Vynikající formu potvrdil jezdec roudnického Buggyra týmu David Vršecký, který ve třech sezónách po sobě nechyběl v Nogaru na stupních vítězů.
Tentokrát dojel v obou jízdách druhý a opět se vyšvihl do čela průběžného pořadí. Skvělou partii odehrál v nedělním dešti i mladý Adam Lacko a podruhé letos vyhrál hlavní závod.
Vršecký výborně vystartoval už do kvalifikačního závodu a hned v první zatáčce předjel svého francouzského týmového kolegu Faureho, který vyjížděl z první řady. Pole position dokonale využil Němec Östreich a způsobem start-cíl i zvítězil. Vršecký dojel s nepatrnou ztrátou na druhé pozici před Faurem. S odstupem téměř půl minuty obsadil čtvrtou příčku španělský dravec Albacete, který doplatil na svoji snahu prodrat se vpřed a v cílové zatáčce prvního kola vyjel do hluboké záchytné zóny. “Na nogarském okruhu se velice špatně předjíždí, a tak jsem si držel druhou pozici a čekal, jestli Östreich neudělá chybu, která by mi usnadnila dostat se do vedení. Jinak jsem nechtěl riskovat, abych nevyletěl jako Antonio. Každý bod je strašně důležitý a na konci sezóny by mohl chybět,“ hodnotil Vršecký svůj výkon v kvalifikaci.
Obdobný scénář jako kvalifikační měl i hlavní závod. Do vedení šel okamžitě Östreich, jehož ostrému tempu stačil jen Vršecký. Oba se během čtyř kol oddělili od zbytku startovního pole a s bezpečným náskokem dojeli pro cenné pohárové body. I tentokrát vsadil Vršecký na jistotu a ta ho vynesla do opětovného vedení v divizi Super Race Trucks. O třetí místo zpočátku bojovaly Buggyry Faureho a Albaceteho, jenže domácí jezdec ve službách roudnického týmu nenechal dlouho nikoho na pochybách, že i on je jedním z vážných uchazečů o letošní titul.
Ve třídě Race Trucks vyhrál nedělní kvalifikaci Němec Bernau před Rakušanem Allgäuerem a Britem Oliverem, Lacko obsadil čtvrtou příčku. Smolařem byl i tentokrát Vojtíšek, který musel dvě zatáčky před koncem odstoupit pro poruchu přívodu paliva z pátého místa. Hlavní závod poznamenala dešťová přeháňka, která nejvíce vyhovovala našemu Lackovi. S velkým náskokem si dojel pro své druhé letošní vítězství před svým týmovým kolegou Allgäuerem a vedoucím jezdcem divize Oliverem. Statečný výkon předvedl Vojtíšek, když si ze dvacáté pozice na startu dojel pro body za osmé místo.
Výsledky:
Super Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Östreich (Něm./VW) 17:12,308, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -2,891, 3. Faure (Fr./Buggyra) -3,907, 4. Albacete (Šp./Buggyra) -27,908, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -1:31,684, 6. Patalacci (Fr./DAF) -1 kolo, 7. Bassanelli (Fr.)DAF) -1 kolo.
Pohárový závod (14 kol): 1. Östreich (Něm./VW) 26:49,697, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -4,238, 3. Faure (Fr./Buggyra) -16,438, 4. Albacete (Šp./Buggyra) -25,979, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -1:09,517, 6. Patalacci (Fr./DAF) -1 kolo, 7. Bassanelli (Fr.)DAF) -3 kola.
Celkově: 1. Vršecký 89, 2.-3. Faure a Östreich 87, 4. Albacete 76, 5. Drückenmüller 63 b.
Race Truks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 17:56,864, 2. Allgäuer (Rak./MAN) -7,920, 3. Oliver (VB/MAN) -10,089, 4. Lacko (ČR/MAN) -16,231, …, 20. Vojtíšek (ČR/Renault) -1 kolo.
Pohárový závod (13 kol): 1. Lacko 29:07,684, 2. Allgäuer (Rak./MAN) -22,371, 3. Oliver -51,890, …, 8. Vojtíšek -1:26,486.
Celkově: 1. Oliver 188, 2.-3. Lacko a Allgäuer 159, 4. Bernau 146, …, 8. Vojtíšek 49.
ČTK/Buggyra
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?