Kabriolet a k tomu 500 litrů pro zavazadla

Michal Bartoň, 31. května 2004, 20:29 Google+

Atraktivní Opel Tigra TwinTop je vybaven ocelovou skládací střechou s elektro-hydraulickým ovládáním, která se otvírá i zavírá pouhým stiskem tlačítka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tigra TwinTop

Tigra TwinTop | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Právě tato střecha dělá z automobilky Opel prvního německého velkosériového producenta automobilu, který má ve své nabídce sportovní dvoumístný model této třídy.
V závislosti na počasí nebo prostě podle okamžitého přání řidiče se Tigra TwinTop dokáže během několika okamžiků proměnit z otevřeného kabrioletu na uzavřené kupé, které působí mimořádně elegantně a jehož proporce jsou dokonale stylisticky vyváženě. Promyšlená konstrukce skládací střechy přináší Tigře TwinTop ještě další prvenství ve třídě - žádný jiný konkurent se nemůže pochlubit prostorem pro zavazadla o objemu 500 litrů.

"Chtěli jsme, aby připravovaná dvoumístná Tigra TwinTop vypadala opravdu dobře při otevřené i zavřené střeše," vysvětluje Hans H. Demant, ředitel Technického a vývojového centra automobilky Opel. "Proto jsme záměrně úplně vypustili obvyklá nouzová zadní sedátka a namísto toho jsme uvolněný prostor využili pro integraci propracované konstrukce skládací střechy. Tento postup byl klíčem k dynamickému designu nové Tigra TwinTop i k jejímu největšímu zavazadlovému prostoru ve třídě."

O tom, že designeři byli ve svém snažení úspěšní svědčí i titul "Kabriolet roku 2004" ("Cabrio of the Year 2004"), kterým se Tigra TwinTop přizdobila hned při své výstavní premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě.

Interiér Tigry TwinTop nabízí prostor pro pohodlné cestování dvou osob a pamatuje i na jejich zavazadla. Kromě hlavního zavazadlového prostoru má Tigra TwinTop ještě menší příruční prostor pro zavazadla o objemu 70 litrů za sedadly, kam se snadno uloží například bundy nebo menší tašky. Pokud je skládací střecha stažená, nabízí záď Tigry TwinTop velmi slušných 250 litrů objemu při zavazadla. Při natažené střeše se objem zavazadelníku zvětšuje na 440 litrů, což spolu se 70 litry příručního prostoru za sedadly dělá dohromady přes 500 litrů prostoru pro zavazadla - nejvíce v celé třídě!

Klíčem k takového flexibilitě, prostornosti i atraktivnímu stylingu Tigry TwinTop je originální elektro-hydraulicky ovládaná skládací střecha, jejíž propracovaný mechanismus ji dokáže otevřít i zavřít pouze na pokyn spínače na palubní desce. Komfortní ovládání střechy Tigry TwinTop s kinematicky propracovaným mechanismem kontrastuje s jinými systémy, u kterých se jednotlivé díly střechy skládají naplocho na sebe a zabírají tak spoustu cenného místa, takže zadní partie vozu většinu ruší nevzhledné "hrby".

Proměna Tigry TwinTop z podoby kupé do kabrioletu je naprosto snadná - stačí jen zatáhnout ruční brzdu, otočit klíčkem zapalování do pohotovostní polohy, uvolnit jisticí zámky u horního okraje čelního okna a zmáčknout knoflík. Čtyři hydraulické vzpěry ve spolupráci s pěti elektromotory a osmnácti kontaktními čidly potom během pouhých osmnácti sekund rozloží a uloží ocelovou střechu pod víko zavazadlového prostoru. Akustický signál řidiče ujistí, že operace proběhla bez problémů - a jízda s větrem ve vlasec může začít!

Zadní část skládací ocelové střechy (C-sloupek a zadní okno) se zanoří do zavazadlového prostoru v téměř svislé poloze, na ni se pak vodorovně skládá přední část - tato "kouzla" umožňuje promyšlená kinematika podpůrného mechanismu skládací střechy. U většiny jiných modelů této kategorie se jednotlivé části skládací střechy ukládají horizontálně na sebe, takže se dobře nevyužije celá hloubka zavazadlového prostoru. Chytře řešený systém skládací střechy Tigry TwinTop však velmi dobře využívá prostor zavazadelníku, zejména jeho hloubku, takže i při složené střeše zbývá dost místa pro zavazadla.

Složenou střechu odděluje od zavazadlového prostoru přestavitelná přepážka, která brání tomu, aby se věci ze zavazadlového prostoru dostaly mezi díly zdvíhající se střechy. Pokud je střecha rozložená, přepážka se vzpřímí, čímž se zvětší objem zavazadlového prostoru na 440 litrů.

Při skládání střechy (při přeměněn Tigry TwinTop z kupé na kabriolet) se musí přepážka posunout o něco dozadu, aby se vytvořilo místo pro díly střechy - to si hlídají dotykové senzory, které teprve po posunutí přepážky dovolí začít se skládáním střechy.

Stejně jako střecha, také víko zavazadlového prostoru lze otvírat i zavírat elektro-hydraulicky, pouhým stiskem tlačítka. Kinematika mechanismu umožňuje dvojí způsob víka zavazadelníku: Při skládání či rozkládání střechy se víko vyklápí dozadu, pokud chce řidič nakládat nebo vykládat zavazadla, otvírá s víko konvenčním způsobem dopředu. Sofistikovaný systém senzorů zaručuje, že žádná z funkcí nemůže být aktivována dokud ta předchozí není zcela ukončena.

I přesto, že Tigra TwinTop je otevřeným kabrioletem, vyniká vysokou tuhostí karoserie. "Do struktury karoserie Tigry TwinTop je včleněna řada prvků, které zvyšují tuhost karoserie . jde například o masivní dveřní prahy nebo velmi pevné příčníky v prostoru za sedadly," vysvětluje Horst Bach, hlavní manažer projektu Tigra TwinTop. "Vysoká tuhost přináší vyšší jízdní komfort a lepší jízdní vlastnosti."

Výrobu nové Tigry TwinTop zadal Opel uznávané karosárně Groupe Henri Heuliez S.A., sídlící ve francouzském městě Cerizay. Na automobilovém trhu by se tento svěží model měl objevit koncem léta tohoto roku.

Zdroj: Tisková zpráva Opel ČR
Foto: Opel media
Vytisknout

Diskuze: Kabriolet a k tomu 500 litrů pro zavazadla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

reklama

Doporučujeme

Discovery

Land Rover na Bahnech 2004

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

  3. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud