Skvěle mu sekundoval Vojtíšek na Renaultu, ale nakonec v jeho týmu po radosti zavládl smutek.
Divize Super Race Trucks měla na programu už tradičně měřený trénink. Po celých 40 vyhrazených minut se na prvním místě držel francouzský jezdec v barvách roudnického Buggyra týmu Ludovic Faure. Postupně se i zlepšoval a jako jediný se v samotném závěru dokázal dostat pod minutu a 53 sekund. Jeho stájový kolega David Vršecký, který je po šesti podnicích na druhém místě průběžné klasifikace, figuroval na třetí pozici. Jenže v poslední minutě jeho čas překonal o pouhých 12 setin sekundy dravý Španěl Albacete, který také jede s Buggyrou. Vršecký už měl odjetý maximální počet povolených kol a do dalšího souboje s časomírou se už pustit nemohl. I tak je jeho postavení ve druhé řadě startovního roštu nedělní kvalifikace nadějné. Zvláště pak, pokud se mu start podaří podobně jako při minulém závodě ve finském Alastaru.
Velice dramatické souboje, v Mostě dosud neviděných 26(!) vozů třídy Race Trucks, sledovali diváci už v kvalifikační jízdě. O první místo se tvrdě bojovalo hned od startu, kdy se na první pozici usadil mladý Lacko, těsně sledovaný zkušeným Vojtíškem. Ten jel s velkým handicapem, neboť hned v prvních zatáčkách přišel o jeden z vodojemů na chlazení vozu. Přesto se ale dokázal za Lackem udržet po celých osm a v závěru se i snažil útočit na vedoucí pozici. Oba však projeli za bouřlivých ovací tribun v nezměněném pořadí. V průběhu závodu se pořadí na dalších místech několikrát změnilo, k čemuž přispělo mnoho karambolů. Skvělou premiéru předvedl na domácí trati roudnický Buggyra tým, který exhibičně nasadil do slabší divize nový tahač Freightliner s trojnásobným šampiónem Gerdem Körberem za volantem. A nebýt kolize při předjíždění jednoho ze slabších jezdců o jedno kolo, mohl se Körber zařadit v cíli hned za Lacka a Vojtíška. Body za třetí místo bral Portugalec Jose Rodrigues. Také do hlavního závodu vystartoval bleskově Lacko, za kterým se po několika strkanicích vyvezl Němec Bernau. Vojtíšek držel třetí místo a s kouřícím vozem kroužil s bezpečným náskokem před dalším polem po dráze. Jenže ihned po dojezdu do cíle byl diskvalifikován, protože nezajel do boxů, když mu komisaři několikrát signalizovali technickou závadu. Z vavřínového věnce se tak nakonec radoval překvapený Brit Oliver. Technické problémy potkaly Körbera, který tentokrát s Freightlinerem do cíle nedojel.
Výsledky:
Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Faure (Fr./Buggyra) 1:52,955, 2. Östreich (Něm./VW) 1:53,072, 3. Albacete (Šp./Buggyra) 1:53,172, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:53,202, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:53,609, 6. Mentlen (Švýc./MAN) 1:56,978, 7. Monfrino (Fr./MAN) 1:59,213.
Race Trucks
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Lacko (ČR/MAN) 16:01,977, 2. Vojtíšek (ČR/Renault) -0,194, 3. Rodrigues J. (Port./MAN) -19,431, 4. Bernau (Něm./MAN) -23,102, 5. Körber (Něm./Freightliner) -26,111.
Pohárový závod (11 kol): 1. Lacko (ČR/MAN) 22:22,591, 2. Bernau (Něm./MAN) -5,362, 3. Oliver (VB/MAN) -31,569, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -34,485, 5. Hahn (Něm./MB) -39,971.
Buggyra