Z výhod vstřikování proti karburátoru postrádá jen rovnoměrné rozdělování paliva do jednotlivých válců, popř. v nejvhodnějším okamžiku, je však konstrukčně méně náročné a levnější než vícebodové vstřikování a používá se zejména u menších a méně výkonných motorů.
1. U centrálního (jednobodového) vstřikování se palivo vstřikuje do jediného místa sacího potrubí před škrticí klapku a spolu se vzduchem tvoří směs, kterou si nasávají jednotlivé válce. Výhodou je jednodušší konstrukce, směs dodávaná jednotlivým válcům však nemá optimální složení. 1 - přívod paliva od vstřikovacího čerpadla, 2 - vzduch, 3 - škrticí klapka, 4 - sací potrubí, 5 - vstřikovací ventil, 6 - motor. (viz. obrázek)
2. Schéma soustavy centrálního vstřikování paliva Mono-Jetronic řízeného společně se zapalováním. 1 - palivová nádrž, 2 - elektrické podávací čerpadlo paliva, 3 - čistič paliva, 4 - regulátor tlaku, 5 - elektromagnetický vstřikovací ventil, 6 - čidlo teploty vzduchu, 7 - elektronická řídicí jednotka, 8 - elektrický ovladač škrticí klapky, 9 - potenciometr škrticí klapky, 10 - regenerační ventil, 11 - nádobka s aktivním uhlím, 12 - lambda sonda, 13 - čidlo teploty motoru, 14 - rozdělovač zapalování, 15 - akumulátor, 16 - spínací skříňka, 17 - relé, 18 - diagnostická přípojka, 19 - vstřikovací zařízení. (viz. obrázek)
AUTO forum