Další dravec od Seatu: Cupra 1.8 20VT

Ibiza Cupra
Ibiza Cupra, foto: Import Volkswagen Group
ar1 30. července 2004 07:47
Sdílej:

SEAT potvrzuje renomé značky produkující mimořádně dynamické vozy: Po nedávném uvedení Ibizy Cupra TDI,...

poháněném turbodieselem 1.9 TDI/ 118 kW (160 k), se právě na tuzemském trhu objevuje ještě vitálnější dvojče tohoto atraktivního kompaktu – Ibiza Cupra poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.8 20VT o výkonu 132 kW/180 k. Vysoký výkon přeplňovaného zážehového motoru propojeného s manuální pětistupňovou převodovkou a výborný průběh točivého momentu, který v rozmezí otáček 1500 min-1 až 4000 min-1 neklesá pod 245 Nm, jsou zárukou skvělých dynamických parametrů: Ibiza Cupra 1.8 20VT dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 7,3 s a na plný plyn jede rychlostí až 229 km/h. Mimořádné výkony přitom nejsou vykoupeny neúměrnou spotřebou – ta v mimoměstském provozu činí jen 6,1 l/100 km a v kombinovaném se drží na velmi přijatelné hodnotě 7,9 l/100 km. Výkonný motor je skvěle sladěný s vyspělým podvozkem Agile Chassis, závěsy kol optimálně kombinují poněkud měkčí vinuté pružiny s tvrdými tlumiči pérování a speciálními pouzdry, jejichž prostřednictvím jsou závěsy kol uchycené ke struktuře karoserie. Kvůli snížení těžiště vozu byla zmenšena světlá výška, což se pozitivně projevilo na stabilitě jízdy ve vysokých rychlostech. Modifikace podvozku a některých prvků skeletu se odrazily ve vyšší tuhosti karoserie, která je asi o 30 % vyšší, než u modelů SEAT Ibiza Sport. Přední části Ibizy Cupra 1.8 20VT dominuje mohutný spojler, který plynule navazuje na masivní nárazník. Otvory pro přívod chladicího vzduchu mají krycí mřížku ve struktuře včelí plástve, masce chladiče vévodí velké chromované logo SEAT. Také zadní spojler je integrovaný do nárazníku, atraktivním doplňkem je dobře viditelná oválná pochromovaná koncovka výfuku, která je rozpoznávacím znamením modelů připravovaných v dílnách divize SEAT Sport. Anatomicky tvarovaná sedadla, do jejichž opěradel je všité logo „Cupra“, výborně drží tělo i při dravé sportovní jízdě. Velmi příjemný je i tříramenný kůží obšitý volant s červenou značkou na věnci v poloze „12 hodin“, kterou se Ibiza Cupra odkazuje na závodní vozy. Interiér je vyvedený převážně v černé barvě, pouze číselníky palubních přístrojů jsou bílé a švy sedadel, opěrek hlav, volantu, hlavice řadicí páky a madla páky ruční brzdy jsou rudé, stejně jako páčky, kterými se ovládají výdechy ventilace. Ibiza Cupra 1.8 20VT vyjíždí na pětipaprskových litých kolech rozměru 7Jx17 s nízkoprofilovými pneumatikami 205/40 R17. Do standardní výbavy dále patří např. integrované přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, autorádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory, dvojice čelních a bočních airbagů, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, stabilizační systém ESP, elektrohydraulický posilovač řízení, palubní počítač nebo pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel. Zájemci si mohou své vozy doplnit také např.: o prostorový alarm, tempomat, navigační systém, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, CD měnič. Cena modelu Ibiza Cupra 1.8 20VT začíná na 609 900 Kč. Import Volkswagen Group
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.