Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádí na český trh nové motorizace 1.6 HDI o výkonu 110 k a 2.0 HDI o výkonu 136 k.
Motor 1.6 HDI – DV6 TED4 FAP Dieselový motor o objemu 1.6 l, který je dodáván do modelů 206, 307 a 407, je v hlavních konstrukčních rysech odvozen od motoru DV4 o objemu 1.4 l. Jedná se o čtyřválec vyrobený z hliníkové slitiny, vybavený blokem válců, jehož koncepci a konstrukci byla věnována velká pozornost a výsledné řešení zajišťuje vysokou spolehlivost, dlouhou životnost a výborné akustické parametry. Motor je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou, dvěma vačkovým hřídeli v hlavě, doplněnými vahadly s kladkami a hydraulickými zdvihátky, turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek Garrett typu GT 15 a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor disponuje systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail Bosch druhé generace. Tlak ve společné vstřikovací rampě se může pohybovat v rozmezí od 250 do 1 650 barů dle požadavků řídící počítačové jednotky, jenž se řídí zatížením motoru. Společná rampa je propojena se čtyřmi elektromagnetickými vstřikovači, jedná se o specifické šestiotvorové vstřikovače s průměrem otvorů 120 µm, které zajišťují velice jemné a homogenní rozprášení paliva do prostoru spalovací komory při současném snížení emisí. V případě tohoto motoru dokáže systém Common Rail maximálně využít svůj potenciál použitím techniky vícebodového vstřikování s možností řízení šesti rozdílných vstřiků: • dva před vstřiky snižující hlučnost procesu spalování, • dva hlavní vstřiky, • dva post vstřiky k regeneraci filtru pevných částic FAP. Motor DV6 HDI je v modelové řadě 206 spojen s filtrem pevných částic FAP druhé generace, který zadržuje nespálené částice obsažené ve výfukových plynech a spaluje je přibližně každých 1 200 km. Splňuje emisní normy EURO 4. Interval výměny filtru se prodloužil, ta se v současnosti provádí v rámci pravidelné servisní prohlídky při 120 000 km. Z důvodů snížení množství NOX ve výfukových plynech je motor DV6 navíc opatřen okruhem recirkulace výfukových plynů EGR. Důsledné zpracování výfukových plynů je pak dále zajištěno oxidačním katalyzátorem, jenž je za účelem využití co nejvyšších teplot plynů umístěn co nejblíže turbokompresoru. Výměník olej/voda se šesti lamelami, připevněný na bloku motoru, je spojený zvláštním držákem s „ekologickou“ papírovou filtrační vložkou, která je jedinou částí zařízení určenou k pravidelné výměně. Celý systém je koncipován tak, aby se zamezilo úniku oleje při jeho výměně. Chlazení je zajištěno hliníkovým chladičem a je doplněno dvourychlostím ventilátorem o výkonu 460 W, který je řízený počítačem motoru. Motor DV6 TED4 o zdvihovém objemu válců 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6 mm) dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min. Funkce « Overboost » *, která se u třech vyšších převodových stupňů aktivuje při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 750 1/min, mu navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 260 Nm při 1 750 1/min, což představuje nárůst o celých 8,3 %. Tisková zpráva Peugeot ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?