Zatímco nová generace modelové řady Micra míří mezi mladou klientelu a ženy všech věkových kategorií,větší Almera Tino je plnohodnotný rodinný MPV nabízející kromě...
My jsme si mohli vyzkoušet slabší variantu ve výbavě Visia. Kdo by předpokládal, že automobil s tímto motorem bude postrádat potřebnou dynamiku, hluboce se mílí. Agregát disponuje točivým momentem 160 N.m při 2000 otáčkách, živě reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a v nízkých a středních otáčkách má překvapivou pružnost. Není divu, že při pohotovostní hmotnosti pětidvéřového modelu pouhých 1030 kilogramů dokaže tento agregát s přímým vstřikováním common rail uspokojit i sportovněji založeného řidiče. Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km sice nejsou nijak uchvacující, vše si však Micra 1,5 dCi vynahrazuje v elasticitě a spotřebě paliva, která v kombinovaném provozu zřídka kdy přesáhne hranici 5 l /100 km. Předností malé micry je především její obratnosti v městském a příiměstském provozu a pochopitelně i skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách, v nichž se japonský kompakt chová s neobyčejnou suverenitou. Méně zdařilé je naopak dle našeho soudu odhlučnění motoru.
Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna tvoří špičku modelové řady, a to jak svou výbavou, která mimo jiné zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, elektronický stabilizační systém ESP, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny či zadní parkovací kameru, tak i dosahovanými jízdními výkony. Na dálnici jsme naměřili největší rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h vůz pohodlně akceleruje za necelých 11 sekund a v kombinovaném provozu pohonná jednotka vystači s 8,2 až 8,5 litry nafty na 100 km/h. Při 130 km/h a zařazeném 6. rychlostním stupni vykazuje motor okamžitou spotřebu 6,5 l/100 km (podle palubního počítače) při otáčkách 2800 1/min. Podobně jako čtyřválec 1,5 dCi má i motor 2,2 dCi nesmírně pružný zátah ve středních otáčkách, v případě Almery Tino je ovšem dynamika vozu podstatně razantnější. Nejvutětší výkon 136 koní a především 304 N.m točivého momentu se pochopitelně projevují i v lepším pružném zrychlení. Obzvlášť příjemná je citelná akcelerace na V.a VI. rychlostní stupeň. Mezi přednosti Nissanu Almera Tino musíme zařadit především prostorný a vysoce praktický interiér, který využívá variabilitu zadních nezávisle upevněných sedadel. Po odstranění všech zadních sedadel vznikne ve voze ložný prostor o délce 1,75 m a šířce 1,33 m. Malou pihou na kráse jsou pouze větší boční náklony v zatáčkách.
Zdroj: AUTO forum Autor: Antonín Matějka Foto: Nissan
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?