Volkswagen V10 TDI

ar1, 22. června 2004, 19:59 Google+

Šestapadesát porotců ze 24 zemí celého světa se shodlo: Přeplňovaný vznětový desetiválec 5.0 V10 TDI,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phaeton

Phaeton | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

který se objevuje pod kapotami modelů Volkswagen Phaeton a Touareg, je nejlepší pohonnou jednotkou v kategorii motorů zdvihového objemu nad čtyři litry. Stejně jako vloni, také letos se tedy ušlechtilý desetiválec V10 TDI ozdobil respektovaným titulem „Motor roku“ („Engine of the Year“), kterým se mohou chlubit jen ty nejvyspělejší agregáty používané v automobilovém průmyslu.

Moderní turbodiesel V10 TDI, který porotu okouzlil především svými výkony, hospodárností a vyváženým chodem, za sebou nechal i takové konkurenty, jako jsou zážehové motory V8 a V12 předních automobilových producentů.
„S motorem V10 TDI si Volkswagen i nadále udržuje vedoucí postavení v segmentu velkých výkonných motorů,“ zněl jasný verdikt jednoho z více než padesátky porotců.

Desetiválec V10 TDI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „čerpadlo-tryska“ přesvědčivě dokládá, že moderní vznětové motory se dokážou uplatnit i v segmentu luxusních vozů nejvyšší třídy. Motor V10 TDI udivuje nejenom svým kultivovaně klidným chodem, kterým si v ničem nezadá s nejlepšími zážehovými agregáty, ale především svými parametry – jeho výkon činí 230 kW/313 k při 3750 min-1, což elegantní limuzíně Phaeton postačí k dosažení rychlosti 250 km/h, ve které zasáhne elektronický omezovač rychlosti. Žádný jiný sériově vyráběný automobil poháněný vznětovým agregátem nejede rychleji!

Naprosto fantastický je však točivý moment desetiválce 5.0 V10 TDI – ten od volnoběžných otáček šplhá prudce vzhůru a vrcholí už při 2000 min-1 hodnotou 750 Nm! Mohutný zátah je předpokladem mimořádné dynamiky tohoto modelu – Phaeton V10 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 6,9 s, s čímž se nemůže měřit ani spousta ryze sportovně laděných automobilů. Dynamické parametry limuzíny Phaeton poháněné motorem
V10 TDI vyniknou ovšem ještě více při zohlednění spotřeby, která činí v průměru jen 11,4 l/100 km!

Výkon turbodieselu 5.0 V10 TDI se přenáší na všechna kola Phaetonu prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje i manuální řazení rychlostních stupňů.

Ocenění „Engine of the Year“ je dalším potvrzením vedoucí role automobilky Volkswagen ve vývoji a výrobě vznětových agregátů, které jsou mezi evropskými zákazníky stále populárnější. Motory Volkswagen TDI jsou mezi motoristy přirozeně respektovaným etalonem kvality, výkonů a hospodárnosti, se kterými se ostatní konkurenti pouze více či méně úspěšně poměřují.

Import Volkswagen Group
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen V10 TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW řady 7

Nové BMW i7S, 680 elektrických koní s dojezdem 600 km

Mazda Vision Coupe Concept

Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Corolla

Modernizovaná Corolla na českém trhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  3. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  4. Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud