklenuté lemy podběhů kol a masivní křivka boků, zřetelně stoupající směrem k zádi vozu.

Uvnitř nabízí nová Astra GTC prakticky stejně prostorný a prakticky řešený interiér, vhodný pro každodenní používání, jako pětidveřové modely. Při velmi dlouhém rozvoru 261 cm nabízí Astra GTC ve své zádi prostor pro zavazadla o velikosti 380 litrů, což je stejná hodnota jako u pětidveřového hatchbacku. Flexibilitu vozu zvyšují také překlápěcí opěradla zadních sedadel, která jsou standardně dělná v poměru 60:40, za příplatek pak v poměru 40:20:40. Díky promyšlenému řešení partií kolem zadních bočních oken mohou na zadních sedadlech v naprostém komfortu cestovat dva dospělí cestující.

Především na zatáčkovitých trasách může Astra GTC předvést kvality svého interaktivního podvozku IDS (Interactive Driving System), který spolupracuje s moderním elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus. Na přání se dodává i adaptivní podvozek IDSPlus s tlumiči CDC (Continuous Damping Control), které dokážou bleskově měnit svoji tuhost podle aktuálních jízdních podmínek. Podvozek IDSPlus a tlumiče CDC navíc umožňují aktivaci sportovního režimu, a to pouhým zmáčknutím tlačítka (SportSwitch) na palubní desce - po aktivaci sportovního režimu se adekvátně změní také reakce pedálu plynu a upraví se charakteristika posilového řízení. Je-li vůz vybaven automatizovanou převodovkou Easytronic, dovolí její pozměněná charakteristika zřetelně sportovnější jízdu.

Astra GTC se vyrábí v belgické filiálce automobilky Opel v Antverpách, odkud vyjíždějí i pětidveřové modely a prostorná kombi Astra Caravan. Opel předpokládá roční výrobu asi 70 000 třídveřových modelů, marketingoví specialisté automobilky očekávají, že prodeje modelů Astra GTC budou tvořit asi 15 až 20 procent prodejů všech verzí modelové řady Astra v Evropě. Na automobilovém trhu se Astry GTC objeví na jaře roku 2005.

Zdroj: Opel Media
Vytisknout

Diskuze: GTC – nejvzrušivější model řady Astra!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiesta Sedan

Ford přichází s Fiestou Sedan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud