Citroën C4 WRC : kola se už roztáčejí

ar1, 8. září 2004, 18:20 Google+

Ve světové premiéře byl na 74. Ženevském autosalonu představen koncept vozu C4 Citroën Sport, společnost Automobiles Citroën tak stále dokazuje své ambice na sportovním poli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C4 WRC

C4 WRC | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Díky svým elegantním a dynamickým tvarům, koncept C4 Citroën Sport napověděl, jak by mohl vypadat nástupce úspěšné Xsary WRC.

Xsara, se svými šesti vítězstvími v celkem jedenácti již odjetých podnicích letošního MS v Rallye, je na čele v šampionátu značek 2004. Sébastien Loeb vede v hodnocení pilotů a Carlos Sainz je ve stejném hodnocení zatím na čtvrtém místě. To je dokladem, že ve Versailles-Satory se bez přestání pracuje, tak abychom ještě dále posílili naši pozici mistra světa z roku 2003.

A zároveň Citroën Sport aktivně připravuje další budoucnost. Tým nezahálí a svou kreativitu upírá sportovním směrem, na bázi kupé C4 a současně pravidel WRC se pracuje na novém soutěžním voze. Po měsících tvrdé práce, kterou se podařilo dokončit v předpokládaném čase, nastal dlouho očekávaný okamžik : montáž je hotova a C4 WRC tak zakusila začátkem září první kontakt se zkušební dráhou na polygonu u našich sportovních ateliérů ve Versailles-Satory.

C4 WRC má před sebou ještě dalekou cestu dalšího vývoje, ale první soutěžní tratě by měla otestovat již koncem příští sezóny, tak aby mohla plně nahradit Xsaru WRC v MS v Rallye v sezóně 2006.








Hlavní technické charakteristiky C4 WRC

Motor
Přeplňovaný motor s kompresí na bázi sériového motoru 1,8i 16V (XU7JP4)
Uložení : vpředu napříč s náklonem 25 ° dozadu
Počet válců : 4 v řadě
Hliníkový blok motoru
Zdvihový objem (cm3) : 1998
Maximální výkon (k, při ot.za min.) : 315 k při 5 500 ot./min.
Maximální točivý moment (mkg/ot./min) : 58 mkg při 2750 ot./min.

Podvozek
Délka : 4275 mm
Šířka : 1800 mm
Rozvor : 2608 mm
Rozchod kol vpředu : 1600 mm
Rozchod kol vzadu : 1600 mm


Citroën ČR
Vytisknout

Diskuze: Citroën C4 WRC : kola se už roztáčejí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A4

Audi představuje A4/A4 Avant a S4/S4 Avant

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud