Volvo S40 prošlo nárazovými testy

ar1, 25. června 2004, 00:41 Google+

Nové Volvo S40 je na trhu necelý rok. Nyní se začínají objevovat první důkazy vysoké úrovně jeho bezpečnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S40

S40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Čtyři nezávislé nárazové testy jednoznačně vykazují shodný výsledek: Volvo S40 poskytuje velmi efektivní ochranu cestujících při většině nehod.

Úroveň bezpečnosti nového Volva S40 zkoumaly celkově čtyři testy, dva evropské a dva americké. Každý z těchto testů byl proveden podle odlišné metodiky. A výsledek? Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP, dvakrát pět hvězdiček v testu bočního nárazu podle US-NCAP, titul „Nejlepší volba“ v testu čelního nárazu podle US IIHS a jeden z nejlepších výsledků ve velkém společném průzkumu „big joint survey“, zaměřeném na úroveň ochrany před poraněním krku. Tento poslední test provedla Švédská národní silniční správa (Swedish National Road Adminsistration) ve spolupráci s pojišťovnou Folksam.

Výsledky testů hovoří jednoznačně. Volvo S40 je bezpečný automobil, který svou posádku velmi efektivně chrání při mnoha rozličných typech nehod v různých rychlostech.

Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP
Při testech Euro-NCAP dochází k čelnímu offsetovému nárazu při rychlosti 64 km/h, k boční srážce s jiným vozidlem, které je simulováno při rychlosti 50 km/h, a k bočnímu nárazu do sloupu při rychlosti 29 km/h. Nejlepším ohodnocením je v současnosti pět hvězdiček.
Před rokem se Volvo XC90 stalo prvním SUV, které v testech Euro-NCAP obdrželo pět hvězdiček. Nyní tohoto výsledku dosáhlo také nové Volvo S40.

Pět hvězdiček také v US-NCAP
Americká správa pro bezpečnost silničního programu organizuje vlastní program hodnocení nových automobilů (New Car Assessment Program – NCAP), v rámci kterého jsou vozidla testována při bočním nárazu a vyhodnocují se důsledky pro cestující na předních i zadních sedadlech na straně nárazu. Také zde Volvo S40 dosáhlo nejlepšího možného výsledku – pěti hvězdiček jak pro cestující na předních, tak i na zadních sedadlech.

„Nejlepší volba“ podle IIHS
Pojišťovací institut pro bezpečnost provozu na dálnicích (IIHS) ve Spojených státech testoval Volvo S40 při čelním nárazu při rychlosti 64 km/h. Byla hodnocena tři hlediska:
– schopnost prostoru pro cestující odolat deformaci
– úroveň ochrany cestujících na předních sedadlech před zraněním
– úroveň ochrany poskytovaná bezpečnostními pásy a airbagy.
Volvo S40 dosáhlo vynikajících výsledků ve všech třech kategoriích, díky čemuž obdrželo titul „Nejlepší volba“ ve své třídě. Toto ocenění v minulosti získaly i jiné vozy Volvo, například model S80.

Sedadla s nejlepší ochranou proti poranění krku podle společného průzkumu
Švédská národní silniční správa a velká pojišťovna Folksam společně zveřejnily výsledky komplexních nárazových zkoušek. V těchto zkouškách byla zjišťována úroveň ochrany poskytované sedadly automobilu proti poranění krku při nárazech do vozidla zezadu.

Volvo S40 bylo jedním ze čtyř automobilů, které byly vyhodnoceny jako vozidla s nejlepšími sedadly z hlediska ochrany, a to na základě analýz tří nárazů, které byly pro každý typ sedadla provedeny. Tento výsledek je skutečným potvrzením účinnosti systému Volvo WHIPS, který je již řadu let součástí standardní výbavy všech vozů Volvo.

„Nárazové zkoušky a podobné průzkumy mohou zhodnotit pouze jeden nebo několik aspektů celkové úrovně bezpečnosti vozidla. Přesto jsou dobrým ukazatelem bezpečnosti vozidla," uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka Bezpečnostního centra společnosti Volvo Cars.
„O novém Volvu S40 prohlašujeme, že je to velmi bezpečný automobil. Všechna tato tvrzení byla nyní ověřena také nezávislým výzkumem. To je samozřejmě velmi povzbuzující, my však budeme pokračovat ve zvyšování ochrany cestujících při skutečných dopravních nehodách,“ uzavřela Ingrid Skogsmová.

Volvo Auto Czech, s.r.o.
Vytisknout

Diskuze: Volvo S40 prošlo nárazovými testy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Světová premiéra BMW řady 1 - anotační foto

Světová premiéra BMW řady 1

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud