Technika: Centrální vstřikování

ar1, 26. června 2004, 12:39 Google+

Je nejjednodušší způsob vstřikování paliva zážehových motorů do jediného místa společné komory sacího potrubí, proto se také nazývá jednobodovým vstřikováním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Centrální vtřikování - jednobodové

Centrální vtřikování - jednobodové | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

Z výhod vstřikování proti karburátoru postrádá jen rovnoměrné rozdělování paliva do jednotlivých válců, popř. v nejvhodnějším okamžiku, je však konstrukčně méně náročné a levnější než vícebodové vstřikování a používá se zejména u menších a méně výkonných motorů.

1. U centrálního (jednobodového) vstřikování se palivo vstřikuje do jediného místa sacího potrubí před škrticí klapku a spolu se vzduchem tvoří směs, kterou si nasávají jednotlivé válce. Výhodou je jednodušší konstrukce, směs dodávaná jednotlivým válcům však nemá optimální složení. 1 - přívod paliva od vstřikovacího čerpadla, 2 - vzduch, 3 - škrticí klapka, 4 - sací potrubí, 5 - vstřikovací ventil, 6 - motor. (viz. obrázek)

2. Schéma soustavy centrálního vstřikování paliva Mono-Jetronic řízeného společně se zapalováním. 1 - palivová nádrž, 2 - elektrické podávací čerpadlo paliva, 3 - čistič paliva, 4 - regulátor tlaku, 5 - elektromagnetický vstřikovací ventil, 6 - čidlo teploty vzduchu, 7 - elektronická řídicí jednotka, 8 - elektrický ovladač škrticí klapky, 9 - potenciometr škrticí klapky, 10 - regenerační ventil, 11 - nádobka s aktivním uhlím, 12 - lambda sonda, 13 - čidlo teploty motoru, 14 - rozdělovač zapalování, 15 - akumulátor, 16 - spínací skříňka, 17 - relé, 18 - diagnostická přípojka, 19 - vstřikovací zařízení. (viz. obrázek)

AUTO forum

Vytisknout

Diskuze: Technika: Centrální vstřikování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Golf

Nový Golf je nejbezpečnějším vozem

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud