Světová premiéra v Paříži: BMW 320Cd Cabrio

ar1, 16. září 2004, 17:03 Google+

První BMW Cabrio s dieselovým motorem se přestaví na pařížském autosalonu 2004 a nastaví nová měřítka ve všestranné ekonomice provozu, dynamice jízdy a unikátnímu zážitku z jízdy v otevřeném voze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
320 Cd Cabrio

320 Cd Cabrio | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Symbiózy a synergie
Čtyřválcový dieselový motor vyniká velmi klidným chodem a výborně se hodí k BMW řady 3 Cabrio. Nechybí mu typické znaky BMW, k nimž patří velká dynamika a perfektní komfort odrážející se v charakteristice celého vozu. BMW 320Cd Cabrio je dobrým příkladem toho, jak lze zkombinovat eleganci, sportovní výkon a ekonomiku provozu.

Moderní pohonná jednotka je přesvědčivá díky svému hladkému chodu, harmonickému motoru a velmi svižnému zrychlení od nejnižších otáček. Samozřejmě jde o nejmodernější konstrukci motoru s maximálním výkonem 110 kW/150 koní a maximálním točivým momentem 330 Nm.

Tento dieselový pohon už ukázal své kvality v ostatních modelech BMW řady 3. V některých zemích, jako například ve Francii, na tento motor připadá 80 procent všech objednávek řady 3.

Celý pohonný systém byl převzat z BMW 320Cd Coupé, pro verzi Cabrio však prošel úpravami. Rozdíly spočívají v motorovém managementu, v hnacím ústrojí, stejně jako ve speciálním výfukovém systému upraveném pro potřeby cabria. Podvozek také prošel úpravami a nyní odpovídají komponentům použitým v BMW 330Ci Cabrio.

Nová měřítka v technologii motoru
Čtyřválcový motor má maximální výkon 110kW/150 koní při 4000 otáčkách za minutu, což zaručuje maximální rychlost 211 km/h. Co je však také důležité pro skvělý jízdní zážitek, je harmonický zátah motoru a mocný točivý moment této pohonné jednotky s přímým vstřikováním. Maximální točivý moment 330 Nm se dostavuje při 2000 otáčkách za minutu, přičemž 295 Nm je k dispozici už při velmi nízkých otáčkách 1500/1 min.

Úspěch tohoto jedinečného motoru BMW je založen mimo jiné na druhé generaci systému vstřikování paliva Common Rail s čerpadlem kontrolujícím jeho množství. Palivo je vstřikováno dokonce ještě rychleji při tlaku 1600 barů, dávkováno a rozprostřeno s větší efektivitou, vyšším výkonem, při hladším chodu motoru a při nižší spotřebě paliva.

Díky vylepšením uvnitř motoru, ke kterým patří následné vstřikování malého množství paliva kvůli oxidaci palivových částic, vylepšené cirkulaci výfukového plynu, katalyzátoru umístěnému blízko motoru a také záklopce v sacím systému splňuje 320Cd Cabrio emisní normu Euro 4 dokonce bez filtru pevných částic.

Překvapivě úsporný
Dynamické kvality, které nabízí hi-tech motor v tomto otevřeném BMW řady 3, tvoří jen jednu silnou stránku tohoto vozu. Přes výborný motor nové BMW Cabrio nabízí i velmi nízkou spotřebu paliva čítající 6,3 litru nafty na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu EU. Tato skutečnost zaručuje ujetí více než 1000 kilometrů na jedno natankování. Zastávka u čerpací stanice pak s tímto vozem přichází velmi zřídka a nezatěžuje řidičovu kapsu.

Sportovní svezení
Nový kabriolet zaručuje dynamický a sportovní styl jízdy. BMW 320Cd Cabrio zrychlí na 100 km/h za pouhých 9,7 sekund. Ještě o poznání více si řidič uvědomí dynamiku tohoto motoru při zrychlování na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h, které trvá 7,5 sekund (na pátý stupeň 9,2 sekund).

Pohonná jednotka s šestistupňovou převodovkou, která patří k základní výbavě, zaručuje sportovní řazení. Pro řidiče a jeho spolujezdce to znamená, že v tomto elegantním kabrioletu zažijí velmi dynamickou a sportovní jízdu, ale mohou se však rozhodnout i pro klidné a oddychové svezení.

Komfortní diesel
Díky dvěma vyvažovacím hřídelím nabízí čtyřválcový dieselový motor hladký chod bez vibrací. Bez ohledu na to, zda řidič jede s touto novinkou se staženou nebo vysunutou střechou, typický zvuk dieselu je co možná nejvíce potlačený. Svým projevem se tento naftový motor nejvíce podobá motorům benzínovým. Právě to dělá z dieselového kabrioletu ideální vůz pro ty, kteří chtějí využít výhody dynamického motoru, ale nestojí o zvuk „nafťáku“. Tento dieselový motor je tak tichý, že často při jízdě zaniká za zvuky okolí, nepříjemný hluk se nedostavuje ani při studeném startu.

Co tak něco navíc?
Vedle široké základní výbavy přichází BMW řady Cabrio s širokou nabídkou doplňkových výbav, které mají za cíl uspokojit všechna přání zákazníků.

Nový dieselový kabriolet se nabízí ve verzích Exclusive a Sport zahrnujícími zákaznicky atraktivní balíčky výbav. Sem patří mimo jiné sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, speciální metalické barvy a čalounění, stejně jako doplňky z chrómu. Další doplňky vycházejí ze specifických požadavků jednotlivých trhů, například v Německu zahrnuje verze Exclusive adaptivní hlavní světlomety, multifunkční volant, xenonová světla, vyhřívání sedadel a dešťový senzor.

Svět se mění a s ním i trh s automobily
Úspěšné modely značky BMW - 320Cd a 330Cd Coupé - dokázaly, že moderní dieselový motor může být úspěšný i ve třídě, která byla dříve vymezena jen benzínovým motorům. Protože zájem o dynamické a zároveň velice úsporné vozy nadále stoupá, dostaly se dieselové motory pod kapoty kabrioletů. BMW představí 320Cd Cabrio ve správnou dobu pro kabriolety - na jaře 2005.

BMW 320Cd se bude nabízet výlučně na evropských trzích a BMW se s touto novinkou zaměří na největší segment dieselových kabrioletů. Kromě trhů se stálým zájmem o kabriolety, jako je Německo a Velká Británie, lze velký zájem očekávat i v dalších zemích západní Evropy, kde narůstá podíl naftových vozů. Jedná se o Francii, Itálii a Španělsko.

Zdroj: AuTec Group
Foto: BMW
Vytisknout

Diskuze: Světová premiéra v Paříži: BMW 320Cd Cabrio

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

John Cooper Works

Angličan v Paříži: MINI - přichází opět s novinkami

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud