Motorsport Kopecký dominoval v Chorvatsku

ar1, 8. července 2004, 02:02 Google+

seriál Škoda Octavia Cup se první červencový víkend přesunul do Chorvatska,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Cup

Škoda Octavia Cup | foto: Petr Frýba

Sdílejte článek

kde pokračoval třetím podnikem letošní sezóny na atraktivním okruhu Grobnik nad chorvatským přístavem Rijeka.

Tým Motorsport Kopecký nastoupil do závodu se třemi vozy. Tradiční piloty Štefana Rosinu a Jiřího Janáka doplnil Jan Kopecký. Již měřené tréninky naznačily sílu této trojice, když jezdci Motorsportu Kopecký obsadili první tři místa na startovním roštu. Nejrychlejšího času dosáhl Štefan Rosina o setinu sekundy před Janem Kopeckým a Jiřím Janákem. Z dosažených časů v měřených trénincích měl největší radost vedoucí týmu Josef Kopecký, který sám dokázal domácí nejpopulárnější okruhový seriál třikrát vyhrát: „Kluci se snaží, poslouchají pokyny a je radost je sledovat.“

Pohárové Octavie zavítaly již v loňském roce na chorvatský okruh, ale pro vítěze z roku 2001 Jana Kopeckého byl letošní start premiérou na velmi zajímavém okruhu. „Tuhle trať ještě neznám a musím říct, že se mi skutečně líbí. Je tu několik hodně pěkných míst a tento víkend by pro mě měl být oproti soutěžím docela příjemným odlehčením,“ řekl po volných trénincích Jan Kopecký.

Od startu prvního závodu vyrazila vpřed trojice Motorsportu Kopecký a až do cíle nikoho na stupně vítězů v závodě na 8 kol nepustila. Cílovou pásku proťali jezdci v pořadí 1.Štefan Rosina ml., 2.Jiří Janák, 3.Jan Kopecký, 4.Brejla, 5.Došek, 6.Matějovský, 7.Novotný, 8.Bohuslav, 9.Jupa, 10.Skula.

Do hlavního závodu byly dle pravidel do všech tří vozů kosteleckého týmu namontovány povinné zátěže a čekalo se, jak výrazně se tato skutečnost projeví v samotném závodě. V osmnáct hodin byl odstartován hlavní závod a ihned po startovní proceduře se do čela probojoval Jan Kopecký, kterého následovali Jiří Janák a Štefan Rosina ml. Na čtvrtou příčku se dostal Bohuslav, který startoval z osmé pozice bez povinné zátěže. V šestém kole Bohuslavovi podlehl Štefan Rosina a pohyboval se na průběžné čtvrté pozici. V jednom z „vracáků“ však Bohuslav pozdě začal brzdit a nechal Štefanovi skulinku, kterou slovenský mladík ihned využil k návratu na třetí pozici. Jirka Janák se začal přibližovat k Honzovi Kopeckému a následně jej i předstihl. Před Honzu se dokázal dostat i Štefan Rosina. Štefan v závěru závodu začal viditelně zrychlovat a v sedmnáctém kole se ujal vedení.

Konečné pořadí ve druhém závodě na 20 kol: 1.Štefan Rosina ml., 2.Jiří Janák, 3.Jan Kopecký (všichni Motorsport Kopecký), 4.Bohuslav, 5.Došek, 6.Dostál.
Závodní víkend v Grobniku byl určitě povedený a velmi zajímavý. Na netradiční trati byly k vidění zajímavé souboje a vynikající výkony všech jezdců, pro které bylo určitou překážkou velmi teplé počasí. Po třech závodních víkendech (6 jízd) je v čele průběžného pořadí Škoda Octavia Cupu i nadále Jiří JANÁK (Motorsport Kopecký) se 140 body, druhý je Štefan ROSINA ml. (Motorsport Kopecký) se 136 body. Na třetí pozici je Došek (108 bodů), čtvrtý Bohuslav (104 bodů), pátý Dostál (101 bodů). Jan Kopecký startoval pouze ve dvou závodech, přesto mu patří sedmá příčka, ale do dalších závodů seriálu Škoda Octavia Cup nezasáhne. Celý tým se po závodech v Chorvatsku přesunul do České republiky, aby pokračoval v přípravě na nadcházející Rally Bohemia, kde bude posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek startovat s vozem Škoda Fabia WRC v barvách továrního týmu Škoda Motorsport.

Martin Bobek, www.eWRC.CZ
Vytisknout

Diskuze: Motorsport Kopecký dominoval v Chorvatsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda na podzim s novým modelem: FR-V - anotační foto

Honda na podzim s novým modelem: FR-V

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud