Volkswagen V10 TDI

ar1, 22. června 2004, 19:59 Google+

Šestapadesát porotců ze 24 zemí celého světa se shodlo: Přeplňovaný vznětový desetiválec 5.0 V10 TDI,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phaeton

Phaeton | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

který se objevuje pod kapotami modelů Volkswagen Phaeton a Touareg, je nejlepší pohonnou jednotkou v kategorii motorů zdvihového objemu nad čtyři litry. Stejně jako vloni, také letos se tedy ušlechtilý desetiválec V10 TDI ozdobil respektovaným titulem „Motor roku“ („Engine of the Year“), kterým se mohou chlubit jen ty nejvyspělejší agregáty používané v automobilovém průmyslu.

Moderní turbodiesel V10 TDI, který porotu okouzlil především svými výkony, hospodárností a vyváženým chodem, za sebou nechal i takové konkurenty, jako jsou zážehové motory V8 a V12 předních automobilových producentů.
„S motorem V10 TDI si Volkswagen i nadále udržuje vedoucí postavení v segmentu velkých výkonných motorů,“ zněl jasný verdikt jednoho z více než padesátky porotců.

Desetiválec V10 TDI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „čerpadlo-tryska“ přesvědčivě dokládá, že moderní vznětové motory se dokážou uplatnit i v segmentu luxusních vozů nejvyšší třídy. Motor V10 TDI udivuje nejenom svým kultivovaně klidným chodem, kterým si v ničem nezadá s nejlepšími zážehovými agregáty, ale především svými parametry – jeho výkon činí 230 kW/313 k při 3750 min-1, což elegantní limuzíně Phaeton postačí k dosažení rychlosti 250 km/h, ve které zasáhne elektronický omezovač rychlosti. Žádný jiný sériově vyráběný automobil poháněný vznětovým agregátem nejede rychleji!

Naprosto fantastický je však točivý moment desetiválce 5.0 V10 TDI – ten od volnoběžných otáček šplhá prudce vzhůru a vrcholí už při 2000 min-1 hodnotou 750 Nm! Mohutný zátah je předpokladem mimořádné dynamiky tohoto modelu – Phaeton V10 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 6,9 s, s čímž se nemůže měřit ani spousta ryze sportovně laděných automobilů. Dynamické parametry limuzíny Phaeton poháněné motorem
V10 TDI vyniknou ovšem ještě více při zohlednění spotřeby, která činí v průměru jen 11,4 l/100 km!

Výkon turbodieselu 5.0 V10 TDI se přenáší na všechna kola Phaetonu prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje i manuální řazení rychlostních stupňů.

Ocenění „Engine of the Year“ je dalším potvrzením vedoucí role automobilky Volkswagen ve vývoji a výrobě vznětových agregátů, které jsou mezi evropskými zákazníky stále populárnější. Motory Volkswagen TDI jsou mezi motoristy přirozeně respektovaným etalonem kvality, výkonů a hospodárnosti, se kterými se ostatní konkurenti pouze více či méně úspěšně poměřují.

Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen V10 TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Corolla

Modernizovaná Corolla na českém trhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud