Suverénem sobotních jízd divize Race Trucks se stal Adam Lacko s vozem MAN, který způsobem start-cíl zvítězil v kvalifikační i pohárové jízdě.
Skvěle mu sekundoval Vojtíšek na Renaultu, ale nakonec v jeho týmu po radosti zavládl smutek.
Divize Super Race Trucks měla na programu už tradičně měřený trénink. Po celých 40 vyhrazených minut se na prvním místě držel francouzský jezdec v barvách roudnického Buggyra týmu Ludovic Faure. Postupně se i zlepšoval a jako jediný se v samotném závěru dokázal dostat pod minutu a 53 sekund. Jeho stájový kolega David Vršecký, který je po šesti podnicích na druhém místě průběžné klasifikace, figuroval na třetí pozici. Jenže v poslední minutě jeho čas překonal o pouhých 12 setin sekundy dravý Španěl Albacete, který také jede s Buggyrou. Vršecký už měl odjetý maximální počet povolených kol a do dalšího souboje s časomírou se už pustit nemohl. I tak je jeho postavení ve druhé řadě startovního roštu nedělní kvalifikace nadějné. Zvláště pak, pokud se mu start podaří podobně jako při minulém závodě ve finském Alastaru.
Velice dramatické souboje, v Mostě dosud neviděných 26(!) vozů třídy Race Trucks, sledovali diváci už v kvalifikační jízdě. O první místo se tvrdě bojovalo hned od startu, kdy se na první pozici usadil mladý Lacko, těsně sledovaný zkušeným Vojtíškem. Ten jel s velkým handicapem, neboť hned v prvních zatáčkách přišel o jeden z vodojemů na chlazení vozu. Přesto se ale dokázal za Lackem udržet po celých osm a v závěru se i snažil útočit na vedoucí pozici. Oba však projeli za bouřlivých ovací tribun v nezměněném pořadí. V průběhu závodu se pořadí na dalších místech několikrát změnilo, k čemuž přispělo mnoho karambolů. Skvělou premiéru předvedl na domácí trati roudnický Buggyra tým, který exhibičně nasadil do slabší divize nový tahač Freightliner s trojnásobným šampiónem Gerdem Körberem za volantem. A nebýt kolize při předjíždění jednoho ze slabších jezdců o jedno kolo, mohl se Körber zařadit v cíli hned za Lacka a Vojtíška. Body za třetí místo bral Portugalec Jose Rodrigues. Také do hlavního závodu vystartoval bleskově Lacko, za kterým se po několika strkanicích vyvezl Němec Bernau. Vojtíšek držel třetí místo a s kouřícím vozem kroužil s bezpečným náskokem před dalším polem po dráze. Jenže ihned po dojezdu do cíle byl diskvalifikován, protože nezajel do boxů, když mu komisaři několikrát signalizovali technickou závadu. Z vavřínového věnce se tak nakonec radoval překvapený Brit Oliver. Technické problémy potkaly Körbera, který tentokrát s Freightlinerem do cíle nedojel.
Výsledky:
Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Faure (Fr./Buggyra) 1:52,955, 2. Östreich (Něm./VW) 1:53,072, 3. Albacete (Šp./Buggyra) 1:53,172, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:53,202, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:53,609, 6. Mentlen (Švýc./MAN) 1:56,978, 7. Monfrino (Fr./MAN) 1:59,213.
Race Trucks
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Lacko (ČR/MAN) 16:01,977, 2. Vojtíšek (ČR/Renault) -0,194, 3. Rodrigues J. (Port./MAN) -19,431, 4. Bernau (Něm./MAN) -23,102, 5. Körber (Něm./Freightliner) -26,111.
Pohárový závod (11 kol): 1. Lacko (ČR/MAN) 22:22,591, 2. Bernau (Něm./MAN) -5,362, 3. Oliver (VB/MAN) -31,569, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -34,485, 5. Hahn (Něm./MB) -39,971.
Buggyra
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?