Nissan dvakrát jinak

ar1, 14. července 2004, 21:08 Google+

Zatímco nová generace modelové řady Micra míří mezi mladou klientelu a ženy všech věkových kategorií,větší Almera Tino je plnohodnotný rodinný MPV nabízející kromě...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Micra

Micra | foto: Nissan

Sdílejte článek

prostorného pětimístného interiéru i patřičný cestovní komfort.

Japonská automobilka Nissan má ve svém výrobním programu hned několik velmi zdařilých turbodieselů-najdeme je nejen v terénnich vozech X-Trail či Patrol, ale taktéž v osobních modelech Micra, Almera, Almera Tino a Primera. Nejmenší z nich s označením 1,5 dCi pochazi z produkce partnerské značky Renault a nabízen je ve dvou výkonových variantách 48 a 60 kW (druhá verze má navíc chladič stlačovaného vzduchu).

My jsme si mohli vyzkoušet slabší variantu ve výbavě Visia. Kdo by předpokládal, že automobil s tímto motorem bude postrádat potřebnou dynamiku, hluboce se mílí. Agregát disponuje točivým momentem 160 N.m při 2000 otáčkách, živě reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a v nízkých a středních otáčkách má překvapivou pružnost. Není divu, že při pohotovostní hmotnosti pětidvéřového modelu pouhých 1030 kilogramů dokaže tento agregát s přímým vstřikováním common rail uspokojit i sportovněji založeného řidiče. Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km sice nejsou nijak uchvacující, vše si však Micra 1,5 dCi vynahrazuje v elasticitě a spotřebě paliva, která v kombinovaném provozu zřídka kdy přesáhne hranici 5 l /100 km. Předností malé micry je především její obratnosti v městském a příiměstském provozu a pochopitelně i skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách, v nichž se japonský kompakt chová s neobyčejnou suverenitou. Méně zdařilé je naopak dle našeho soudu odhlučnění motoru.

Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna tvoří špičku modelové řady, a to jak svou výbavou, která mimo jiné zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, elektronický stabilizační systém ESP, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny či zadní parkovací kameru, tak i dosahovanými jízdními výkony. Na dálnici jsme naměřili největší rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h vůz pohodlně akceleruje za necelých 11 sekund a v kombinovaném provozu pohonná jednotka vystači s 8,2 až 8,5 litry nafty na 100 km/h. Při 130 km/h a zařazeném 6. rychlostním stupni vykazuje motor okamžitou spotřebu 6,5 l/100 km (podle palubního počítače) při otáčkách 2800 1/min. Podobně jako čtyřválec 1,5 dCi má i motor 2,2 dCi nesmírně pružný zátah ve středních otáčkách, v případě Almery Tino je ovšem dynamika vozu podstatně razantnější. Nejvutětší výkon 136 koní a především 304 N.m točivého momentu se pochopitelně projevují i v lepším pružném zrychlení. Obzvlášť příjemná je citelná akcelerace na V.a VI. rychlostní stupeň. Mezi přednosti Nissanu Almera Tino musíme zařadit především prostorný a vysoce praktický interiér, který využívá variabilitu zadních nezávisle upevněných sedadel. Po odstranění všech zadních sedadel vznikne ve voze ložný prostor o délce 1,75 m a šířce 1,33 m. Malou pihou na kráse jsou pouze větší boční náklony v zatáčkách.

Zdroj: AUTO forum
Autor: Antonín Matějka
Foto: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Nissan dvakrát jinak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

E 500

Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud