Rydell zajistil týmu SEAT Sport 1. vítězství

ar1, 22. září 2004, 01:10 Google+

Od loňského roku, kdy se SEAT vrátil na automobilové okruhy,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ME cestovních vozů

ME cestovních vozů | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

se dvěma upravenými vozy Toledo Cupra startují v hojně obsazeném Evropském šampionátu cestovních vozů ETCC tři špičkoví piloti: velmi úspěšný všestranný sedmatřicetiletý švédský jezdec Rickard Rydell, zkušený třiatřicetiletý španělský matador automobilových okruhů Jordi Gené a teprve jednadvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher.

Při nedělním patnáctiminutovém warm-upu byl okruh v Oscherslebenu promočený od silných přeháněk, ale dva závody se odjely za sucha, pouze při oblačném počasí.

První závod:

V 17. závodě seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů FIA předvedli piloti z týmu SEAT Sport fantastické výkony. Rickard Rydell, který po problémech s elektrickou instalací při kvalifikaci startoval do závodu až z 18. místa, prosvištěl závodním polem tak, že obsadil 8. místo a zajistil si pole position pro druhý závod dne. Poté se však posunul ještě o jedno místo dopředu, protože pilot stáje Alfa Romeo, Fabrizio Giovanardi byl potrestán projetím uličky v boxech. Jordi Gené, který v prvním závodě obsadil šesté místo, měl do druhého závodu dne startovat ze třetího místa na roštu, jen o jedno místo za svým stájovým kolegou. Jordiho problémy s pneumatikami během sobotního tréninku a kvalifikačních jízd však způsobily, že Španěl nebyl s ovládáním svého Toleda příliš spokojen.

Výborná jízda Franka Diefenbachera skončila již po 5 okruzích, když bojoval s Alfou Romeo Jamese Thompsona. Při kontaktu obou vozů se u jeho Toleda poškodilo řízení a Diefenbacher byl nucen „odšourat se” do boxů.

Jordi Gené: „Byl to pro mne velmi dobrý závod, ale musím přiznat, že nejsem zcela spokojen s nastavením vozu po všech těch včerejších problémech. Myslím, že Rickard má velkou šanci vyhrát dnešní druhý závod, a já se budu ze všech sil snažit mu v tom pomoci. Nemyslím, že bych měl reálnou šanci zvítězit, a tak budu bojovat o body za umístění a snažit se udržet ostatní za sebou, co nejdéle to bude možné.“

Rickard Rydell: „Výborně jsem odstartoval a předjel jsem dva vozy ještě před první zatáčkou. Potom jsem předjížděl někoho téměř v každém kole, ale pak jsem se nemohl asi čtyři nebo pět kol dostat přes Duncana Huismana. Když ho to v 10. kole v jedné zatáčce vyneslo, předjel jsem jeho i Toma Coronela a dostal jsem se tak na osmé místo, což odpovídalo mým původním představám. Samozřejmě by bylo výborné startovat do druhého závodu z prvního místa, ale pokusím se o co nejlepší start a potom se do toho pustím naplno! Nechci říkat žádné předpovědi, ale budu se snažit ze všech sil a uvidíme, jak to dopadne.“

Frank Diefenbacher: „Odstartoval jsem dobře a téměř se mi podařilo předjet Jamese Thompsona, ale nechal jsem toho příliš pozdě. Prvních pár kol bylo v pohodě, ale mě Giovanardi při předjíždění vytlačil z ideální stopy. Pak jsem začal dotírat na Thompsona a předjel ho, ale na rovince mi to zase vrátil. V zatáčce číslo 4 udělal chybu a já se pokusil dostat před něho, ale došlo ke kontaktu, a když jsem přejel přes obrubník, porouchalo se řízení a bylo to.“

Druhý závod:

Po startu z 2. pozice předvedl Rickard Rydell perfektní závod a vybojoval pro tým SEAT Sport první vítězství v seriálu ETCC! Poté, co hned v úvodním kole předjel Toma Coronela, který startoval z pole position, si Rydell udržoval vedení po dalších 14 kol až do cílové šachovnice. BMW Dirka Müllera se v jednu chvíli dostalo za jeho Toledo na rozdíl necelé jedné sekundy, avšak Rickard si zachoval chladnou hlavu a znovu svůj náskok zvýšil, aby tak vybojoval pro tým první vítězství s odstupem necelých čtyř sekund.

Jordi Gené také skončil na bodovém místě, když svůj vůz dovedl do cíle na 6. pozici. Jordi se zapletl do boje s Jamesem Thompsonem a Tomem Coronelem, ale nakonec měl víc štěstí a jejich útoky odrazil takže skončil šestý a vybojoval cenné body. Méně šťastný byl Frank Diefenbacher, který se vynikající jízdou probojoval po sedmém kole až na deváté místo – těsně za bodované pozice – avšak kolize s Giovanardiho Alfou jej opět donutila vzdát.

Rickard Rydell: „Na tenhle okamžik čekáme celou sezónu. Už od začátku roku jsme věděli, že v Oscherslebenu budeme mít šanci, a právě proto jsem byl tolik zklamaný, když jsem se kvalifikoval na tak špatné místo na startu. Ale to, co se potom událo v těchto dvou závodech, bylo něco neuvěřitelného: start do prvního závodu z 18. místa, do druhého závodu z druhého místa a potom předjetí Coronela hned v úvodním kole, to bylo perfektní! Jel jsem naplno celý závod s výjimkou posledního kola, kdy už jsem se soustředil na to, abych neudělal žádnou chybu.“

Jordi Gené: „Mám velkou radost z úspěchu našeho týmu, protože jsme věděli, že vítězství musí dříve nebo později přijít, ale samozřejmě bych byl radši, kdyby se to místo Rickarda povedlo mně! Takže mé pocity jsou trochu smíšené: mám velkou radost za Rickarda a tým, ale jsem zklamaný, že se mi nepodařilo vybojovat lepší umístění; byl to dobrý víkend, ale ne bezvadný. Po všech těch problémech jsem získal 6 bodů, což není špatné. Vítězství je určitě dobrá zpráva ve chvíli, kdy začínáme myslet na příští sezónu.“

Frank Diefenbacher: „Blahopřeji Rickardovi, že odjel tak skvělé dva závody. Co se týče mne, byla to opravdu smůla. Odstartoval jsem dobře a bojoval s Giovanardim, když se něco stalo mezi Tomem Coronelem a Antoniem Garciou před námi, takže se zvířil oblak prachu. Giovanardi zabrzdil a já narazil do zádě jeho vozu. Je mi to opravdu líto, ale nemohl jsem s tím nic dělat. Kousek karbonového vlákna z předního spoileru zablokoval škrticí klapku a měl jsem po závodě.“

Jaime Puig, ředitel týmu SEAT Sport: „Jsem z tohoto výsledku velmi nadšený, je to velký úspěch pro SEAT Sport i pro Rickarda. Věděli jsme, že Oschersleben nám bude svědčit, vždyť tu loni Frank poprvé dosáhl umístění na stupních vítězů, a už delší dobu jsme si věřili, že naše první vítězství už musí brzy přijít. Říká se, že první vítězství je nejtěžší; pochybuji, že další budou snadná, ale po dnešku pevně věřím, že přijdou!“


ME cestovních vozů – pořadí značek
BMW 253 bodů
Alfa Romeo 192 bodů
SEAT 86 bodů

ME cestovních vozů – pořadí jezdců
1. Dirk Müller (BMW) 107
2. Andy Priaulx (BMW) 95
3. Jörg Müller (BMW) 90

8. Jordi Gené (SEAT) 39
9. Rickard Rydell (SEAT) 29
12. Frank Diefenbacher (SEAT) 20

Zdroj a foto: Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Rydell zajistil týmu SEAT Sport 1. vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Sportage

Kia na autosalon v Paříži přiveze...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud