Tréninku supertrucků kralovaly Buggyry

EP Tahačů - Německo/Nürburgring
EP Tahačů - Německo/Nürburgring, foto: Buggyra IRS
ar1 10. července 2004 22:29
Sdílej:

Na startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Truks budou na prvních třech pozicích stát vozy Buggyra. Všichni tři piloti této značky dokonce překonali dosavadní traťový rekord.

Čtyřicetiminutový měřený trénink zahájili všichni velice zostra, neboť nad okruh se blížila těžká mračna. Zpočátku byl ve vedení francouzský jezdec roudnické stáje Buggyra Faure před domácím Östreichem na Volkswagenu a svým týmovým kolegou Davidem Vršeckým. Po 15 minutách začalo pršet a přišly první havárie. Hrozivě vypadal čelní náraz Vršeckého do bariéry z pneumatik, ale naštěstí to odnesly jen plasty. Krátce nato zablokoval dráhu vzpříčený DAF Francouze Patallaciho a trénink byl na dvacet minut přerušen. Během pauzy přestalo pršet a dráha rychle oschla, což se promítlo i do dalšího zlepšování časů. Nejvýrazněji se zlepšil dravý Španěl Albacete, který se jako první dostal se svoji Buggyrou pod jednu minutu a 54 sekund. Po několika minutách předvedl podobný kousek Faure, ale stačilo to jen na druhé místo. Nadvládu Buggyr pak potvrdil Vršecký, když o čtvrt sekundy překonal čas Östreicha. Ten měl v závěrečných minutách na dráze sólo, protože ostatní už vyčerpali povolený limit kol a museli odjet do depa, ale ke zklamání diváků začalo opět pršet. Östreich se tak musel smířit se čtvrtým místem, což znamená, že se postaví vedle Vršeckého do druhé řady. K největšímu závodu roku dorazil i Stanislav Matějovský s Tatrou a s bravurou sobě vlastní si zajistil v jedenáctičlenném poli šestou pozici. Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. Do kvalifikace vyjížděl z pole-position po „mokrém“ tréninku Vojtíšek, ale na suché dráze svoji pozici neudržel a během šesti kol klesl na čtvrté místo. V následujícím okruhu ho z boje o důležité body vyřadila porucha turbodmychadla. To už na druhém místě kroužil za vedoucím Němcem Bernauem Adam Lacko, který vyjížděl ze třetí řady. V posledním kole se před Lacka dostal jeho rakouský týmový šéf Allgäuer. Oba však dostali desetisekundovou penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h. Na druhé místo se tak posunul Brit Oliver a mezi Allgäuera a Lacka poskočil na čtvrté místo portugalský mladíček Jose Rodrigues. Také pohárovou jízdu vyhrál s přehledem loňský mistr Evropy Bernau. Druhý dojel Rodrigues před Lackem a Oliverem. Pro stříbrný věnec si nakonec vyskočil na stupně vítězů Lacko, neboť na přílišnou rychlost tentokrát doplatil Rodrigues. Statečný výkon předvedl Vojtíšek, který se z poslední 26. pozice propracoval až k bodům za osmé místo. Vynikajícím způsobem se ve slabší truckové třídě představil trojnásobný německý šampion Körber, který v barvách roudnického Buggyra týmu startoval s novým vozem Freightliner. Suverénně vyhrál měřený trénink, ale do kvalifikačního závodu musel startovat z poslední 13. řady, neboť ho komisaři FIA zařadili coby exhibičního jezdce letošního poháru na poslední místo. V polovině jízdy byl Körber už desátý, jeho další posun vpřed však přibrzdila prasklá hadice přívodu vody na chlazení motoru. Před nájezdem do poslední zatáčky musel kvůli zadřenému motoru svůj závodní víkend dokonce předčasně ukončit. Přesto dal svým soupeřům za bouřlivých ovací zaplněných domácích tribun jasně najevo, že vůz Freightliner bude v příští sezóně žhavým kandidátem titulu. Výsledky: Super Race Trucks Měř. trénink: 1. Albacete (Šp./Buggyra) 1:53,750, 2. Faure (Fr./Buggyra 1:53,900, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:54,379, 4. Östreich (Něm./VW) 1:54,626, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:55,165, 6. Matějovský (ČR/Tatra) 7. Crozier (Fr./MAN) 1:58,564. Race Trucks Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 18:43,388, 2. Oliver (VB/MAN) -5,747, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -11,719, 4. Rodrigues J. (Port./MAN) -12,251, 5. Lacko (ČR/MAN) -12,571, … 26. Vojtíšek (ČR/Renault) -3 kola. Pohárový závod (13 kol): 1. Bernau 26:27,931, 2. Lacko -12,397, 3. Rodrigues J. -18,473, 4.Oliver -20,882, … 8. Vojtíšek -49,239 Buggyra IRS
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.