Nový SEAT Toledo zazáří v Paříži

ar1, 20. září 2004, 18:20 Google+

Podzimní autosalon v Paříži je místem, kam každý producent automobilů přiveze to nejlepší ze své současné i připravované nabídky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toledo

Toledo | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

Málokterá novinka je však už dopředu tolika odborníky označována za „přelomový“ model, schopný ovlivnit vývoj celého segmentu, jako SEAT Toledo nové generace.

Čím si nové Toledo vysloužilo takovou pozornost? Je to dáno odvahou jeho tvůrců, kteří se rozhodli naprosto zásadně změnit zažitý a dlouhé roky prakticky neměnný koncept osobního vozu nižší střední třídy a připravit cestovní automobil, který dokáže nabídnout mnohem více prostoru než všichni konvenčně pojatí konkurenti ve třídě. Cestovním komfortem, flexibilitou a funkčností nebude mít nové Toledo ve své třídě konkurenci!

Prostor a komfort
Toledo třetí generace optimálně kombinuje koncept pětidveřového hatchbacku, se kterým v roce 1991 vyjel model první generace, se sedanem, jak se v roce 1998 představilo Toledo druhé generace. Základním sjednocujícím prvkem všech tří generací je však mimořádně objemný zavazadlový prostor, kterého si zákazníci velmi cenili, nastupující Toledo navíc přidává bezkonkurenčně prostorný interiér.

Na komfort i styl cestování nové Toledo myslí například efektně řešenou přístrojovou deskou, rozdělenou do dvou separátních zón: První je část ležící těsně u čelního okna, druhá je blíž k řidiči a jeho spolujezdci. Ta je vyvedena v efektním antracitovém odstínu a dominuje jí masivní středová konzole, jež je lehce přikloněna směrem k řidiči. Středová konzole nese ovladače autorádia, navigačního systému a klimatizace. Přístrojový štít sdružuje tři kruhové analogové přístroje: Uprostřed je umístěný otáčkoměr (tímto dominantním postavením otáčkoměru SEAT Toledo připomíná sportovního ducha své značky), vpravo velký rychloměr a vlevo stejně velký sdružený přístroj s ukazatelem zásoby paliva, teploměrem chladicí kapaliny, digitálními hodinami, počítačem kilometrů a indikátorem servisních intervalů. Zajímavým detailem, který svědčí o vyspělosti nového modelu, je osvětlení přístrojové desky, jež se samočinně přizpůsobuje intenzitě okolního světla (řidič má ale samozřejmě stále možnost nastavit si úroveň osvětlení také manuálně).

Technologie Bluetooth a MP3
Jednou z řady významných inovací nového Toleda je technologie Bluetooth, která umožňuje bezdrátovou komunikaci mobilních dorozumívacích systémů. Zásadní výhodou technologie Bluetooth je fakt, že k propojení mobilního telefonu a systémů zabudovaných do struktury vozu nevyžaduje tradiční kabely. Díky Bluetooth lze všechny funkce při telefonování a přijímání informací ovládat multifunkčními tlačítky na volantu. Systém je navíc vybavený hlasovým ovládáním, které výrazně usnadňuje např. vytáčení kontaktů, ukládání jmen a telefonních čísel do paměti atd. přičemž řidič může mít stále obě ruce na volantu.

Kvalitní audiosystém nového Toleda je dokonale integrovaný do středové konzole přístrojové desky, přičemž u horního okraje umístěná šachta umožňuje přehrávání standardních CD i disků ve formátu MP3.

Pokud je vůz vybaven multifunkčním volantem, lze audiosystém (a popřípadě i mobilní telefon s hlasovým ovládáním) ovládat i pomocí tlačítek umístěných na obou vodorovných příčkách tříramenného volant.

Inovativní design, objemný zavazadlový prostor
Nové Toledo se zřetelně odlišuje svým inovativním designem, pozoruhodné je zejména řešení zadních vzhůru výklopných dveří. Na první pohled zaujmou také čelní partie vozu s velkou maskou chladiče, výrazné světlomety a charakteristická stoupající linie boků.

Při délce 450 cm a šířce 177 cm nabízí nové Toledo pozoruhodně prostorný interiér, což je zásluha dlouhého rozvoru a téměř jednoprostorové koncepce karoserie dlouhé 4,5 m, široké 1,77 m a vysoké 1,57 m. „Dvoupatrový“ zavazadlový prostor, jehož délka činí bezkonkurenčních 1034 mm, má objem 500 litrů, v jeho nejspodnější části se pod tuhým krytem ukrývá buď plnohodnotné nebo dojezdové náhradní kolo. Vnitřní prostor zavazadelníku je připravený na nejrůznější přepravní úkoly – v podlaze jsou očka pro uchycení pružné sítě, která zabraňuje nežádoucímu klouzání převážených věcí po podlaze, další přepravní síťka je upevněna k boku zavazadelníku, pro zavěšení nákupních tašek jsou připraveny dva praktické háčky.

Po sklopení zadních sedadel se ve voze vytváří prostor o objemu 1007 litrů, který má zcela rovnou podlahu ve stejné úrovni jako je práh zadních dveří. Navíc po vyjmutí krytu zavazadelníku vznikne prostor o objemu až 1440 litrů.

Technologie FSI, převodovka DSG…
Pro nové Toledo jsou připraveny celkem čtyři motory – dva zážehové (2.0 FSI/110 kW a 1.6/75 kW) a dva vznětové (2.0 TDI/103 kW a 1.9 TDI/77 kW). Motory 1.6 a 1.9 TDI jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, motory 2.0 TDI a 2.0 FSI se dodávají ve spojení s šetistupňovými manuálními převodovkami. Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI lze na přání kombinovat také se šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, do modelů poháněných turbodieselem 2.0 TDI si zákazníci mohou objednat inovativní šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která vyniká extrémně rychlým řazením a vysokou účinností přenosu výkonu na hnací kola - Toledo 2.0 TDI s převodovkou DSG dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 9,9 s, což je dokonce o desetinu sekundy rychleji než stejný model vybavený šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost modelu Toledo 2.0 TDI DSG činí 201 km/h, průměrná spotřeba pouze 6,0 l/100 km.

Důraz na bezpečnost
Stěžejním pilířem bezpečnostní strategie nového modelu SEAT Toledo je velmi tuhá karoserie s počítačem navrženými deformačními zónami. Riziko poranění snižují např. také pedály brzdy a spojky s bezpečnostním uchycením, pedál plynu je ukotven u dolního konce k podlaze, což je výhodnější z pohledu snížení rizika poranění chodidel.

Nové Toledo dbá na bezpečnost, do jeho standardní výbavy patří systémy ABS, TCS, objednat lze i ESP s brzdovým asistentem EBA. Řízení je vybaveno elektromechanickým posilovačem, vyspělý podvozek Agile Chassis využívá především zadní víceprvkovou nápravu multi-link, která novému modelu zaručuje špičkové jízdní vlastnosti.

Do standardní bezpečnostní výbavy patří také např. dvojice čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů. Aktivační tlaková čidla airbagů pro případ nárazu z boku jsou začleněná přímo do struktury bočních dveří, což snižuje reakční dobu celého ochranného systému airbagů o výrazných 30 procent – pokud senzory zaregistrují a potvrdí náraz do boku vozu, uběhne do aktivace airbagů pouhých 7 milisekund a jen o dalších 20 milisekund později jsou již airbagy zcela naplněné.

Tříbodové bezpečnostní pásy jsou u všech sedadel (přední pásy mají pyrotechnické předpínače). Zadní sedadla mají připravené kotevní úchyty systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětské sedačky.

V případě těžší havárie dojde k samočinné aktivaci výstražných světel, rozsvítí se osvětlení interiéru, odjistí se zámky dveří, odpojí přívod paliva do motoru a motor se zastaví.

Druhý „nový SEAT“
Po modelu Altea je Toledo druhým představitelem nové generace automobilů SEAT. Značka, začleněná do skupiny Audi Brand Group, dává jasně najevo, že její úlohou je připravovat atraktivní, sportovně stylizované modely, které kromě maximální funkčnosti nabízejí i nová koncepční řešení.

Nový SEAT Toledo se bude vyrábět výhradně v moderní továrně automobilky SEAT ve španělském Martorellu, která vyniká high-tech technologiemi, jako je např. svařování laserovým paprskem. Díky plné galvanizaci karoserie může výrobce na karoserii poskytovat dvanáctiletou záruku proti prorezivění.

Po své premiéře na Mezinárodním autosalonu v Paříži se SEAT Toledo třetí generace na českém trhu objeví ještě před koncem tohoto roku.

Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Nový SEAT Toledo zazáří v Paříži

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

C3

Citroën C3 Stop & Start a převodovka SensoDrive

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud