Na prořídlém startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Trucks se David Vršecký z roudnického Buggyra týmu postaví do druhé řady na výhodnější třetí pozici.
Jeho francouzský stájový kolega Ludovic Faure si zajistil místo v první řadě vedle dosavadního vedoucího jezdce šampionátu Němce Markuse Östreicha. Ve třídě Race Trucks se více dařilo zkušenému Františku Vojtíškovi než mladému Adamu Lackovi, jehož start v nedělních jízdách je dokonce ohrožen.
Závody na okruhu uprostřed finských lesů poznamenala malá účast v obou divizích. Dokonce se uvažovalo o tom, že se týmy domluví a do Alastara ani nepojedou. Cestovní náklady jsou obrovské a na druhé straně zázemí v depu i slabý divácký zájem neodpovídají úrovni a významu soutěže. Jenže komisaři FIA pohrozili sankcemi, včetně odebrání bodů, a tak se ve Finsku objevily jen přední týmy a jezdci, kterým záleží na každém bodu.
Velice razantně vyrazil do měřeného tréninku supertrucků především Faure a hned ve svém druhém ostrém kole z povolených patnácti zajel čas, který ve výsledkové listině figuroval na prvním místě téměř po celých čtyřicet vyhrazených minut. Až v samotném závěru, kdy už byli někteří jezdci zpět ve svých depech, se na první pozici vyhoupl Němec Östreich s Volkswagenem. Ve svém posledním kole se zlepšil i Vršecký a posunul se ze čtvrté pozice na třetí. „Jsem moc rád, že se mi to povedlo, čtvrté místo je tady na startu hodně nevýhodné. Po krátké rovině následují dvě pravé zatáčky, ve kterých je vnitřní strana pochopitelně lepší. Při dobrém startu je třetí pozice na roštu dokonce možná výhodnější než druhá. To ale samozřejmě závisí i na tom, jak se start povede ostatním,“ komentoval Vršecký. „Během zastávky jsme trochu upravili nastavení zadní nápravy a já jsem zrychlil o sedm desetin, což se mi předtím během dvanácti kol nepodařilo. Jak už jsem řekl, teď se musím soustředit na start, který jsem minule v Německu trochu pokazil.“
Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. V kvalifikaci neudržel Vojtíšek s Renaultem nadějné čtvrté místo z tréninku, když ho o něj dvě kola před cílem připravila porucha řízení. Nakonec byl rád i za šestou příčku, na kterou se po úporném finiši dral Lacko. Ten doplatil na kolizi z první zatáčky, kdy dostal zezadu ránu od svého týmového šéfa Allgäuera a po hodinách opustil i dráhu. V pohárové jízdě dojel Vojtíšek pátý a Lacko s vozem MAN opět sedmý. Rovnou z dráhy však odcestoval s pochroumaným palcem do nemocnice v Turku. O jeho startu se patrně rozhodne až po výsledku na rentgenu.
Výsledky
Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Östreich (Něm./VW) 1:29,990, 2. Faure (Fr./Buggyra) 1:30,439, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:31,004, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 1:31,142, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:31,593.
Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Oliver (VB/MAN) 19:47,881, 2. Bernau (Něm./MAN) -3,281, 3. Hahn (Něm./MB) -12,426, 4. Garrett (VB/Foden) -29,775, 5. Crozier V. (Fr./Renault) -53,195, 6. Vojtíšek (ČR/Renault) -1:04,228, 7. Lacko (ČR/MAN) -1:07,406.
Pohárový závod (13 kol): 1. Oliver 26:28,060, 2. Hahn -6,663, 3. Garrett -27,741, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -28,504, 5. Vojtíšek -37,218, 6. Crozier V. -53,405, 7. Lacko -1:18,326.
Buggyra IRS
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?