Volvo S40 prošlo nárazovými testy

ar1, 25. června 2004, 00:41 Google+

Nové Volvo S40 je na trhu necelý rok. Nyní se začínají objevovat první důkazy vysoké úrovně jeho bezpečnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S40

S40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Čtyři nezávislé nárazové testy jednoznačně vykazují shodný výsledek: Volvo S40 poskytuje velmi efektivní ochranu cestujících při většině nehod.

Úroveň bezpečnosti nového Volva S40 zkoumaly celkově čtyři testy, dva evropské a dva americké. Každý z těchto testů byl proveden podle odlišné metodiky. A výsledek? Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP, dvakrát pět hvězdiček v testu bočního nárazu podle US-NCAP, titul „Nejlepší volba“ v testu čelního nárazu podle US IIHS a jeden z nejlepších výsledků ve velkém společném průzkumu „big joint survey“, zaměřeném na úroveň ochrany před poraněním krku. Tento poslední test provedla Švédská národní silniční správa (Swedish National Road Adminsistration) ve spolupráci s pojišťovnou Folksam.

Výsledky testů hovoří jednoznačně. Volvo S40 je bezpečný automobil, který svou posádku velmi efektivně chrání při mnoha rozličných typech nehod v různých rychlostech.

Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP
Při testech Euro-NCAP dochází k čelnímu offsetovému nárazu při rychlosti 64 km/h, k boční srážce s jiným vozidlem, které je simulováno při rychlosti 50 km/h, a k bočnímu nárazu do sloupu při rychlosti 29 km/h. Nejlepším ohodnocením je v současnosti pět hvězdiček.
Před rokem se Volvo XC90 stalo prvním SUV, které v testech Euro-NCAP obdrželo pět hvězdiček. Nyní tohoto výsledku dosáhlo také nové Volvo S40.

Pět hvězdiček také v US-NCAP
Americká správa pro bezpečnost silničního programu organizuje vlastní program hodnocení nových automobilů (New Car Assessment Program – NCAP), v rámci kterého jsou vozidla testována při bočním nárazu a vyhodnocují se důsledky pro cestující na předních i zadních sedadlech na straně nárazu. Také zde Volvo S40 dosáhlo nejlepšího možného výsledku – pěti hvězdiček jak pro cestující na předních, tak i na zadních sedadlech.

„Nejlepší volba“ podle IIHS
Pojišťovací institut pro bezpečnost provozu na dálnicích (IIHS) ve Spojených státech testoval Volvo S40 při čelním nárazu při rychlosti 64 km/h. Byla hodnocena tři hlediska:
– schopnost prostoru pro cestující odolat deformaci
– úroveň ochrany cestujících na předních sedadlech před zraněním
– úroveň ochrany poskytovaná bezpečnostními pásy a airbagy.
Volvo S40 dosáhlo vynikajících výsledků ve všech třech kategoriích, díky čemuž obdrželo titul „Nejlepší volba“ ve své třídě. Toto ocenění v minulosti získaly i jiné vozy Volvo, například model S80.

Sedadla s nejlepší ochranou proti poranění krku podle společného průzkumu
Švédská národní silniční správa a velká pojišťovna Folksam společně zveřejnily výsledky komplexních nárazových zkoušek. V těchto zkouškách byla zjišťována úroveň ochrany poskytované sedadly automobilu proti poranění krku při nárazech do vozidla zezadu.

Volvo S40 bylo jedním ze čtyř automobilů, které byly vyhodnoceny jako vozidla s nejlepšími sedadly z hlediska ochrany, a to na základě analýz tří nárazů, které byly pro každý typ sedadla provedeny. Tento výsledek je skutečným potvrzením účinnosti systému Volvo WHIPS, který je již řadu let součástí standardní výbavy všech vozů Volvo.

„Nárazové zkoušky a podobné průzkumy mohou zhodnotit pouze jeden nebo několik aspektů celkové úrovně bezpečnosti vozidla. Přesto jsou dobrým ukazatelem bezpečnosti vozidla," uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka Bezpečnostního centra společnosti Volvo Cars.
„O novém Volvu S40 prohlašujeme, že je to velmi bezpečný automobil. Všechna tato tvrzení byla nyní ověřena také nezávislým výzkumem. To je samozřejmě velmi povzbuzující, my však budeme pokračovat ve zvyšování ochrany cestujících při skutečných dopravních nehodách,“ uzavřela Ingrid Skogsmová.

Volvo Auto Czech, s.r.o.
Vytisknout

Diskuze: Volvo S40 prošlo nárazovými testy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Jak chce Volkswagen zařídit, aby těžké a vysoké ID.4 skvěle jezdilo? Kdekoliv...

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

Největší hybridní SUV Toyota Highlander přichází na český trh

V sedmimístném SUV Toyota Highlander králem. Navíc se terénu nebojí a spotřebou nešokuje

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

reklama

Doporučujeme

Světová premiéra BMW řady 1 - anotační foto

Světová premiéra BMW řady 1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

  6. Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud