Od té doby bylo vyrobeno celkem kolem 175 000 automobilů Třídy G, které si našly zákazníky ve všech koutech světa. Svým nezaměnitelným tvarem, který se po celé čtvrt století neměnil a svojí vynikající technikou dosáhl tento Mercedes mezi terénními vozy kultovního postavení a na automobilovém trhu patří mezi klasiky. V letech 2002 a 2003 se jeho odbyt díky značné poptávce v USA výrazně zvýšil.
Průběžnou modernizací udržuje Třída G stále krok s technologickým pokrokem a dnes se může chlubit nejvýkonnějším systémem pohonu. Kombinací stálého pohonu všech kol s elektronicky řízeným trakčním systémem 4ETS, stabilizační funkcí ESP, terénním převodem a třemi přiřaditelnými závěrami diferenciálů zdolává Třída G nejen složitý terén ale také na silnici nabízí bezpečnou jízdu, typickou pro značku Mercedes-Benz. Od poloviny roku 2004 se na vrchol modelové nabídky dostane nový G 55 AMG, jehož osmiválcový motor přeplňovaný kompresorem dává výkon 350 kW/476 k a točivý moment dosahuje 700 Nm.
Vývoj tohoto terénního vozu začal v roce 1972 smlouvou o spolupráci mezi automobilkami Daimler-Benz a Steyr-Daimler-Puch v rakouském Grazu. V průběhu roku 1975 padlo rozhodnutí o jeho sériové výrobě a zároveň se začalo se stavbou nového závodu v Grazu, kde se Třída G ještě dnes vyrábí převážně ruční prací. Při její premiéře na jaře 1979 byly pro pohon kabrioletu a vozu kombi s dlouhým a krátkým rozvorem k dispozici čtyři motorové varianty pokrývající výkonové spektrum od 53 kW/72 k do 110 kW/150 k. Dnes tvoří výrobní program Třídy G pět modelů mezi jejichž pohonné jednotky patří i tři výkonné osmiválce.
Perfektní schopnost zdolávat terén postavená na robustní technice
Už od samého počátku byla Třída G koncipována pro nasazení v nejtěžším terénu. Stabilní pozici tohoto Mercedesu mezi terénními vozy vytváří rám z uzavřených podélných profilů a příčných nosníků, které zaručují mimořádnou pevnost v ohybu a v krutu. Na rámu jsou uchyceny tuhé nápravy robustní konstrukce s rozměrnými vinutými pružinami a dlouhou pružící drahou, které zvyšují průchodnost terénem. Se stoupavostí do 80 procent, stabilitou do 54 procent náklonu, 21 centimetrovou světlostí a s nájezdovým úhlem 36 stupňů (vpředu) a 27 stupňů (vzadu) je Třída G schopna pokořit i ty nejtěžší terénní pasáže. Zároveň ale na běžné silnici zaručuje takto řešený podvozek bezpečnou a komfortní jízdu.
Pozoruhodné je, že základní technickou koncepci nebylo zapotřebí měnit. Přesto inženýři terénní Mercedes průběžně modernizují, zvláště pak jeho technickou stránku i výbavy. Již o dva roky později se do nabídky dostala samočinná převodovka a klimatizace, v roce 1990 byla Třída G sériově dodávána se stálým pohonem všech kol, závěrami diferenciálů na přední i zadní nápravě a s možností stoprocentního uzavření diferenciálu mezinápravového. Od roku 2001 je Třída G vybavena ještě ESP, 4ETS a brzdovým asistentem a disponuje tak na světě jedinečnou kombinací výkonných trakčních a bezpečnou jízdu zaručujících systémů.
Nový G 55 AMG s kompresorem přeplňovaným motorem V8 o výkonu 350 kW/476 k
Na vrcholu nabídky modelů Třídy G se od poloviny roku 2004 objeví nové
G 55 AMG. Jeho vidlicový osmiválec do V dává výkon 350 kW/476 k a od 2650 1/min disponuje točivým momentem 700 Nm. Těmito hodnotami nové G 55 AMG překonává svého předchůdce s motorem V8 plněným atmosférickým tlakem o 34 procent ve výkonu a v točivém momentu o 32 procent. Jinými slovy: jak na silnici tak i v terénu má nové G 55 AMG bohatou výkonovou rezervou a posádce vozu poskytuje nesrovnatelnou míru suverenity, exkluzivity a v neposlední řadě i jízdní dynamiky. To dokumentují například dosahované jízdní výkony, které by mohly být ozdobou i některých sportovních vozů: při rozjezdu z klidu na 100 km/h uplyne 5,6 s a nejvyšší rychlost je 210 km/h.
Zvýšený nárůst prodeje v letech 2001 až 2003
Od roku 1979 vyrobil Mercedes-Benz celkem asi 175 000 vozů Třídy G. Vůbec nejvíc se prodalo na světě těchto terénních vozů v roce 2002 – celkem 8 700. Během loňského roku se jich podařilo prodat 7 500, což bylo o 87 procent víc nežli v roce 2000. Tento výrazný nárůst prodeje je dán značnou oblibou Třídy G v USA, kde se robustní Mercedes začal nabízet od listopadu 2001. V Evropě stoupla poptávka po vozech Třídy G oproti roku 2000 o zhruba 26 procent, v Asii a Australii pak o více než 30 procent.
Kronika - 25 let Mercedes-Benz Třídy G
1973
Duben - vznik prvního dřevěného modelu připravovaného terénního Mercedesu.
1974
Jízdní zkoušky prvního prototypu.
1975
Potvrzení úspěšných vyhlídek Mercedesu určeného do terénu. Počátek stavebních prací na nové výrobní hale v Grazu.
1979
Představení Třídy G tisku v jižní Francii. 10.února - začátek výroby modelů 230 G, 240 GD, 280 GE a 300 GD.
1980
Rozšíření nabídky o uzavřený skříňový vůz s krátkým a dlouhým rozvorem náprav.
1981
První úprava modelů: V nabídce vozů 280 GE a 300 GD nyní také samočinná převodovka, klimatizace, podélné lavice nákladní plochy, přídavné nádrže, tropická střecha, ochranná mřížka světlometů, lanový naviják, hardtop pro kabriolet a mechanický pomocný pohon. Rozšíření nabídky barevných odstínů z pěti na 22.
1982
• Mechanické vstřikování paliva pro modely 230 G a 280 GE přejmenované na 230 GE resp.280 GE. Výkon motoru modelu 230 GE se zvýšil na 92 kW/125 k.
• Rozšíření výbavy na přání o sedačky Recaro, přídavné topení, nízkoprofilové pneumatiky na kolech z lehké slitiny a o širší blatníky.
1983
• Čtyřstupňová samočinná převodovka pro zvláštní výbavu modelu 230 GE.
• Druhá modernizace: čtyři nové barevné odstíny v metalíze a pětistupňová převodovka.
• Vítězství posádky Jacky Ickx a Claude Brasseur v Rallye Paříž-Dakar na voze 280 GE.
1985
• Třetí modernizace: sériové závěry diferenciálu, centrální uzamykání a otáčkoměr.
• Skládací střecha místo jednoduché plachty pro kabriolet.
1986
• Řízený katalyzátor pro model 230 GE..
• Červenec - výroba 50 000. vozu Třídy G.
1987
• Čtvrtá modernizace: elektrické ovládání oken, automatická anténa a dvojitá roletka pro zakrytí zavazadlového prostoru.
• Doplnění výrobního programu o podvozek s kabinou s rozvorem náprav 3,12 m.
• Září - představení nového modelu 250 GD s výkonem 62 kW/84 k. .
• První plány nové modelové řady 463.
1988
Loketní opěrky pro sedadla řidiče a spolujezdce.
1989
• Na 300 kusů limitovaný zvláštní model 230 GE Classic k desetiletému jubileu Třídy G.
• Září- autosalon ve Frankfurtu (IAA): prezentace nové modelové řady 463 se stálým pohonem všech kol, odpojitelným systémem ABS a vnitřním vybavením s použitím ušlechtilého dřeva.
1990
• Duben - start modelové řady 463 s variantami 230 GE, 300 GE, 250 GD a 300 GD. Nabídka tří druhů karoserií.
• Skončení výroby modelů 240 GD a 300 GD řady 460.
1992
• Výroba Třídy G v Řecku, s dovozem jednotlivých dílů do montážního závodu.
• Zavedení modelové řady 461 pro profesionální užití.
• Nahrazení dosavadního 2,5 l agregátu 2,9 l naftovým motorem s atmosférickým sáním.
• Květen - představení nového modelu 350 GD TURBODIESEL.
• První modernizace typu 463: na přání tempomat, kryt náhradního kola z ušlechtilé oceli, boční stupátka, zakrytí prostoru pro zavazadla a dřevěné ozdoby v interiéru.
• Červen- výroba 100 000. terénního vozu Třídy G.
1993
• Doplnění výrobního programu modelové řady 461 o podvozek s kabinou s rozvorem 3,40 m.
• Prezentace zvláštního modelu 500 GE s osmiválcovým motorem a luxusním vybavením. Výkon motoru V8 177 kW/241 k, omezení výroby na 500 exemplářů..
• Přechod na nové označení modelů: G 230, G 350 TURBODIESEL.
1994
• Druhá modernizace modelové řady 463: brzdové kotouče vpředu s vnitřním chlazením, airbag řidiče.
• Nahrazení modelu G 300 novým G 320 se silnějším motorem o výkonu 155 kW/210 k.
1995
Centrální uzamykání s dálkovým ovládáním a ochrana proti odcizení pro všechny modely Třídy G.
1996
• Představení kabrioletu s elektropneumatickým ovládáním střechy a modelu G 300 TURBODIESEL.
• Modernizace a doplnění sériové výbavy o čistící zařízení světlometů, tempomat a airbag spolujezdce.
1997
• Náhrada řadového šestiválce v modelu G 320 řady 463 šestiválcem V6.
• Elektronicky řízená pětistupňová samočinná převodovka v sériové výbavě modelu G 320.
• Náhrada modelu 290 GD s naftovým motorem s atmosférickým sáním modelem 290 GD TURBODIESEL s motorem o výkonu 88 kW/120 k.
1998
Čtvrtá modernizace: kromě modelů G 320 a G 300 TURBODIESEL nově v programu model G 500 (218 kW/296 k).
1999
• Březen - představení exkluzivního modelu G 500 CLASSIC s omezením výroby na 400 kusů.
• Doplnění sériového vybavení modelů Třídy G o multifunkční volant.
• Prezentace modelu G 55 AMG s motorem o výkonu 260 kW/354 k.
• Mercedes-Benz G 500 Guard ve třech verzích pancéřování.
2000
• Pařížský autosalon - představení nové modelové řady pro rok 2001 s přepracovaným interiérem pro ještě větší komfort.
• Nový naftový motor V8 (184 kW/250 k) v modelu G 400 CDI.
• Nová kola z lehké slitiny, chromovaná čelní maska, nárazníky v barvě vozu pro modely s motorem V8.
2001
• Podzim - nové systémy jízdní dynamiky: elektronicky řízený program stabilizace směru jízdy ESP, brzdový asistent a protiprokluzová funkce kol 4ETS.
• Zavedení Třídy G v USA
2002
Nový model G 270 CDI s naftovým motorem o výkonu 115 kW/156 k.
2003
Integrace směrových blikačů do vnějších zpětných zrcátek.
2004
• Autosalon v Ženevě: světová premiéra nového modelu G 55 AMG s motorem V8 přeplňovaným kompresorem (výkon 350 kW/476 k)
• 25 let výroby Třídy G