Citroën C3 Stop & Start a převodovka SensoDrive

ar1, 18. září 2004, 19:59 Google+

Snížení spotřeby pohonných hmot a ochrana životního prostředí: konkrétní řešení je nyní díky Citroënu C3 Stop & Start a převodovce SensoDrive v dosahu každého.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C3

C3 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Citroën představí na pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile 2004 model C3 ve verzi Stop & Start. Nová verze vůbec poprvé spojuje dvě špičkové technologie: elektronickou manuální převodovku SensoDrive a elektronicky řízený reverzní alternátor. Citroën C3 Stop & Start se tak podílí na zvyšování kvality života ve městě snížením spotřeby paliva a emisí CO2 v městském provozu o zhruba 10 procent. Systém Stop & Start zároveň odstraňuje akustický hluk stojícího vozu s běžícím motorem.

Citroën C3 Stop & Start se vyznačuje zastavením chodu motoru těsně před jeho zastavením a po celou dobu tohoto zastavení (při stání na semaforech, v dopravních zácpách apod.). Motor se automaticky nastartuje okamžité poté, co řidič uvolní brzdový pedál.

Citroën C3 Stop & Start, nabízený s novým motorem 1.4i 16V o výkonu 90 k v kombinaci s elektronickou manuální převodovkou SensoDrive, rozšiřuje paletu verzí modelové řady C3. Tyto dvě nové technologie se vhodně doplňují a zapadají do strategie značky Citroën v oblasti technologických inovací a ochrany životního prostředí.

Vývoj převodovky SensoDrive nabízené pro modely C2, C3 a C3 Pluriel zapadá do této strategie. Citroën dnes nabízí nejširší nabídkovou řadu vozů vybavených elektronickou manuální převodovkou. Elektronické řízení spojky a změny převodových stupňů snižuje spotřebu pohonných hmot oproti klasické mechanické nebo automatické převodovce. Elektronická manuální převodovka tak snižuje rovněž emise CO2 (přibližně o 8 % v městském provozu a 4 % ve smíšeném provozu).

S modelem C3 Stop & Start se automobilka Citroën vstupuje do nové etapy, jež přináší nové výhody v oblasti akustického a jízdního komfortu, hospodárnosti provozu a ochrany životního prostředí. Úspora spotřeby paliva a emisí CO2 se u vozů vybavených systémem „Stop & Start“ pohybuje okolo 10-ti procent v městském provozu a 6-ti procent ve smíšeném provozu.


Exteriér modelu C3 Stop & Start se odlišuje předními a zadními nárazníky a bočními ochrannými lištami lakovanými v barvách karoserie, klikami dveří a ozdobným krytem registrační značky ve stříbrné barvě „Aluminium“. Vůz je osazen patnáctipalcovými koly se specifickými celoplošnými kryty. Víko zavazadelníku obsahuje monogram „Stop & Start“.

Moderní a elegantní interiér je zvýrazněn použitím kombinovaných potahů látka/velur v modré barvě, předními sedadly s loketními opěrkami, koženým volantem a ozdobnými kryty prahů dveří.

Výbava Citroënu C3 Stop & Start vychází z provedení SX. Nabízí širokou doplňkovou výbavu včetně tempomatu, automatické klimatizace, automatických předních stěračů s dešťovým senzorem a systémem samočinné aktivace světlometů za snížené viditelnosti.


Jasné výhody s okamžitým účinkem

Větší pohodlí a potěšení z jízdy

Model C3 Stop & Start nabízí zřejmé výhody, jež přispívají k větší jízdní jistotě a stabilitě:

• akustický komfort cestujících a respekt k okolí;

• akustický komfort je zachován rovněž při nastartování motoru, které je pro cestující
zvukově nepostřehnutelné;

• pohodlí v interiéru díky odstranění vibrací motoru v klidu.

Nabízený komfort není na škodu potěšení z jízdy – přesně naopak. Zvýšené pohodlí spočívá v použité technologii, kterou si zákazník snadno osvojí bez nutnosti změny jízdních návyků.

Snížení spotřeby paliva a emisí CO2

Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 jsou dalšími trumfy modelu C3 Stop & Start. Tyto výsledky zcela odpovídají strategie značky Citroën směřující k ochraně životního prostředí.

Opakované spouštění motoru již není synonymem nadměrné spotřeby. Technologie reverzního alternátoru, spojená s elektronickým řízením vstřikování paliva, zajišťuje snížení spotřeby paliva v městském provozu přibližně o 10 procent, neboli 18 g CO2/km. Ve smíšeném provozu se tato úspora blíží 6 procentům.

Použití technologie Stop & Start v kombinaci s motorem 1.4i 16V a převodovkou SensoDrive umožňuje snížit průměrnou spotřebu paliva modelu C3 Stop & Start na 5,7 l/100 km ve smíšeném provozu.

Při velké hustotě provozu může úspora spotřeby dosáhnout až 17 procent.


Jednoduchá a spolehlivá technologie

Jednoduchý princip fungování

Při brzdění motor těsně před úplným zastavením přejde do pohotovostního režimu (při rychlosti pod 6 km/h). Na sdruženém přístroji se rozsvítí zelená kontrolka „eco“. Spojka je rozpojená. Motor zůstává v pohotovostním stavu po celou dobu sešlápnutí brzdového pedálu. Při uvolnění brzdového pedálu se motor ihned automaticky rozběhne a zelená kontrolka „eco“ zhasne. Při sešlápnutí plynového pedálu se spojka postupně spíná (převodovka SensoDrive).

Řidič může kdykoliv systém „Stop & Start“ deaktivovat stisknutím spínače „eco off“ umístěného na středovém panelu. Vůz v takovém případě funguje stejně jako klasický model s převodovkou SensoDrive. Opětovným stisknutím tohoto tlačítka lze funkci opět aktivovat.

Pomocí řídicí jednotky systém ověřuje, zda je splněn určitý počet podmínek pro to, aby mohl motor přejít do pohotovostního režimu a setrvat v něm.

Systém Stop & Start nemůže fungovat v následujících případech:

• při příliš nízké teplotě motoru;
• při nízké úrovni nabití akumulátoru;
• při extrémních vnějších teplotních podmínkách (méně než –10 °C, více než
+30 °C) při současném použití klimatizace;
• je-li rozdíl mezi požadovanou teplotou a teplotou okolí příliš vysoký;
• při aktivaci funkce odmlžování čelního skla;
• při zařazené zpátečce.

Systém „Stop & Start“ se automaticky aktivuje při každém nastartování vozu.


Spolehlivá architektura

Systém „Stop & Start“ se skládá ze dvou hlavních prvků:

• z reverzního alternátoru o výkonu 2 kW, plnícího současně funkci startéru a alternátoru (dodávka elektrické energie do palubní sítě), který je montován na místo běžného alternátoru.

Výhoda startování přes alternátor spočívá v tichosti provozu a v rychlosti startování (400 ms oproti 800 ms u klasického startéru).

• počítače alternátoru komunikujícího s řídicí jednotkou motoru.

Zařízení doplňuje speciální akumulátor, řemen a napínák řemene.


Citroën C3 1.4i 16V SensoDrive Stop & Start: spojení blahodárných prvků

Model Citroën C3 Stop & Start s motorem 1.4i 16V, jenž byl uveden na trh v prosinci roku 2003, a elektronickou manuální převodovkou SensoDrive spojuje technologické prvky poslední generace. Cílem je maximalizovat potenciál snížení spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 vyplývající z použití každého z těchto prvků.

Nový motor 1.4i 16V vytváří nejvyšší výkon 65 kW CEE (90 k DIN) při 5 250 ot/min a maximálním točivým momentem 133 Nm při 3 250 ot/min. Motor je vybaven systém proměnlivého časování ventilů, šestnáctiventilovou hlavu motoru a ovládání ventilů kotoučovými hydraulickými západkami. Nový motor tak umožňuje dosáhnout cílů v oblasti výkonu, optimalizované spotřeby paliva a s předstihem splňuje požadavky emisní normy Euro IV.

Citroën CR
Vytisknout

Diskuze: Citroën C3 Stop & Start a převodovka SensoDrive

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Daewoo končí, nastupuje Chevrolet - anotační foto

Daewoo končí, nastupuje Chevrolet

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud