Cílem je 300 km/h

ar1, 14. června 2004, 07:42 Google+

Nejrychlejší trucker světa – David Vršecký, pravidelně diskutuval s návštěvníky a podepisoval se jim na stánku společnosti Schäfer a Sýkora.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Buggyra IRS

Buggyra IRS | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V současnosti nejrychlejší řidič kamionu David Vršecký prozradil, že rychlostní rekord trucku – 281,723 km/h, kterého tým Buggyra dosáhl na silnici v arabské poušti, není konečnou instancí. Zatím dalším postupným cílem je rychlost přesahující 300 km/h. V současné době je tým pravděpodobně na hranici možností vozu, především aerodynamických. Podle konstruktérů by však mohl teoreticky zrychlit až na 350 km/h. Prakticky ale předpokládají, že v současné době je schůdné dosáhnout rychlosti někde okolo 305 km/h. A David Vršecký by byl rád, pokud by se rekordní jízda uskutečnila někde na naší silnici. Na otázku, co pro Davida znamenal rychlostní rekord, říká: „Pro mne to byl absolutní vrchol adrenalinu, jaký jsem předtím ještě nikdy nezažil. Nevěděli jsme, co se může stát. Mohl explodovat motor, roztrhnout se náprava, kardanka… těch neznámých bylo hodně. A pak najednou byl konec. Devět měsíců příprav a najednou tu byl rekord a vše uběhlo během krátké doby.“

Pro rychlostní rekord byl připraven speciál, ale David Vršecký jezdí celou sezonu na okruzích s „běžným“ závodním vozem. Jak ten jezdí rychle? „Při závodech musejí být ve vozech omezovače rychlosti na maximálně 160 km/h. Pokud by se ale vypnul, dalo by se jet se závodním autem tak 210 km/h,“ říká David. Ještě jedna poznámka k rekordnímu vozu, na jedničku jej rozjedete někam ke 120 km/h a ještě ve dvoustovce mu podle slov jezdce „prohrabávají“ kola.

Závodní speciály týmu Buggyra, včetně závodního depa jste si na AUTOTECU mohli prohlédnout v pavilonu G2 v rámci expozice 100 let klubového motorismu.
Vytisknout

Diskuze: Cílem je 300 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R470

Autotec review: Scania R420 a R470

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud