Skvělé jízdní vlastnosti, vyspělé technologie, vzrušující styling a mimořádný cestovní komfort,...
Audi S4/S4 Avant Modely Audi S4/S4 Avant patřily podle mínění znalců už v minulé generaci k tomu nejlepšímu, co segment prestižních vozů nabízel a nové vydání těchto vysoce výkonných sportovně laděných vozů v této tradici bude pokračovat. K charakteristickým rysům nových modelů Audi S4/S4 Avant patří vedle mimořádně výkonného zážehového motoru 4.2 V8/253 kW (344 k) také výrazný design který akcentuje dynamický naturel těchto vozů, stálý pohon všech kol quattro a špičkové hliníkové zavěšení kol (snížené o 20 mm), korespondující svým charakterem s dynamickými výkony. Na pohled se modely S4/S4 Avant nové generace od svých sourozenců A4/A4 Avant odlišují jednodílnou maskou chladiče v exkluzivním provedení používaném výhradně pro modely řady „S“. Při pohledu zezadu dávají modely S4/S4 Avant najevo svoji suverenitu čtveřicí oválných koncovek výfuku, osobitým prvkem je i diskrétní spojler nebo atraktivní osmnáctipalcová litá kola Avus rozměru 8J x 18“ obutá do nízkoprofilových pneumatik 235/40 R18. Dominantním prvkem sportovně pojatého interiéru jsou anatomická sedadla Recaro vpředu i vzadu, které poskytují výborné boční držení při jízdě zatáčkami. Motor V8 dává z objemu 4,2 l výkon 253 kW/344 k při otáčkách 7000 min-1, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 410 Nm, ovšem už od hranice otáček 1100 min-1 má řidič pod pedálem plynu k dispozici točivý moment téměř 300 Nm. Výkonová hmotnost 4,8 kg/k a mohutný točivý moment jsou zárukou špičkové dynamiky: Audi S4 s novou šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 5,6 s a na 200 km/h mu to trvá jen 20,6 s. Maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h. Audi S4/S4 Avant se dodává buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic s funkcí DSP (dynamic shift program) a možností volby sportovního režimu. Standardní výbava modelů Audi S4/S4 Avant koresponduje s modely A4/A4 Avant – všechny modely mají např. čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky u předních sedadel, aktivní bezpečnost zvyšuje standardní montáž elektronického stabilizačního systému ESP a vysoce výkonných kotoučových brzd, do jejichž okruhu je zařazený dvoustupňový posilovač s brzdovým asistentem. Import Volkswagen Group
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?