Technika: Centrální vstřikování

ar1, 26. června 2004, 12:39 Google+

Je nejjednodušší způsob vstřikování paliva zážehových motorů do jediného místa společné komory sacího potrubí, proto se také nazývá jednobodovým vstřikováním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Centrální vtřikování - jednobodové

Centrální vtřikování - jednobodové | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

Z výhod vstřikování proti karburátoru postrádá jen rovnoměrné rozdělování paliva do jednotlivých válců, popř. v nejvhodnějším okamžiku, je však konstrukčně méně náročné a levnější než vícebodové vstřikování a používá se zejména u menších a méně výkonných motorů.

1. U centrálního (jednobodového) vstřikování se palivo vstřikuje do jediného místa sacího potrubí před škrticí klapku a spolu se vzduchem tvoří směs, kterou si nasávají jednotlivé válce. Výhodou je jednodušší konstrukce, směs dodávaná jednotlivým válcům však nemá optimální složení. 1 - přívod paliva od vstřikovacího čerpadla, 2 - vzduch, 3 - škrticí klapka, 4 - sací potrubí, 5 - vstřikovací ventil, 6 - motor. (viz. obrázek)

2. Schéma soustavy centrálního vstřikování paliva Mono-Jetronic řízeného společně se zapalováním. 1 - palivová nádrž, 2 - elektrické podávací čerpadlo paliva, 3 - čistič paliva, 4 - regulátor tlaku, 5 - elektromagnetický vstřikovací ventil, 6 - čidlo teploty vzduchu, 7 - elektronická řídicí jednotka, 8 - elektrický ovladač škrticí klapky, 9 - potenciometr škrticí klapky, 10 - regenerační ventil, 11 - nádobka s aktivním uhlím, 12 - lambda sonda, 13 - čidlo teploty motoru, 14 - rozdělovač zapalování, 15 - akumulátor, 16 - spínací skříňka, 17 - relé, 18 - diagnostická přípojka, 19 - vstřikovací zařízení. (viz. obrázek)

AUTO forum

Vytisknout

Diskuze: Technika: Centrální vstřikování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Golf

Nový Golf je nejbezpečnějším vozem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud