Nový Citroën C5: Reprezentativní limuzína

ar1, 18. srpna 2004, 17:01 Google+

Jen několik měsíců po uvedení nové řady kompaktních vozidel a modernizaci velkoprostorového minivanu Xsara Picasso,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C5

C5 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

pokračuje automobilka Citroën v dalším vývoji svých automobilů. Značka se nyní zaměřila na vyšší třídu a představuje novou podobu modelu C5 ve verzích break a hatchback. Model C5 je reprezentativní, stylový a technologicky velmi vyspělý vůz, který současně nabízí vysoký výkon a mimořádný vnitřní prostor.

Citroën C5 se vyznačuje jedinečným designem a výbavou založenou na inovaci a nejmodernějších technologiích. V oblasti pohodlí a bezpečnosti si tento vůz klade za cíl být etalonem své třídy.

Nový model je – jako vůbec první vůz značky Citroën – vybaven moderními systémy pro příjemnější a bezpečnější jízdu. Nechybí mezi nimi samonatáčecí xenonové světlomety s funkcí potkávacích i dálkových světel, přední parkovací asistent, omezovač rychlosti či systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Interiér vozu skloňuje pohodlí ve všech pádech, především díky účelnému využití vnitřního prostoru. Vůz rovněž vyniká stabilitou ve všech situacích, především díky skvělé technologii inteligentního odpružení Hydractive a nové generaci systému ESP.

Nový model Citroën C5 je nabízen s pestrou paletou motorů pro různé styly jízdy, a ztělesňuje tak novou harmonii designu, technologie a pohodlí.


CITROËN C5 PŘEKONÁ I TY NEJVĚTŠÍ VZDÁLENOSTI

Citroën C5 se na první pohled vyznačuje svým elegantním stylem, působí impozantně svou velikostí a zároveň zaujme ladnými a čistými liniemi.

Velkou pozornost přitahuje zvláště přední část modelu C5. Bumerangovitý tvar světlometů je zvýrazněn tvarem masky chladiče s novým pojetí znaku dvojitého šípu a tvarem přední kapoty, a navozuje tak dojem dynamiky a zároveň klasické elegance.

Profil vyniká vyváženými a čistými liniemi, jež vozu dodávají osobitý charakter a zdůrazňují jeho prostornost a bezpečnost. C5 je vůz, který je stvořen k překonávání i značných vzdáleností při zachování naprostého komfortu a příjemného pocitu z jízdy řidiče i všech cestujících.

A konečně strukturovaná zadní část C5, která připomíná tvarem zadních světlometů opět dynamický charakter vozu a navazuje na styl předních světel.

Model C5 je vyváženou a podmanivou směsí dynamiky a elegance, která je ještě zvýrazněna chromovanými lištami na boku a na zadní části.

Rovněž uvnitř vozu C5 najdeme luxusní chromované a lakované prvky. Stylová lišta například spojuje horní a dolní část palubní desky a zasahuje až do dveří.

Na přístrojové desce najdeme nově zpracované, moderní přístroje. Na středové konzole se nachází automatická klimatizace s nezávislým ovládáním pro levou a pravou stranu a výkonný kvalitní hifi systém nejnovější generace. Celý vnitřní prostor je vyroben z kvalitních pečlivě vybraných materiálů v barevném sladění.

Kromě osobitého vzhledu a elegance nabízí Citroën C5 nejmodernější techniku, která zajišťuje cestujícím dokonalé pohodlí a bezpečnost.


MODERNÍ TECHNOLOGIE VE SLUŽBÁCH POHODLÍ A BEZPEČNOSTI

Automobilka Citroën zůstává věrná své tradici a vybavila nový model C5 skvělými systémy pro zajištění pohodlné a bezpečné jízdy.

Bi-xenonové světlomety

Model C5 je prvním vozidlem značky Citroën vybaveným samonatáčecími xenonovými světlomety, které zajišťují optimální osvětlení i v zatáčkách. Xenonová výbojka v těle světlometů plní funkci potkávacích i dálkových světel.


Přední a zadní parkovací asistent

Citroën C5 nabídne kromě zadního parkovacího asistenta nově také přední parkovací asistent a zobrazení parkovacího manévru a prostoru okolo vozu na multifunkčním displeji. Tato funkce byla obvykle k dispozici pouze pro vozy vyšší třídy.

Tempomat a omezovač rychlosti pro pohodlnou jízdu

Automobilka Citroën myslí na pohodlí a bezpečnost řidiče a proto vybavila model C5 tempomatem a omezovačem rychlosti. Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Novinka: systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu

Automobilka Citroën posiluje své vozy rovněž na poli bezpečnosti a vybavila svůj nový model C5 unikátním systémem, který na dálnicích nebo rychlostních komunikacích umožňuje automatickou kontrolu neúmyslného přejetí dělicí čáry jízdního pruhu při nesepnutém směrovém ukazateli. V případě nepozornosti řidiče, který neúmyslně přejede dělicí čáru, ho systém na tuto skutečnost upozorní vibrací na té straně sedadla, na které došlo k přejetí čáry.

Dalšími bezpečnostními prvky, kterými je nový model C5, vybaven je nová generace elektronického stabilizačního systému (ESP), jenž je nyní mnohem účinnější a přesnější, a sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče umístěného ve sloupku řízení.

Model C5 je také vybaven bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovačem tahu, s dvojitým předpínáním u spolujezdce.

Nový Citroën C5 je dodáván s pestrou paletou zážehových i vznětových motorů.

Motory jsou opět ve znamení špičkové technologie současnosti:

Citroën C5 je k dispozici se 3 zážehovými motory: dva čtyřválcové motory 1.8i 16V a 2.0i 16V, s výkonem 117 a 143 k, a šestiválcem 3.0i V6 24V se systémem proměnlivého časování ventilů VVT a výkonem 210 k. Tento motor je vybaven novou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Citroën C5 je rovněž nabízen se třemi vznětovými motory HDi s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace. Výkony vznětových motorů se pohybují od 110 do 138 k DIN. Nejvýkonnější vznětový motor v nabídce je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Ekologické parametry motorů HDi jsou výrazně zlepšeny díky filtru pevných částic (FAP).

Špičkové pohodlí

Citroën C5 se zaměřuje nejen na bezpečnost cestujících, ale i na jejich pohodlí. Vzhledem k nadprůměrnému vnitřnímu prostoru, zejména na zadních sedadlech a nízké úrovni hluku a vibrací v interiéru bychom jen těžko hledali komfortnější vůz.

Při návrhu nového modelu C5 byl kladen důraz zejména na dosažení nízké hladiny hluku a vibrací uvnitř vozu. Proto je model C5 vybaven dokonalou izolací, která zajišťuje odhlučnění vnitřního prostoru od mechanických vibrací a aerodynamického hluku.

Ve voze je použita celá řada prvků, snižujících přenášení hluku a vibrací, včetně pružných podložek. Na přání lze model C5 vybavit také bočními okny z vrstveného skla, které přispívají k vysokému akustickému komfortu cestujících.

Inteligentní odpružení Hydractive 3 je dalším důkazem technologického pokroku. Systém umožňuje automatické udržování světlé výšky vozu bez ohledu na jeho zatížení. V závislosti na požadovaném stylu jízdy jej lze nastavit do komfortního nebo dynamického režimu.

Dokonalé odpružení a odhlučnění, zejména co se týče variabilní výšky vozidla v závislosti na jízdních podmínkách, řadí model C5 na absolutní špičku ve své kategorii.



Propracovaný design, bohatá výbava a nejmodernější technologie modelu C5 probouzí zájem a emoce všech automobilových nadšenců. Je to vůz, který spojuje radost a požitek z jízdy s čistou elegancí a péčí o maximální bezpečí cestujících.

CITROEN Česká Republika s.r.o.
Vytisknout

Diskuze: Nový Citroën C5: Reprezentativní limuzína

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Soutěž: "Picanto s Monikou" - anotační foto

Soutěž: "Picanto s Monikou"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud