Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

ar1, 14. července 2004, 18:27 Google+

Ta se dnes standardně montuje do špičkových modelů tříd S,CL,SL a E a jak naznačují první ohlasy zákazníků nejedná se v žádném případě o pouhý technický výstřelek, přinášející řadu nesporných výhod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E 500

E 500 | foto: DaimlerChrysler Automotive Bohemia

Sdílejte článek

O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit i my, když jsme si novou převodovku 7G-Tronic mohli vyzkoušet v osmiválcovém třísetkolovém modelu E 500.

Ve srovnání s pětistupňovým automatem z něhož je nová převodovka konstrukčně odvozena (její součástí je mimo jiné tzv. Ravigneauxovo soukolí se dvěma rozdílnými planetovými soukolími a centrálními koly planetové převodovky v jediném planetovém věnci), jsme zaznamenali především rychlejší a komfortnější způsob řazení.

Větší rozpětí převodů snižuje navíc průměrné otáčky pohonné jednotky a tudíž i její celkovou hlučnost a spotřebu paliva. Při běžné dálniční rychlosti 130 km/h je motor sotva slyšitelný a ručička otáčkoměru se na sedmý rychlostní stupeň ustálí na hodnotě 2000 1/min. Úspora paliva činí v mimoměstském provozu asi 1 litr na 100 kilometrů, mnohem zajímavější jsou však s porovnáním s pětistupňovým automatem hodnoty zrychlení a pružného zrychlení. Z 0 na 100 km umí model E 500 7G-Tronic sprintovat za skvělých 5,8 sekund a při rozjezdu ze 60km/h na 120 km/h je ještě o dvě desetiny sekundy rychlejší. Velkou zásluhu na tom má i přímé vícenásobné podřazování, kdy převodovka při sešlápnutí kickdown spínače přeřadí te sedmého stupně na pátý a následně na třetí.

Převodovka 7G-Tronic je pochopitelně řízená vyspělou elektronikou, a to podle aktuálních provozních podmínek a způsobu jízdy řidiče. Navíc má k dispozici i dva režimy řazení S-Standard a C-Comfort. Druhý z nich je vhodný zejména pro zimní provoz, vůz se totiž vždy rozjíždí na dvojku, převodovka řadí na vyšší stupeň mnohem dřív a pro zpětný chod je k dispozici delší převod.

Zdroj: AUTO forum
Autor: Antonín Matějka

Vytisknout

Diskuze: Magická sedma - převodovka 7G-Tronic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DBR 9

Aston Martin se vrací na závodní tratě!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud