Zatímco nová generace modelové řady Micra míří mezi mladou klientelu a ženy všech věkových kategorií,větší Almera Tino je plnohodnotný rodinný MPV nabízející kromě...
My jsme si mohli vyzkoušet slabší variantu ve výbavě Visia. Kdo by předpokládal, že automobil s tímto motorem bude postrádat potřebnou dynamiku, hluboce se mílí. Agregát disponuje točivým momentem 160 N.m při 2000 otáčkách, živě reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a v nízkých a středních otáčkách má překvapivou pružnost. Není divu, že při pohotovostní hmotnosti pětidvéřového modelu pouhých 1030 kilogramů dokaže tento agregát s přímým vstřikováním common rail uspokojit i sportovněji založeného řidiče. Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km sice nejsou nijak uchvacující, vše si však Micra 1,5 dCi vynahrazuje v elasticitě a spotřebě paliva, která v kombinovaném provozu zřídka kdy přesáhne hranici 5 l /100 km. Předností malé micry je především její obratnosti v městském a příiměstském provozu a pochopitelně i skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách, v nichž se japonský kompakt chová s neobyčejnou suverenitou. Méně zdařilé je naopak dle našeho soudu odhlučnění motoru.
Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna tvoří špičku modelové řady, a to jak svou výbavou, která mimo jiné zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, elektronický stabilizační systém ESP, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny či zadní parkovací kameru, tak i dosahovanými jízdními výkony. Na dálnici jsme naměřili největší rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h vůz pohodlně akceleruje za necelých 11 sekund a v kombinovaném provozu pohonná jednotka vystači s 8,2 až 8,5 litry nafty na 100 km/h. Při 130 km/h a zařazeném 6. rychlostním stupni vykazuje motor okamžitou spotřebu 6,5 l/100 km (podle palubního počítače) při otáčkách 2800 1/min. Podobně jako čtyřválec 1,5 dCi má i motor 2,2 dCi nesmírně pružný zátah ve středních otáčkách, v případě Almery Tino je ovšem dynamika vozu podstatně razantnější. Nejvutětší výkon 136 koní a především 304 N.m točivého momentu se pochopitelně projevují i v lepším pružném zrychlení. Obzvlášť příjemná je citelná akcelerace na V.a VI. rychlostní stupeň. Mezi přednosti Nissanu Almera Tino musíme zařadit především prostorný a vysoce praktický interiér, který využívá variabilitu zadních nezávisle upevněných sedadel. Po odstranění všech zadních sedadel vznikne ve voze ložný prostor o délce 1,75 m a šířce 1,33 m. Malou pihou na kráse jsou pouze větší boční náklony v zatáčkách.
Zdroj: AUTO forum Autor: Antonín Matějka Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.