Je nejjednodušší způsob vstřikování paliva zážehových motorů do jediného místa společné komory sacího potrubí, proto se také nazývá jednobodovým vstřikováním.
Z výhod vstřikování proti karburátoru postrádá jen rovnoměrné rozdělování paliva do jednotlivých válců, popř. v nejvhodnějším okamžiku, je však konstrukčně méně náročné a levnější než vícebodové vstřikování a používá se zejména u menších a méně výkonných motorů.
1. U centrálního (jednobodového) vstřikování se palivo vstřikuje do jediného místa sacího potrubí před škrticí klapku a spolu se vzduchem tvoří směs, kterou si nasávají jednotlivé válce. Výhodou je jednodušší konstrukce, směs dodávaná jednotlivým válcům však nemá optimální složení. 1 - přívod paliva od vstřikovacího čerpadla, 2 - vzduch, 3 - škrticí klapka, 4 - sací potrubí, 5 - vstřikovací ventil, 6 - motor. (viz. obrázek)
2. Schéma soustavy centrálního vstřikování paliva Mono-Jetronic řízeného společně se zapalováním. 1 - palivová nádrž, 2 - elektrické podávací čerpadlo paliva, 3 - čistič paliva, 4 - regulátor tlaku, 5 - elektromagnetický vstřikovací ventil, 6 - čidlo teploty vzduchu, 7 - elektronická řídicí jednotka, 8 - elektrický ovladač škrticí klapky, 9 - potenciometr škrticí klapky, 10 - regenerační ventil, 11 - nádobka s aktivním uhlím, 12 - lambda sonda, 13 - čidlo teploty motoru, 14 - rozdělovač zapalování, 15 - akumulátor, 16 - spínací skříňka, 17 - relé, 18 - diagnostická přípojka, 19 - vstřikovací zařízení. (viz. obrázek) AUTO forum
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.