Fat boy: Chrylser 300C

ar1, 20. července 2004, 21:18 Google+

Pod vedením M|ercedesu se americká značka Chrysler rozhodla více angažovat na evropském trhu a v poslední době uvádí na trh hned několik novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
300C

300C | foto: Chrysler

Sdílejte článek

Vedle otevřené verze kupé Crossfire je to především majestátní sedan 300C.

Vlajková loď 300C nahrazuje v nabídce firmy Chrysler dosavadní neméně zajímavý model 300M. Tvary novinky se ale zcela liší od jejího předchůdce. Už první seznámení s tímto luxusním sedanem vyšší třídy ve vás zanechají jasnou vzpomínku na masivní tvary vozu, které mu dodává pontonovitý design v kombinaci s malou zasklenou plochou. Dojem robustnosti navíc umocňuje výrazná přední partie s velkou a bohatou chromovanou maskou chladiče, jenž se zakusuje až do předního spoileru. Celkový vzhled pak podtrhují standardně motovaná osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozmûru 225/60.

Chrysler 300C je tedy pořádný pořízek, o čemž svědčí i jeho pohotovostní hmotnost 1,8 tuny. Proto se pod jeho kapotou objevují „americké svaly“ v podobě tří velkoobjemových zážehových agregátů,které pohání za asistence samočinných převodovek zadní kola. Návrat k tomuto uspořádání je v poslední době u amerických výrobců čím dál častější a jde ruku v ruce s vyspělými protiprokluzovými a stabilizačními systémy. Vraťme se však k motorům. Základ tvoří dvojice starších známých vidlicových šestiválců s objemy 2,7 a 3,5 litru. Novinkou je pak zbrusu nový osmiválec s označením 5,7 V8 Hemi uděluje novému Chrysleru 300C nebývalou dynamiku. Akcelerace z klidu na stokilometrovou rychlost se totiž odehraje během necelých sedmi sekund a po rychlostní komunikaci si to můžete uhánět až dvěstěpadesátkou. Asi si řeknete, že pro Evropu se tato pohonná jednotka moc nehodí. Pak ale vězte, že osmiválcový motor je zajímavý i systémem samočinného odpojování válců. Při menším zatížení se jednoduše polovina válců odpojí a spotřeba bezolovnatého benzinu je tak přece jen o něco příznivější. V každém případě se v následujících letech objeví na evropském trhu i turbodiesel. Proto se šetřivějším povahám jistě vyplatí počkat.

A jak je to s jízdními vlastnostmi modelu 300C? Vzhledem k použití mnoha prvků od mercedesu (např. upravená zadní náprava z MB třídy E) a evropskému naladění podvozku je jízda velice příjemná a komfortní. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti nelze u tohoto sedanu očekávat žádné sportovní chování ani jedovaté brzdy, přesto je zde znát velký skok kupředu a Chrysler 300C se může v jízdním komfortu a stabilitě směle měřit s evropskou a japonskou konkurencí.

To samé se dá říci o interiéru novinky. Uvnitř vozu je totiž místa jak v obýváku a čtveřice dospělých spolu se zavazadly (objem zavazadlového prostoru 0,442 m3)si zaručeně najde pohodlí. Bohatě polstrovaná sedadla a mimořádná ergonomie ovládání zde patří ke standardu, stejně jako rozsáhlá výbava, ve které nechybí ani xenonové světlomety, výkonná audiosoustava, dešťový senzor či tempomat. Bezpečnost posádky pak hlídá stabilizační systém ESP a šestice airbagů. Za příplatek lze objednat už jen pár drobností, mezi které patří střšní okno, kožené čalounění nebo metalický lak. Výbavou, stejně jako svým neotřelým vzhledem tak Chrysler 300C jednoznačně boduje. Proto si i na starém kontinentu rozhodně najde řadu svých zákazníků.

Jaroslav Vavera, AUTO forum

Vytisknout

Diskuze: Fat boy: Chrylser 300C

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Srdeční záležitost: Alfa Romeo 147 E2000 - anotační foto

Srdeční záležitost: Alfa Romeo 147 E2000

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud