V Mladé Boleslavi začala výroba nové Octavie

ar1, 10. srpna 2004, 13:41 Google+

Ani o celozávodní dovolené neutichl v provozech automobilky Škoda v Mladé Boleslavi čilý ruch; finišovaly zde totiž práce spojené se zahájením výroby nové Octavie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

A už v neděli 8. srpna večer začala přesně podle plánu výroba nejnovějšího modelu v hlavním závodě.

V pobočném závodě ve Vrchlabí vyrobili do konce července 2004 celkem 11.189 nových Octavií; výroba prvních vozů zde byla zahájena v únoru letošního roku a nový model se tu bude v omezeném množství spolu se starým provedením montovat i nadále.

Také kvalita práce více než čtyř stovek dělníků na zdejší montážní lince nemalou měrou přispěla k příznivému hodnocení nové Octavie i ke zvýšenému zájmu zákazníků; díky tomu mohla automobilka zvýšit plán výroby nové Octavie pro letošní rok.

Logistická šaráda

Přesun výroby do Mladé Boleslavi znamenal také zvýšené nároky na logistiku. K výrobní lince v Ml. Boleslavi bylo nutné již v průběhu celozávodní dovolené dopravit do skladů a materiálových zón množství dílů i montážního materiálu pro nový model. Naopak opačnou cestou do Vrchlabí putovaly díly pro Octavii, jejíž konečná montáž v Boleslavi definitivně skončila.

Investice do špičkové kvality

Ale nejenom příprava pracovníků a náročná logistika zaměstnávaly manažery, koordinující celou akci. Náběh výroby nové Octavie v Mladé Boleslavi si vyžádal především značné investice a to doslova do každého výrobního provozu.

Jen pro lisování karosářských dílů vyrobila například nářaďovna Škoda 52 nových sad lisovacího nářadí! Vůbec nejvíce investičních prostředků si vyžádala rekonstrukce haly svařovny a její vybavení novými technologiemi, opět za významného přispění firemní nářaďovny. Významnou změnu přinesla do lakovny nová technologie konzervace voskem. Zaplavování karoserie a všech dutin horkým voskem umožnilo, že mohla být záruka na neprorezivění prodloužena z 10 na 12 let! Většími či menšími úpravami prošly v souvislosti s náběhem nové Octavie i další provozy, včetně haly konečné montáže; včetně zajištění vodních testů nových vozů.

Od začátku na plný plyn!

Díky již zmiňovaným příznivým ohlasům a zvýšenému zájmu zákazníků o nový model, je náběhová křivka velmi strmá a hned od zahájení výroby sjíždí z montážní linky v Mladé Boleslavi každý den rovná stovka nových Octavií! A to se má ještě do konce letošního roku tento počet postupně zvyšovat až na 400 vozů za den!

Také nový kombík zahájí ve Vrchlabí

Již za necelé dva měsíce se na podzimním autosalonu v Paříži (23. září) představí v plné kráse nová Octavia ve verzi Combi. Její výroba (a následně i výroba verze s pohonem všech kol) začne rovněž nejprve ve Vrchlabí. Vrchlabský závod se tak pro automobilku Škoda stává nejenom důležitou testovací, ověřovací a školicí základnou, ale i nezbytnou kapacitou pro náběhy nových výrob.

Škoda-Auto
Vytisknout

Diskuze: V Mladé Boleslavi začala výroba nové Octavie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A3 Sportback

Model A3 Sportback míří do autosalonů Audi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud