Nové motorizace Peugeot 1.6 HDI a 2.0 HDI

ar1, 24. června 2004, 00:23 Google+

Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádí na český trh nové motorizace 1.6 HDI o výkonu 110 k a 2.0 HDI o výkonu 136 k.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
206 16HDI

206 16HDI | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Vznětový motor 1.6 HDI o výkonu 110 k je nabízen u sportovních verzí modelu 206 (verze výbavy Premium a XS) a 206 SW (verze výbavy XS) a v modelové řadě 307 ve všech verzích výbavy kromě základní XR. U modelu 307 nahrazuje motorická jednotka 1.6 HDI motorizaci 2.0 HDI o stejném výkonu.
Čtyřválec 1.6 HDI 16V dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) a točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min. Díky funkci overboost lze točivý moment nárazově zvýšit až na 260 Nm. Motor je opatřen filtrem pevných částic (FAP) s minimální životností 120 000 km (FAP k dispozici pouze v modelové řadě 206). Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 206 hodnoty 4,8 l/100 km, mimo město 4,1 l/100 km a ve městě 6 l/100 km, u modelu 307 se pohybuje průměrná spotřeba v kombinovaném provozu na hodnotě 4,9 l/100km, mimo město 4,3 l/100 km a ve městě 6,1 l/100 km. Motor splňuje emisní normy Euro 4.
Výkonnostní a ekologické parametry motoru jsou doprovázeny zřetelným zlepšením akustického komfortu a snížením vibrací. Na příkladném jízdním komfortu se podílí i použitá pětistupňová převodovka ovládaná lanky se zkráceným převody a nový posilovač řízení.
Základní cena modelu 206 s motorem 1.6 HDI ve verzi Premium je 496 900 Kč. Model 307 s motorem 1.6 HDI lze pořídit od druhé verze výbavy XR Présence za cenu od 565 000 Kč.

Nový vznětový motor 2.0 HDI o výkonu 136 k stojí na vrcholu nabídky dieselových motorů HDI a je nabízen pouze v nejvyšších verzích výbavy XT a XSI u modelu 307 a verzi SW Pack u modelu 307 SW.
Motor je konstrukčně založen na bázi motoru 2.0 HDI 110 k, odlišuje se však hliníkovou hlavou s šestnáctiventilovou technikou, systémem vstřikování Siemens tzv. druhé generace (vyvíjí tlak vstřiku 1 650 barů a je ovládán piezoelektricky) a turbokompresorem s proměnnou geometrií. Motor je vybaven šestistupňovou převodovkou. Točivý moment jednotky dosahuje maxima 320 Nm při 2 000 1/min. Systém overboost navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 340 Nm. Motor 2.0 HDI 136 k je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který splňuje emisní normy Euro 4, a jehož životnost dosahuje minimálně 120 000 km. Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 307 hatchback hodnoty 5,4 l/100 km, mimo město 4,5 l/100 km a ve městě 7,1 l/100 km.

Mezi prvky základní výbavy modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k patří např. automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, kožený volant, mlhové světlomety, automatické stěrače s detektorem deště, samočinná aktivace světlometů a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Cena modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k ve verzi XT začíná na 675 000 Kč.



Motor 1.6 HDI – DV6 TED4 FAP

Dieselový motor o objemu 1.6 l, který je dodáván do modelů 206, 307 a 407, je v hlavních konstrukčních rysech odvozen od motoru DV4 o objemu 1.4 l.

Jedná se o čtyřválec vyrobený z hliníkové slitiny, vybavený blokem válců, jehož koncepci a konstrukci byla věnována velká pozornost a výsledné řešení zajišťuje vysokou spolehlivost, dlouhou životnost a výborné akustické parametry.

Motor je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou, dvěma vačkovým hřídeli v hlavě, doplněnými vahadly s kladkami a hydraulickými zdvihátky, turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek Garrett typu GT 15 a mezichladičem stlačeného vzduchu.

Motor disponuje systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail Bosch druhé generace. Tlak ve společné vstřikovací rampě se může pohybovat v rozmezí od 250 do 1 650 barů dle požadavků řídící počítačové jednotky, jenž se řídí zatížením motoru.

Společná rampa je propojena se čtyřmi elektromagnetickými vstřikovači, jedná se o specifické šestiotvorové vstřikovače s průměrem otvorů 120 µm, které zajišťují velice jemné a homogenní rozprášení paliva do prostoru spalovací komory při současném snížení emisí. V případě tohoto motoru dokáže systém Common Rail maximálně využít svůj potenciál použitím techniky vícebodového vstřikování s možností řízení šesti rozdílných vstřiků:

• dva před vstřiky snižující hlučnost procesu spalování,
• dva hlavní vstřiky,
• dva post vstřiky k regeneraci filtru pevných částic FAP.

Motor DV6 HDI je v modelové řadě 206 spojen s filtrem pevných částic FAP druhé generace, který zadržuje nespálené částice obsažené ve výfukových plynech a spaluje je přibližně každých 1 200 km. Splňuje emisní normy EURO 4.
Interval výměny filtru se prodloužil, ta se v současnosti provádí v rámci pravidelné servisní prohlídky při 120 000 km.

Z důvodů snížení množství NOX ve výfukových plynech je motor DV6 navíc opatřen okruhem recirkulace výfukových plynů EGR. Důsledné zpracování výfukových plynů je pak dále zajištěno oxidačním katalyzátorem, jenž je za účelem využití co nejvyšších teplot plynů umístěn co nejblíže turbokompresoru. Výměník olej/voda se šesti lamelami, připevněný na bloku motoru, je spojený zvláštním držákem s „ekologickou“ papírovou filtrační vložkou, která je jedinou částí zařízení určenou k pravidelné výměně. Celý systém je koncipován tak, aby se zamezilo úniku oleje při jeho výměně.

Chlazení je zajištěno hliníkovým chladičem a je doplněno dvourychlostím ventilátorem o výkonu 460 W, který je řízený počítačem motoru.

Motor DV6 TED4 o zdvihovém objemu válců 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6 mm) dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min.

Funkce « Overboost » *, která se u třech vyšších převodových stupňů aktivuje při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 750 1/min, mu navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 260 Nm při 1 750 1/min, což představuje nárůst o celých 8,3 %.


Tisková zpráva Peugeot ČR

Vytisknout

Diskuze: Nové motorizace Peugeot 1.6 HDI a 2.0 HDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nový luxusní Nissan ponese jméno Fuga - anotační foto

Nový luxusní Nissan ponese jméno Fuga

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud