Čtyřválec 1.6 HDI 16V dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) a točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min. Díky funkci overboost lze točivý moment nárazově zvýšit až na 260 Nm. Motor je opatřen filtrem pevných částic (FAP) s minimální životností 120 000 km (FAP k dispozici pouze v modelové řadě 206). Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 206 hodnoty 4,8 l/100 km, mimo město 4,1 l/100 km a ve městě 6 l/100 km, u modelu 307 se pohybuje průměrná spotřeba v kombinovaném provozu na hodnotě 4,9 l/100km, mimo město 4,3 l/100 km a ve městě 6,1 l/100 km. Motor splňuje emisní normy Euro 4.
Výkonnostní a ekologické parametry motoru jsou doprovázeny zřetelným zlepšením akustického komfortu a snížením vibrací. Na příkladném jízdním komfortu se podílí i použitá pětistupňová převodovka ovládaná lanky se zkráceným převody a nový posilovač řízení.
Základní cena modelu 206 s motorem 1.6 HDI ve verzi Premium je 496 900 Kč. Model 307 s motorem 1.6 HDI lze pořídit od druhé verze výbavy XR Présence za cenu od 565 000 Kč.
Nový vznětový motor 2.0 HDI o výkonu 136 k stojí na vrcholu nabídky dieselových motorů HDI a je nabízen pouze v nejvyšších verzích výbavy XT a XSI u modelu 307 a verzi SW Pack u modelu 307 SW.
Motor je konstrukčně založen na bázi motoru 2.0 HDI 110 k, odlišuje se však hliníkovou hlavou s šestnáctiventilovou technikou, systémem vstřikování Siemens tzv. druhé generace (vyvíjí tlak vstřiku 1 650 barů a je ovládán piezoelektricky) a turbokompresorem s proměnnou geometrií. Motor je vybaven šestistupňovou převodovkou. Točivý moment jednotky dosahuje maxima 320 Nm při 2 000 1/min. Systém overboost navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 340 Nm. Motor 2.0 HDI 136 k je vybaven filtrem pevných částic (FAP), který splňuje emisní normy Euro 4, a jehož životnost dosahuje minimálně 120 000 km. Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje u modelu 307 hatchback hodnoty 5,4 l/100 km, mimo město 4,5 l/100 km a ve městě 7,1 l/100 km.
Mezi prvky základní výbavy modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k patří např. automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, kožený volant, mlhové světlomety, automatické stěrače s detektorem deště, samočinná aktivace světlometů a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Cena modelu 307 s motorem 2.0 HDI 136 k ve verzi XT začíná na 675 000 Kč.
Motor 1.6 HDI – DV6 TED4 FAP
Dieselový motor o objemu 1.6 l, který je dodáván do modelů 206, 307 a 407, je v hlavních konstrukčních rysech odvozen od motoru DV4 o objemu 1.4 l.
Jedná se o čtyřválec vyrobený z hliníkové slitiny, vybavený blokem válců, jehož koncepci a konstrukci byla věnována velká pozornost a výsledné řešení zajišťuje vysokou spolehlivost, dlouhou životnost a výborné akustické parametry.
Motor je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou, dvěma vačkovým hřídeli v hlavě, doplněnými vahadly s kladkami a hydraulickými zdvihátky, turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek Garrett typu GT 15 a mezichladičem stlačeného vzduchu.
Motor disponuje systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common Rail Bosch druhé generace. Tlak ve společné vstřikovací rampě se může pohybovat v rozmezí od 250 do 1 650 barů dle požadavků řídící počítačové jednotky, jenž se řídí zatížením motoru.
Společná rampa je propojena se čtyřmi elektromagnetickými vstřikovači, jedná se o specifické šestiotvorové vstřikovače s průměrem otvorů 120 µm, které zajišťují velice jemné a homogenní rozprášení paliva do prostoru spalovací komory při současném snížení emisí. V případě tohoto motoru dokáže systém Common Rail maximálně využít svůj potenciál použitím techniky vícebodového vstřikování s možností řízení šesti rozdílných vstřiků:
• dva před vstřiky snižující hlučnost procesu spalování,
• dva hlavní vstřiky,
• dva post vstřiky k regeneraci filtru pevných částic FAP.
Motor DV6 HDI je v modelové řadě 206 spojen s filtrem pevných částic FAP druhé generace, který zadržuje nespálené částice obsažené ve výfukových plynech a spaluje je přibližně každých 1 200 km. Splňuje emisní normy EURO 4.
Interval výměny filtru se prodloužil, ta se v současnosti provádí v rámci pravidelné servisní prohlídky při 120 000 km.
Z důvodů snížení množství NOX ve výfukových plynech je motor DV6 navíc opatřen okruhem recirkulace výfukových plynů EGR. Důsledné zpracování výfukových plynů je pak dále zajištěno oxidačním katalyzátorem, jenž je za účelem využití co nejvyšších teplot plynů umístěn co nejblíže turbokompresoru. Výměník olej/voda se šesti lamelami, připevněný na bloku motoru, je spojený zvláštním držákem s „ekologickou“ papírovou filtrační vložkou, která je jedinou částí zařízení určenou k pravidelné výměně. Celý systém je koncipován tak, aby se zamezilo úniku oleje při jeho výměně.
Chlazení je zajištěno hliníkovým chladičem a je doplněno dvourychlostím ventilátorem o výkonu 460 W, který je řízený počítačem motoru.
Motor DV6 TED4 o zdvihovém objemu válců 1 560 cm3 (vrtání 75 mm, zdvih 88,6 mm) dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 240 Nm při 1 750 1/min.
Funkce « Overboost » *, která se u třech vyšších převodových stupňů aktivuje při plném zatížení motoru mezi 1 500 1/min a 3 750 1/min, mu navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 260 Nm při 1 750 1/min, což představuje nárůst o celých 8,3 %.
Tisková zpráva Peugeot ČR