EP Tahačů: Vršecký po tréninku spokojen

ar1, 1. srpna 2004, 09:31 Google+

Na prořídlém startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Trucks se David Vršecký z roudnického Buggyra týmu postaví do druhé řady na výhodnější třetí pozici.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Finsko (Alastra)

EP Tahačů - Finsko (Alastra) | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

Jeho francouzský stájový kolega Ludovic Faure si zajistil místo v první řadě vedle dosavadního vedoucího jezdce šampionátu Němce Markuse Östreicha. Ve třídě Race Trucks se více dařilo zkušenému Františku Vojtíškovi než mladému Adamu Lackovi, jehož start v nedělních jízdách je dokonce ohrožen.

Závody na okruhu uprostřed finských lesů poznamenala malá účast v obou divizích. Dokonce se uvažovalo o tom, že se týmy domluví a do Alastara ani nepojedou. Cestovní náklady jsou obrovské a na druhé straně zázemí v depu i slabý divácký zájem neodpovídají úrovni a významu soutěže. Jenže komisaři FIA pohrozili sankcemi, včetně odebrání bodů, a tak se ve Finsku objevily jen přední týmy a jezdci, kterým záleží na každém bodu.

Velice razantně vyrazil do měřeného tréninku supertrucků především Faure a hned ve svém druhém ostrém kole z povolených patnácti zajel čas, který ve výsledkové listině figuroval na prvním místě téměř po celých čtyřicet vyhrazených minut. Až v samotném závěru, kdy už byli někteří jezdci zpět ve svých depech, se na první pozici vyhoupl Němec Östreich s Volkswagenem. Ve svém posledním kole se zlepšil i Vršecký a posunul se ze čtvrté pozice na třetí. „Jsem moc rád, že se mi to povedlo, čtvrté místo je tady na startu hodně nevýhodné. Po krátké rovině následují dvě pravé zatáčky, ve kterých je vnitřní strana pochopitelně lepší. Při dobrém startu je třetí pozice na roštu dokonce možná výhodnější než druhá. To ale samozřejmě závisí i na tom, jak se start povede ostatním,“ komentoval Vršecký. „Během zastávky jsme trochu upravili nastavení zadní nápravy a já jsem zrychlil o sedm desetin, což se mi předtím během dvanácti kol nepodařilo. Jak už jsem řekl, teď se musím soustředit na start, který jsem minule v Německu trochu pokazil.“

Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. V kvalifikaci neudržel Vojtíšek s Renaultem nadějné čtvrté místo z tréninku, když ho o něj dvě kola před cílem připravila porucha řízení. Nakonec byl rád i za šestou příčku, na kterou se po úporném finiši dral Lacko. Ten doplatil na kolizi z první zatáčky, kdy dostal zezadu ránu od svého týmového šéfa Allgäuera a po hodinách opustil i dráhu. V pohárové jízdě dojel Vojtíšek pátý a Lacko s vozem MAN opět sedmý. Rovnou z dráhy však odcestoval s pochroumaným palcem do nemocnice v Turku. O jeho startu se patrně rozhodne až po výsledku na rentgenu.


Výsledky

Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Östreich (Něm./VW) 1:29,990, 2. Faure (Fr./Buggyra) 1:30,439, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:31,004, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 1:31,142, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:31,593.

Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Oliver (VB/MAN) 19:47,881, 2. Bernau (Něm./MAN) -3,281, 3. Hahn (Něm./MB) -12,426, 4. Garrett (VB/Foden) -29,775, 5. Crozier V. (Fr./Renault) -53,195, 6. Vojtíšek (ČR/Renault) -1:04,228, 7. Lacko (ČR/MAN) -1:07,406.

Pohárový závod (13 kol): 1. Oliver 26:28,060, 2. Hahn -6,663, 3. Garrett -27,741, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -28,504, 5. Vojtíšek -37,218, 6. Crozier V. -53,405, 7. Lacko -1:18,326.

Buggyra IRS
Vytisknout

Diskuze: EP Tahačů: Vršecký po tréninku spokojen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia 2005

Škoda Fabia v novém modelovém roce 2005

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud