Tréninku supertrucků kralovaly Buggyry

ar1, 10. července 2004, 22:29 Google+

Na startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Truks budou na prvních třech pozicích stát vozy Buggyra. Všichni tři piloti této značky dokonce překonali dosavadní traťový rekord.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Německo/Nürburgring

EP Tahačů - Německo/Nürburgring | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

Čtyřicetiminutový měřený trénink zahájili všichni velice zostra, neboť nad okruh se blížila těžká mračna. Zpočátku byl ve vedení francouzský jezdec roudnické stáje Buggyra Faure před domácím Östreichem na Volkswagenu a svým týmovým kolegou Davidem Vršeckým. Po 15 minutách začalo pršet a přišly první havárie. Hrozivě vypadal čelní náraz Vršeckého do bariéry z pneumatik, ale naštěstí to odnesly jen plasty. Krátce nato zablokoval dráhu vzpříčený DAF Francouze Patallaciho a trénink byl na dvacet minut přerušen. Během pauzy přestalo pršet a dráha rychle oschla, což se promítlo i do dalšího zlepšování časů. Nejvýrazněji se zlepšil dravý Španěl Albacete, který se jako první dostal se svoji Buggyrou pod jednu minutu a 54 sekund. Po několika minutách předvedl podobný kousek Faure, ale stačilo to jen na druhé místo. Nadvládu Buggyr pak potvrdil Vršecký, když o čtvrt sekundy překonal čas Östreicha. Ten měl v závěrečných minutách na dráze sólo, protože ostatní už vyčerpali povolený limit kol a museli odjet do depa, ale ke zklamání diváků začalo opět pršet. Östreich se tak musel smířit se čtvrtým místem, což znamená, že se postaví vedle Vršeckého do druhé řady. K největšímu závodu roku dorazil i Stanislav Matějovský s Tatrou a s bravurou sobě vlastní si zajistil v jedenáctičlenném poli šestou pozici.

Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. Do kvalifikace vyjížděl z pole-position po „mokrém“ tréninku Vojtíšek, ale na suché dráze svoji pozici neudržel a během šesti kol klesl na čtvrté místo. V následujícím okruhu ho z boje o důležité body vyřadila porucha turbodmychadla. To už na druhém místě kroužil za vedoucím Němcem Bernauem Adam Lacko, který vyjížděl ze třetí řady. V posledním kole se před Lacka dostal jeho rakouský týmový šéf Allgäuer. Oba však dostali desetisekundovou penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h. Na druhé místo se tak posunul Brit Oliver a mezi Allgäuera a Lacka poskočil na čtvrté místo portugalský mladíček Jose Rodrigues. Také pohárovou jízdu vyhrál s přehledem loňský mistr Evropy Bernau. Druhý dojel Rodrigues před Lackem a Oliverem. Pro stříbrný věnec si nakonec vyskočil na stupně vítězů Lacko, neboť na přílišnou rychlost tentokrát doplatil Rodrigues. Statečný výkon předvedl Vojtíšek, který se z poslední 26. pozice propracoval až k bodům za osmé místo.

Vynikajícím způsobem se ve slabší truckové třídě představil trojnásobný německý šampion Körber, který v barvách roudnického Buggyra týmu startoval s novým vozem Freightliner. Suverénně vyhrál měřený trénink, ale do kvalifikačního závodu musel startovat z poslední 13. řady, neboť ho komisaři FIA zařadili coby exhibičního jezdce letošního poháru na poslední místo. V polovině jízdy byl Körber už desátý, jeho další posun vpřed však přibrzdila prasklá hadice přívodu vody na chlazení motoru. Před nájezdem do poslední zatáčky musel kvůli zadřenému motoru svůj závodní víkend dokonce předčasně ukončit. Přesto dal svým soupeřům za bouřlivých ovací zaplněných domácích tribun jasně najevo, že vůz Freightliner bude v příští sezóně žhavým kandidátem titulu.



Výsledky:

Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Albacete (Šp./Buggyra) 1:53,750, 2. Faure (Fr./Buggyra 1:53,900, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:54,379, 4. Östreich (Něm./VW) 1:54,626, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:55,165, 6. Matějovský (ČR/Tatra) 7. Crozier (Fr./MAN) 1:58,564.

Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 18:43,388, 2. Oliver (VB/MAN) -5,747, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -11,719, 4. Rodrigues J. (Port./MAN) -12,251, 5. Lacko (ČR/MAN) -12,571, … 26. Vojtíšek (ČR/Renault) -3 kola.
Pohárový závod (13 kol): 1. Bernau 26:27,931, 2. Lacko -12,397, 3. Rodrigues J. -18,473, 4.Oliver -20,882, … 8. Vojtíšek -49,239

Buggyra IRS
Vytisknout

Diskuze: Tréninku supertrucků kralovaly Buggyry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

1007

Peugeot 1007: oficiální představení vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud