Peugeot 607 – harmonie krásy a technologie

ar1, 30. srpna 2004, 10:25 Google+

Nesčetné přednosti modelu 607 umožnily tomuto vozu, nesoucímu se ve znamení technické dokonalosti, inovace, komfortu a estetiky, vybojovat si od roku 2000, kdy byl uveden do prodeje, přední místo na trhu luxusních vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
607HDI

607HDI | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Model, kterého bylo ke konci srpna 2004 vyrobeno 122 000 kusů, je především evropským vozem a mezi sedany se ve svém segmentu umístil na čtvrtém místě.

Po menších změnách, provedených na podzim roku 2003 především ve výbavě modelu, nyní 607 přichází s technologickou inovací v oblasti pohonných jednotek a lehkými úpravami exteriéru, interiéru i některých prvků výbavy.


Výkonný dieselový motor 2.7 HDI V6

Výkonný šestiválcový vznětový motor HDI V6 se dvěma turbodmychadly o zdvihovém objemu 2.7 l a výkonu 150 kW (přibližně 204 k CEE) je plodem třetí fáze spolupráce mezi skupinami Ford a PSA Peugeot Citroën. Motor, který je spojený s novou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, dosahuje točivého momentu 440 Nm. Interval údržby filtru pevných částic (FAP) poslední generace byl posunut až za hranici 200 000 km. Nová pohonná jednotka disponuje odlehčeným blokem válců, zhotoveným z kompaktní grafitované litiny, a velmi zdokonaleným systémem řízení vstřikování paliva.


Výkonný benzinový motor 3.0 V6

Souběžně s příchodem dieselového motoru 2.7 HDI se výrazným způsobem vyvíjí i benzinový motor 3.0 V6. Pohonná jednotka, která je stejně jako u nového dieselového motoru výlučně spojena s novou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, se může především díky propracovanější technologii proměnného časování sacích ventilů a aktivnímu dvourežimovému výfukovému potrubí pochlubit nárůstem výkonu na 155 kW (+ 3 kW) a točivého momentu na 290 Nm (+ 5 Nm) oproti svému předchůdci. Motor splňuje emisní normu Euro 4.



Nabídka motorů:

Benzinové motory:

• 2.2 l – 116 kW (přibližně 158 k CEE) při 5 650 1/min – 217 Nm při
3 900 1/min – pětistupňová manuální převodovka nebo čtyřstupňová automatická převodovka
• 3.0 l V6 - 155 kW (přibližně 211 k CEE) při 6 000 1/min – 290 Nm při 3 750 1/min – šestistupňová automatická převodovka

Dieselové motory HDI:

• 2.2 l FAP – 98 kW (přibližně 133 k CEE) při 4 000 1/min – 314 Nm při 2 000 1/min – šestistupňová manuální převodovka nebo čtyřstupňová automatická převodovka
• 2.7 l V6 FAP – 150 kW (přibližně 204 k CEE) při 4 000 1/min – 440 Nm při 1 900 1/min – šestistupňová automatická převodovka


Dynamický a bezpečný zároveň...

Peugeot 607 přichází v rámci inovací s víceventilovými tlumiči, které byly nově dimenzovány pro modely s motory 2.2 l. Šestiválcové verze mají k dispozici nové, elektronicky řízené proměnné pérování se snímačem zvlášť pro každé kolo. Stejná novinka byla nedávno představena u modelu 407.

Nové jsou rovněž přední brzdové kotouče o rozměru 330 x 30 mm a systém kontroly stability ESP poslední generace (Bosch 8.0) s novou logikou korekce nedotáčivosti a přetáčivosti vozidla. Funkce protiprokluzu (ASR) a kontroly stability (ESP) může být i nadále neutralizována pro případ potřeby rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí, nově se však u tohoto modelu automaticky aktivuje při překročení rychlosti 50 km/hod.

S důrazem na bezpečnost využívá model 607 nových čelních adaptivních smart airbagů, jejichž využitá kapacita se odvíjí od síly nárazu. Základní výbava vozu zahrnuje u všech verzí modelu 8 airbagů (čelní, přední a zadní boční airbagy, hlavové airbagy), poskytujících dokonalou ochranu všem cestujícím.

Automatické uzamčení dveří, víka zavazadlového prostoru a krytu palivové nádrže v momentu dosažení rychlosti 10 km/hod. rovněž zajišťuje cestujícím vyšší bezpečnost. Tuto funkci je možno odpojit a opět aktivovat dle přání řidiče.


Přirozeným vývojem k nejvyššímu stupni spokojenosti...

Technologické inovace v oblasti pohonných jednotek jsou v modelové řadě 607 doprovázeny rovněž designovými změnami exteriéru i interiéru, jež zvýrazňují osobitost a vlastní styl vozu nejvyšší třídy.

Elegantní a dynamický v exteriéru...

Čistota linií je umocněna předními a bočními ochrannými lištami, jež jsou nyní lakované v barvě karoserie a s integrovanou chromovanou lištou. Pro zdůraznění dynamiky vozu byl zvětšen otvor sání vzduchu, v jehož spodní části našly své místo kulaté mlhové světlomety. Maska 607 je decentně zdobena chromovanými prvky. Umístění nového motoru 2.7 HDI V6 si vyžádalo zvětšení předního převisu o 30 mm, čímž se celková délka vozu 607 prodloužila na 4,90 m. „Podpis“ značky je zvýrazněn zvětšením znaku lva na masce chladiče.

V souladu s citelným zvýšením výkonnosti a dynamiky jsou všechny verze vybaveny pěti nebo sedmiramennými 17“ hliníkovými ráfky, které svým odlišným designem podtrhují klasickou nebo dynamickou eleganci vozu. Rovněž byla rozšířena nabídka doplňkového vybavení o nové ráfky o rozměru 18".

Luxusní v interiéru...

Z elegantního a střízlivého interiéru 607 vyzařuje opravdový luxus. Řada prvků je nyní vyrobena z ušlechtilých materiálů – pravé dřevo ořechu pro interiéry Ivoire a Ebene a hliník zdobící interiéry Titane a Diamant.

Nové sdružené přístroje, bohatší na informace a jejich zpracování, nové ovladače pod volantem či barevná multifunkční obrazovka umocňují dojem dokonalosti vozu vybaveného nejmodernější technologií.

Peugeot 607 bohatší o nové funkce nyní nabízí:

- variabilní regulátor rychlosti, od nynějška spojený s variabilním omezovačem rychlosti;
- zadní parkovací asistent, který může být na přání doplněn předním parkovacím asistentem se zobrazením vzdálenosti od překážky pomocí „čárových grafů“ na multifunkční obrazovce;
- detekci podhuštění či poškození pneumatiky s lokalizací defektního kola prostřednictvím multifunkční obrazovky.


Také audiosystém a telematický systém prošly změnami:

- nové rádio s přehrávačem CD, dvěma tunery a dvojitou anténou může být doplněno hi-fi systémem JBL, kompatibilním s přehráváním formátu MP3, a CD měničem nebo hands free sadou Bluetooth;
- systém rádia s telefonem GPS (RT3) je nově spojen s barevnou 7" obrazovkou a měničem CD a může být rovněž doplněn hi-fi systémem JBL.


Personalizace vozu

Dvanáct barev karoserie představuje pestrou paletu odstínů:

Bílá Banquise, Modrá Chine, Modrá Piana, Modrá Rhodes, Šedá Aluminium, Šedá Aster (nový odstín pro 607), Šedá Cendré (nový odstín pro 607), Šedá Manitoba, Šedá Sidobre, Černá Obsidien, Švestková Montecristo, Červená Vulcain.
Široký výběr interiéru uspokojí individuální potřeby zákazníků

Materiály použité v interiéru podtrhují poskytované pohodlí, dynamiku a luxus. Podle verze se používá obložení z žilkovaného dřeva ořechu nebo z pravého hliníku. Pozadí sdružených přístrojů se rovněž liší v závislosti na typu interiéru (Diamant, Titane, Ebene, Ivoire).

Velurové čalounění:
Černá Otello

Látkové čalounění:
Černá Parsifal
Světle šedá Parsifal

Kombinace kůže a látky:
Černá kůže/černá látka Parsifal

Kožené čalounění:
Černá Astrakan
Hnědá Alezan
Modrá Cobalt
Světle šedá Angora
Béžová Terre de Cassel

Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: Peugeot 607 – harmonie krásy a technologie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

1007RC

Sportovní a exklusivní 1007 RC

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud